اخبار داغ

یادداشت؛

مهارت‌آموزی؛ راهِ یافتن شایسته‌ترین شغل

مهارت‌آموزی؛ راهِ یافتن شایسته‌ترین شغل
مهارت‌آموزی دانشجویان در حین دوران تحصیل بهترین راهکار برای توانمندسازی آنان است که پس از فراغت تحصیل بتوانند متناسب با دانش و مهارت خود، شایسته‌ترین شغل ممکن را بیابند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سیدحسین شاهچراغ، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان در یادداشتی به مسأله مهم مهارت‌آموزی دانشجویان پرداخته است؛ متن این یادداشت را از نظر می‌گذرانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

آمار نشان می دهد ۴۱/۴درصد جمعیت بیکار کشور را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهد و پرداختن به چرایی آن که امری بسیار مهم است از حوصله این یادداشت خارج است.

,

غالب دانشجویان بعد از فراغت تحصیل و به هنگام کاریابی به نقصان مهارت خود پی می‌برند، از طرفی با گذشتن بخشی از عمر با ارزش آنها، شاید مجال و حوصله کافی برای مهارت‌آموزی را نداشته باشند؛ پس چه باید کرد و چه درسی از این باید آموخت؟

,

 مهارت‌آموزی دانشجویان در حین دوران تحصیل بهترین راهکار برای توانمندسازی آنان است که پس از فراغت تحصیل بتوانند متناسب با دانش و مهارت خود، شایسته ترین شغل ممکن را بیابند.

,

مهارت‌آموزی دانشجویان که با استفاده از درس‌آموخته‌های شیوه‌های گذشته در حال انجام است، روند رو به رشدی دارد که با کمک صاحب‌نظران و اندیشمندان حوزه مهارتی می‌توان در بهینه‌سازی بیش از پیش آن بیشتر کوشید.

,

مهارت‌آموزی دانشجویان که در حال حاضر با ایجاد مراکز TMC(مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی) و با استقبال دانشگاه‌های کشور در حال رونق گرفتن است این امکان را فراهم می‌کند که استادان دانشگاهی نیز به عنوان مربی مهارت‌آموزی به ایفای نقش بپردازند و این به معنای هدف‌گیری صحیح در این شیوه آموزشی است.

,

 چالش عمده نظام آموزشی ما در تمام سطوح غفلت از مهارت‌آموزی و ترویج مدرک‌گرایی است.
 اینکه استادان دانشگاهی به عنوان مدرس مهارت‌آموزی هم فعالیت کنند، ضرورت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را برای ایشان نهادینه می‌کند و در طی زمان فرهنگ مهارت آموزی به صورت ریشه‌ای و غیر دستوری تقویت خواهد شد.

,
,

از دیگر سو ایجاد مراکز TMC در دانشگاه‌های فرهنگیان که رسالت عظیم تربیت معلم را به دوش می‌کشند، نشان از دوراندیشی و امعان نظر برای تغییر ذائقه نسل آتی و اولی شدن مهارت آموزی نسبت به تحصیلات دانشگاهی است.

,

 دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان همگی به استخدام در می‌آیند و آینده شغلی روشنی دارند؛ اما مهارت‌آموزی آنان در وهله اول سبب توانمندسازی خودشان خواهد شد و در وهله دوم این پیام را به درستی به آنان منتقل می‌کند که برای داشتن افقی روشن برای ایران عزیز و فراهم کردن آینده‌ای پر از امید برای نسل آتی کشور، مهارت‌آموزی را باید ارجح دانست و برای آن بسیار کوشید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه