اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تأکید کرد؛

رفتار مردم و مسئولان تعیین‌کننده وضعیت بیماری کرونا/ شهروندان با شروع علائم بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند

رفتار مردم و مسئولان تعیین‌کننده وضعیت بیماری کرونا/ شهروندان با شروع علائم بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند
احمدی طباطبائی گفت: بیماری کرونا دارو واکسن خاصی ندارد و آنچه که تعیین کننده وضعیت بیماری است، رفتار مردم و مسئولان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید وحید احمدی طباطبائی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه شیوع بیماری کرونا در سطح استان کرمان اوضاع و شرایط خوبی ندارد، گفت: شهرستان های جنوبی استان که قبلا درگیر نبودند از چند روز گذشته موج شیوع بیماری در این شهرستان ها نیز شروع شده است و متأسفانه هیچ شهرستانی در استان وضعیت سفید ندارد و تمامی شهرستان ها در وضعیت زرد، قرمز و حتی سیاه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه شهرستان های بردسیر، بافت، شهربابک و کرمان جزو شهرستان های سیاه استان هستند، عنوان کرد: بیماری کرونا دارو واکسن خاصی ندارد و آنچه که تعیین کننده وضعیت بیماری است، رفتار مردم و مسئولان است.

,

وی بیان کرد: مردم در جاهایی که ازدحام جمعیتی زیادی وجود دارد، وارد نشوند؛ منظور از ازدحام عروسی 500 نفری نیست، بلکه افراد نباید در مغازه ای که شلوغ است حاضر شوند؛ همچنین مردم باید فاصله خود را با دیگران به میزان یک الی دو متر حفظ کنند.

,

احمدی طباطبائی افزود: قبلا عنوان می کردند که احتمال شیوع بیماری فقط در فاصله بین یک الی دو متر است؛ اما متأسفانه امروز منابع علمی می گویند در فضاهای سربسته در فاصله بیش از دو متر نیز ممکن است ویروس در هوا منتقل شود.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: به عنوان مثال در اتوبوسی که در بسته باشد و فردی علائم بیماری مانند سرفه را داشته باشد و وارد آن اتوبوس شود، فردی که در وسط اتوبوس نشسته است ممکن است از آن فرد علائم دار بیماری را بگیرد و یا در یک رستوران که مردم نشسته اند و غذا می خورند، فکر نکنند که فاصله یک الی دو متر برای جلوگیری از بیماری کفایت می کند؛ چرا که ممکن است ویروس چند ساعت در هوا باقی بماند.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تأکید بر اینکه به نظر می رسد که پائیز و زمستان سختی را پیش رو داشته باشیم، تصریح کرد: در شرایط فعلی و سردی هوا، مردم لباس بیشتر بپوشند و هر از گاهی گوشه پنجره را باز کنند تا تهویه مناسب در محیط منزل ایجاد شود چرا که تهویه مناسب خیلی مهم است.

,

وی با بیان اینکه در این شرایط زمان مهمانی و حتی مهمانی های کوچک نیست، اظهار کرد: مردم می توانند در فضای باز پیاده روی کنند و اگر می خواهند پدر و مادر خود را ببینند، صرفا در مقابل درب منزل آنها را ملاقات کنند، چرا که در این زمینه باید خیلی مراقبت کنند.

,

احمدی طباطبائی با اشاره به اینکه شهروندان از دست دادن و روبوسی کردن به شدت پرهیز کنند، گفت: مردم باید توجه داشته باشند به مجرد وجود کوچکترین علائم همچون تب، سرفه، بدن درد، گلو درد و ... حتما در منزل بمانند، چرا که ممکن است شروع بیماری کووید 19 باشد و در این زمینه توصیه می کنیم که حتما به پزشک مراجعه کنند تا پزشک اقدامات لازم را به بیماران عنوان کند.

,

این مقام مسئول ادامه داد: مسئله مهم در فرد علامت دار بیماری کووید 19، جداسازی است به این معنا که اگر فرد علائم بیماری را داشته باشد، نباید 10 الی 14 روز پس از شروع علائم حتی در محل کار خود حاضر شود و در منزا نیز نباید سر سفره و کنار خانواده بنشیند و با آنها غذا بخورد.

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان با بیان اینکه شهروندان با شروع علائم به مراکز خدمات جامعه سلامت منتخب مراجعه کنند، خاطر نشان کرد: زمانی که فردی در منزل درگیر بیماری می شود باید با سایر افراد خانواده فاصله بیش از دو متر داشته باشد و در منزل از ماسک استفاده کند و البته باز نگهداشتن پنجره اتاق بسیار مهم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه