اخبار داغ

با پایان هفته کاری بازار سرمایه؛

بورس سبزپوش به کار خود پایان داد/ اعتمادِ سوخته‌ سهامداران

بورس سبزپوش به کار خود پایان داد/ اعتمادِ سوخته‌ سهامداران
در حالیکه بازار سرمایه با رشد ۹ هزار واحدی شاخص به کار خود پایان داد اما سهامداران این بازار به این روند رشد به دیده تردید نگاه می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  بازار سرمایه چند ماهی است که گرفتار روند نزولی شده و هیچ تحلیل و تشخیصی هم نتوانسته روند آتی بازار را پیش‌بینی کند. در روزهایی که بازار سرمایه روزهای متوالی سبزپوش بود و سهامداران آن سود خوبی را کسب می‌کردند، دولت وارد این بازار شد و مردم را ترغیب کرد تا سرمایه‌هایشان را به جای بازار ارز و سکه به سمت این بازار هدایت کنند اما بعد از گذشت چند ماه و با آغاز روند نزولی دیگر خبری از تشویق‌های دولت برای سرمایه‌گذاری در این بازار وجود نداشت. ریزش عجیب بازار سرمایه بعد از ماه‌ها روند صعودی که کارشناسان معتقد بودند آن افزایش‌ها هم بی حساب و کتاب است، باعث شد تا نزدیک به نیمی از سرمایه کسانی که بعد از خرداد ماه وارد این بازار شده‌اند از دست برود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در حالیکه ریزش بازار سرمایه از شاحص دو میلیون واحدی آغاز شد بسیاری از سهامداران قدیمی و جدید بر اساس تحلیل‌ها به سهامداری ادامه دادند اما بعد از گذشت نزدیک به سه ماه همچنان این بازار ریزشی بود. یک درصد از صندوق توسعه ملی هم که برای کنترل و بهبود بازار در نظر گرفته شده بود وارد بازار نشد تا اعتماد مردم و سهامداران به این بازار از بین برود. بازار سرمایه امروز با رشد ۹ هزار واحدی به کار خود پایان داد اما سهامداران به چند دلیل عمده به این افزایش‌ها خوشبین نیستند.

,

اول اینکه در سه ماه گذشته بارها و بارها وعده حمایت از بازار و جلوگیری از سوئاستفاده برخی‌ها از این بازار داده شد اما در عمل چیزی که نصیب سهامداران شد، روزهای قرمزپوشِ بورس و سوختن سرمایه‌هایشان بوده است.

,

دوم اینکه از زمان آغاز ریزش بازار سرمایه در هفته‌های متوالی بازار سهام روزهای چهارشنبه صف‌های خرید سنگین و نقشه سبز به خود دید اما در روز شنبه و با آغاز هفته معاملاتی صف‌های خرید آب شده و جایش را به سهم‌های فروش داده‌اند.

,

سومین دلیل مهم از بین رفتن اعتماد مردم و سرمایه‌داران است؛ در حالیکه دولتی‌ها بارها و بارها به صورت مستقیم مردم را به بازار بورس دعوت کردند اما با آغاز روند ریزش نه تنها خبری از آنها نشد بلکه کمکی هم در جهت بهبود وضعیت بازار انجام نشد. در روزهایی که دلار با ریزش مواجه بود و می‌شد که نقدینگی‌های موجود در دست مردم به سمت بازار سرمایه هدایت شود، چنین اتفاقی رخ نداد تا علاوه بر افزایش مجدد قیمت ارز، سهامداران به این باور برسند که دولت اراده‌ای برای حمایت از بازار بورس ندارد.

,

این روزها اعتمادِ از دست رفته سهامداران و مردم نسبت به بازار بورس اصلی‌ترین ضربه را به بدنه این بازار سرمایه زده و در حالیکه می‌شد از طریق این بازار با جذب نقدینگی مردم هم به ایجاد اشتغال و راه اندازی کارخانه‌ها کمک کرد و هم جلوی رشد قیمت در بازارهای ارز و سکه را گرفت، فرصت‌سوزی دولت اعتماد و نقدینگی  را از این بازار خارج کرد. باید منتطر ماند و دید که آیا در هفته‌های آتی بازار آشفته و ریزشی بورس به جریان صعودی باز خواهد گشت یا سرنوشت بازار سهام به گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه