اخبار داغ

آفت صنعت هتلداری؛

کرونا درهای مراکز اقامتی را تخته کرد/ سطح اشغال هتل‌ها به دو درصد کاهش یافت!

کرونا درهای مراکز اقامتی را تخته کرد/ سطح اشغال هتل‌ها به دو درصد کاهش یافت!
گردشگری کردستان این روزها و با شیوع کرونا، حال و روز خوشی ندارد و صنعتی که تصور می‌شد توسعه‌ استان را شتاب می‌بخشد در کما فرو رفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، استان کردستان از ۳۲ هتل، ۲ هتل آپارتمان، ۲۴ مهمانپذیر و ۱۹ اقامتگاه بومگردی برخوردار است. این استان دارای یک هزار و ۵۱۹ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی است که ۸۲۸ مورد از این تعداد شامل ۷۶۳ اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، ۴۲ مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

گردشگری که از سال گذشته، مسیر پر فراز و نشیب را سپری کرد و چالش‌های بسیاری از جمله سیل، افزایش قیمت بنزین و مواردی از این دست را پشت سر گذاشت، حالا چندین ماه است که درگیر شیوع کووید ۱۹ شده است.

,

اسفند سال گذشته درست زمانی که فعالان گردشگری منتظر رسیدن نوروز بودند تا با آغاز سفرهای نوروزی و رونق کسب‌وکار، سهم زیادی از درآمد یک ساله خود را دریافت کنند، متأسفانه همه نقشه‌هایشان با شیوع کرونا نقش بر آب شد و خیلی از کسب‌وکارها تعطیل شدند و تعداد زیادی از اقامت‌های گردشگری و بوم‌گردی‌ها هنوز هم نتوانسته‌اند فعالیت خود را آغاز کنند.

,

دولت برای حمایت از بخش گردشگری اعلام کرد که تسهیلات حمایتی به فعالان این حوزه تعلق خواهد گرفت اما سود بالای وام و دست خالی سرمایه‌گذاران، سبب شد استقبال چندانی از این تسهیلات صورت نگیرد.

,

, ,

همه سازمان‌ها و ارگان‌ها باید پای کار بیایند

, همه سازمان‌ها و ارگان‌ها باید پای کار بیایند, همه سازمان‌ها و ارگان‌ها باید پای کار بیایند,

یک هتلدار سنندجی با اشاره به سود بالای تسهیلات حمایتی کرونا گفت: در شرایطی که هتلداران درآمدی ندارند نمی‌توانند وامی را بگیرند که ظرف چند ماه آینده قرار باشد پرداخت اقساط آن را شروع کنند.

,

وی با بیان اینکه استفاده از تسهیلات کرونایی با سود بانکی بالا فشار مضاعفی را به جامعه‌ هتلداران وارد می‌کند، گفت: هرچند اخیرا اعلام کردند پرداخت هزینه حامل‌های انرژی آب، برق و گاز برای هتل‌ها اهمال می‌شود اما انتظار ما این بود بخشودگی در این زمینه انجام شود.

,

وی با بیان اینکه گردشگری یک صنعت فرابخشی است، اظهار داشت: همه سازمان‌ها و ارگان‌ها باید پای کار بیایند و کمک کنند. هتلداران و فعالان گردشگری همواره با دولت و نهادهای رسمی انتفاعی و غیرانتفاعی همکاری داشته‌اند و در بخش‌های جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها همواره با تخفیفات لازم و بعضا به صورت رایگان امکانات و فضای خود را در اختیار ارگان‌ها گذاشتند و حالا نیاز به کمک دارند.

,

این هتلدار کُردستانی می گوید:  کسی در این وضعیت برای سود کار نمی‌کند و همه در حاشیه زیان مشغول فعالیت هستند.

,

, ,

ادامه کار برای صاحبان مراکز اقامتی مقرون به صرفه نیست

, ادامه کار برای صاحبان مراکز اقامتی مقرون به صرفه نیست, ادامه کار برای صاحبان مراکز اقامتی مقرون به صرفه نیست,

عبدالحمید حمیدی رییس هیات مدیره جامعه هتلداران کردستان گفت: مصوبه کشوری کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا در حمایت از بخش گردشگری، توسط دستگاه‌های مرتبط در این استان اجرا نمی‌شود.

,

وی  اظهار داشت: این مصوبه با دستورالعمل شماره ۸۱۳۸۷ در ۱۶ مهر توسط محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط برای اجرایی شدن، ابلاغ شده است.

,

وی با بیان اینکه در این مصوبه به صراحت اعطای مهلت به فعالین این بخش برای پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز، حق بیمه سهم کارفرمایی و مالیات ذکر شده است، افزود: ادارات کار و رفاه اجتماعی، آبفا، برق، گاز، امور مالیاتی و بانک‌ها در پاسخ به فعالین گردشگری می‌گویند هیچ دستورالعملی برای شان نیامده است.

,

حمیدی با اشاره به اینکه مدیرکل میراث فرهنگی کردستان این مصوبه هیات دولت را طی نامه‌ای به دستگاه‌های مرتبط ارسال کرده اما هیچکدام ترتیب اثری نداده‌اند،  تاکید کرد: از استاندار کردستان و ستاد مقابله با کرونا در استان می‌خواهیم این مشکل را پیگیری کنند که وقتی مصوبه‌ای در حمایت از بخش گردشگری به تصویب رسیده چرا اجرا نمی‌شود.

,

حمیدی یادآور شد: محدودیت‌های جدید و ممانعت از سفر موجب شده سطح اشغال هتل‌ها و اماکن اقامتی استان کردستان به ۲ تا پنج درصد کاهش یابد و این شرایط را از قبل هم برای فعالان این بخش دشوارتر کرده است.

,

رییس هیات مدیره جامعه هتلداران کردستان اضافه کرد: ادامه کار برای صاحبان مراکز اقامتی مقرون به صرفه نیست و در برخی از شهرهای استان هتل‌ها و مهمانپذیرها بدلیل نبود مسافر و کاهش درامدها، تعطیل شده‌اند.

,

, ,

تسهیلات کرونایی به فعالان حوزه گردشگری استان کردستان پرداخت می‌شود

, تسهیلات کرونایی به فعالان حوزه گردشگری استان کردستان پرداخت می‌شود, تسهیلات کرونایی به فعالان حوزه گردشگری استان کردستان پرداخت می‌شود,

حمید اسکندری معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: تلاش شده تا با توجه به این شرایط کرونایی، پرداخت تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری در دستور کار قرار گیرد.

,

وی با اذعان به اینکه شرایط موجود در سطح استان کردستان، وضعیت جاذبه‌های گردشگری و موسیقی این استان پتانسیل‌های خوبی را رقم زده است، اذعان کرد: این در حالی‌ست که جاذبه‌ها کم بوده و پتانسیل‌ها فراوانی لازم است تا بتوان این جاذبه‌ها را برای جذب گردشگر به استان فعال کرد.

,

اسکندری با اعلام اینکه جاذبه‌های سطح استان به محصول و برند تبدیل نشده است، این موضوع را ضعفی برای فعالیت‌های گردشگری استان دانست و گفت: در شرایط و وضعیت موجود، بسیاری از فعالیت‌های شکل گرفته در این زمینه مسکوت ماند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه