اخبار داغ

رییس جمعیت هلال احمر بجنورد:

کوهنوردان خراسان شمالی، نجات‌گران کوهستان می‌شوند

کوهنوردان خراسان شمالی، نجات‌گران کوهستان می‌شوند
ابراهیم پرفند گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان بجنورد برگزاری چهار دوره آموزش تخصصی برای کوهنوردان مرکز استان را آغاز کرده است تا کوهنوردان در حوادث کوهستان به عنوان نجات گران کوهستان، جمعیت هلال احمر استان را یاری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم پرفند، رییس جمعیت هلال احمر بجنورد در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر استان برای انجام عملیات امداد و نجات در حوادث کوهستان به حضور یک تیم قوی کوهستان نیاز دارد، در همین راستا، آموزش نجات در کوهستان برای کوهنوردان استان در دستور کار قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

پرفند گفت: مربیان جمعیت هلال احمر استان آموزش های نجات در کوهستان را به کوهنوردان داوطلب ارائه می دهند تا آنان در قالب تیم های قوی، جمعیت هلال احمر استان را در حوادث امداد و نجات کوهستان یاری کنند.

,

وی در ادامه با اعلام اینکه در مرحله نخست، آموزش کوهنوردان در مرکز خراسان شمالی در سالن جمعیت هلال احمر بجنورد آغاز شده است، افزود: دوره های آموزشی به ترتیب شامل یک مرحله کلاس های آموزش امداد و کمک های اولیه به مدت 22 ساعت، دو مرحله کلاس های آموزشی امداد و نجات به مدت 40 ساعت، یک مرحله کلاس های تخصصی پیش بیمارستانی به مدت 40 ساعت و کلاس های تخصصی کوهستان به مدت 80 ساعت هستند که برگزار می شوند.

,

وی با بیان اینکه این کلاس های آموزشی به صورت تئوری و عملی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شوند، عنوان کرد: در حال حاضر در شهر بجنورد کلاس های امداد و کمک های اولیه در قالب دو کلاس 20 نفره در حال برگزاری است.

,

رییس جمعیت هلال احمر بجنورد افزود: تمامی دوره های آموزشی اشاره شده برای کوهنوردان تا پایان سال جاری ادامه دارند.

,

پرفند در خاتمه یادآور شد: همانطور که مربیان جمعیت هلال احمر استان، کوهنوردان را برای عملیات های نجات در کوهستان آموزش می دهند در مقابل هیات کوهنوردی استان نیز آموزش های تخصصی کوهنوردی را به نیروهای جمعیت هلال احمر استان ارائه می دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه