اخبار داغ

کرونا و ورود زود هنگام نوجوانان به فضای مجازی؛

شبکه شادی که اشک همه را در آورد/ اختلافات خانوادگی تنها عایدات آموزش از راه دور

شبکه شادی که اشک همه را در آورد/ اختلافات خانوادگی تنها عایدات آموزش از راه دور
بعد از گذشت دو ماه از سال تحصیلی بسیاری از خانواده ها همچنان چشم انتظار بازگشایی مدارس هستند، زیرا معتقدند تنها دستاورد شبکه شاد برای آنها که در حال حاضر معلم فرزندان خود در خانه شده اند استرس و نگرانی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، در طی 9 ماه گذشته آموزش پرورش ما برای جبران تعطیلی مدارس و در مقابله با کرونا با شبکه ی به نام شاد در کارزار فضای مجازی ظهور کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

نامش شاد است اما بغیر از دردسر و غصه چیزی عاید دانش آموزان، معلمان و والدین نشده است ،شبکه شادی که اشک همه را در آورده و تنها دست آورد آن برای دانش آموزان روستایی و محروم عقب ماندن از تحصیل علم و دانش است.

,

عدم دسترسی بسیاری از خانواده ها به بسترهای استفاده از فضای مجازی و شبکه شاد مانند تبلت، گوش های هوشمند و بسته های اینترنت یکی از مهمترین مشکلاتی که تحصیل بسیاری از دانش آموزان ما را در ایام کرونایی تهدید می کند.

,

, ,

مادرانی که معلم شدند!

, مادرانی که معلم شدند!, مادرانی که معلم شدند!,

یکی از مشکلات شبکه شاد که چند ماه بعد از راه اندازی همچنان باقی مانده است ، قطع و وصل شدن پی در پی این شبکه است که موجب کلافگی دانش آموزان و معلمان شده است.

,

مادر روژین یکی از دانش آموزان کردستانی که کلاس اول را به جای دبستان در شاد، می گذراند ، با انتقاد از قطع و وصلی این شبکه به خبرنگار ما گفت: بعد از گذشت دو ماه از سال تحصیلی همچنان چشم انتظار بازگشایی مدارس هستم ، زیرا تنها دستاورد شبکه شاد برای من که در حال حاضر معلم فرزندم در خانه هستم استرس و نگرانی است.

,

وی گفت: با وجود شبکه شاد برای نظارت بر کار فرزندم باید کل کار منزل را تعطیل کنم و هر روز بیش از سه ساعت پای اینترنت بنشینم و با وجود کندی سرعت اینترنت از لابه لای کلاس های که به صورت آنلاین برگزار می شود درس ها را بفهمم و به فرزندم یاد بدهم .

,

این مادر کردستانی اضافه کرد: با ظهور برنامه شاد در فضای مجازی پدر مادرها و بیشتر اوقات مادران اسیر و اجیر این شبکه هستند تا فرزندانشان از درس عقب نماند و به همین دلیل از انجام بقیه کارهای منزل عقب می مانند.

,

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک مادر در شبکه شاد هم معلم است، همشاگرد مدرسه ، هم انتحان دهنده و به طور خلاصه تمامی کارهای که در مدرسه چندین معلم و فرهنگی مشغول آن بودند بعهده مادر دانش آموزان است تا بتوانند درس را به فرزندانشان تفهیم کنند.

,

مادر یکی دیگر از دانش آموزان بیجاری بیان داشت: درس های پسرم آنقدر زیاد است که برای عقب نماندن از درس هایش گاهی تمام روز را با وی درگیر هستم ، یک نصفه روز که با کلاس آنلاین وی همراه هستم ، از عصر تا شب هم باید نظارت داشته باشم که تکالیفش را انجام و ارسال نماید .

,

سپهر زاده عنوان کرد: پسرم طبق عادتی که دارد بعد از انجام تکالیف تازه سراغ بازی و گفتگو با دوستانش در اینترنت می رود و هر بار او را نصیحت می کنم که کمتر خودت را با اینترنت مشغول کن می گوید با دوستانش رفع اشکال می کند!

,

, ,

اختلافات خانوادگی عایدات شبکه شاد

, اختلافات خانوادگی عایدات شبکه شاد, اختلافات خانوادگی عایدات شبکه شاد,

موسوی زاده یکی از شهرندان سنندجی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: یکی از مهمترین بسترهای که موجب می شود دانش آموزان به شبکه شاد دسترسی داشته باشند داشتن گوشی هوشمند یا تبلت است.

,

وی تصریح کرد: در زمانه ای که به دلیل عوارض اقتصادی ناشی از فاصله گذاری اجتماعی و همچنین تورم ، جامعه و به تبع آن خانواده ها را با مشکلات فراوانی رو به رو کرده و به طور طبیعی برخی اقشار زحمت کش حتی با پس انداز چند ماه خود توان خرید یک تبلت یا تلفن همراه هوشمند را نداشتند.

,

یکی از معلمان بیجاری بیان داشت: ممکن است یک خانواده دو دانش آموز یا بیشتر داشته باشد و در طبق برنامه کلاس به طور همزمان برگزار می شود و همین امر که کدام فرزند از گوشی استفاده ند موجب بروز اختلافات خانوادگی می شود.

,

در طول چند ماه گذشته برخی خانواده ها نتوانستن به دلیل نداشتن گوسی هوشمند یا تبلت به شبکه شاد دسترسی داشته باشند و بضاعت مالی آنها در این وضعیت نابسامان اقتصادی هم طوری نیست که اقدام به خرید ملزونات دسترسی به شلکه شاد نمایند و همین امر موجب بروز اختلافات خانوادگی شده است.

,

, ,

کرونا و ورود زود هنگام نوجوانان به فضای مجازی

, کرونا و ورود زود هنگام نوجوانان به فضای مجازی, کرونا و ورود زود هنگام نوجوانان به فضای مجازی,

آموزش مجازی و آنلاین شدن بهانه ای شد تا نوجوانان پیش از آنکه خودشان تصور کنند ، به فضای مجازی وارد شوند که این خود زنگ خطری برای خانواده ها و آموزش و پرورش است.

,

ابراهیم زاده یکی از کارشناسان امور خانواده بیان داشت: ورود زود هنگام نوجوانان به زندگی دوم ، در کنار محاسن احتمالی ، آسیب ها و تهدیدهای جدی به همراه دارد که تاثیر منفی بر عقاید، کاهش روابط اجتماعی، ایجاد فاصل با والدین، تعیین سبک زندگی نادرست و مخصوصا رویارویی با مطالب و محتویات نامناسب و اعتیاد به اینترنت از مهمترین آنها به شمار می آید.

,

وی گفت: در مقاطع پایین تحصیلی مانند دوران ابتدایی در شبکه شاد مادران عهده اکثر کارها برای تفهیم درس ها و مطالب به فرزندان خودشان هستند که همین امر موجب می شود مادر خانواده از انجام کارهای دیگر منزل باز بماند و به نحوی می توان بگوییم مادران اجیر شده سیستم آموزشی جدید در ایام کرونایی هستند.

,

کارشناس امور خانواده بیان داشت: بدون شک ، مظارت والدین و ایجاد محدودیت در استفاده از فضای مجازی و ورود به شبکه های اجتماعی متعدد ، ضرورتی غیر قابل انکار در این زمینه است که در این راستا احتمال موضع گیری یا تعارض با فرزندان و والدین هم را در پی دارد.

,

وی تاکید کرد: ارائه اطلاعات مناسب در زمینه اثرات روانی و مخرب برخی مطالب و محتویات نامناسب اینترنتی ، رهکار مناسب است که می تواند قدرت خود کنترل گری و پلیس درونی نوجوانان را فعال کند و سپر ایمنی تو در عبور از گذرگاه  های پر خطر و آسیب زا باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه