اخبار داغ

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان:

"ریمدان" مرز رسمی می‌شود/ پیش بینی ورود 600 هزار زائر پاکستانی به کشور

"ریمدان" مرز رسمی می‌شود/ پیش بینی ورود 600 هزار زائر پاکستانی به کشور
مبین علی میر گفت: ریمدان قرار است هفته آینده مانند میرجاوه و میلک مرز رسمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مبین علی میر، مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: تبدیل ریمدان به مرز رسمی مورد تقاضای هر دو کشور ایران و پاکستان بود، اما تبدیل پیشین به مرز رسمی مورد تقاضای ایران است و هنوز پاکستان در این زمینه نظر مثبت قطعی خود را اعلام نکرده و امیدواریم این اتفاق به زودی رخ دهد.

این مقام مسئول اظهار کرد: تبدیل شدن ریمدان به مرز رسمی می تواند در آینده از میرجاوه و میلک تاثیرگذارتر باشد، این مرز فقط با پاکستان در ارتباط است و سبب رونق تجارت می شود و با توجه به اینکه زیرساخت های طرف پاکستانی خوب است زوار پاکستانی از این منطقه وارد استان می شوند.

وی اظهار کرد: بر این اساس پیش بینی می شود سالی حداقل 600 هزار زائر از این مرز وارد استان شوند و به عتبات عالیات بروند، امنیت این منطقه از پاکستان بسیار خوب است و چون این کشور خواهان راه اندازی مرز ریمدان است امنیت آن را تامین هم می کند.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از افتخارات بازارچه این است که مرز رسمی در آن منطقه ایجاد شود، زیرا نشان دهنده کار خوب در بازارچه است، در گذشته میلک هم بازارچه بود و بعدها مرز رسمی شد، در ریمدان هم بازارچه زیر بنای ایجاد مرز رسمی شده است و در پیشین هم امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

میر افزود: ایجاد مرز رسمی نشان می دهد بازارچه ها به خوبی عمل کردند و سبب شده این مناطق به عنوان مرز رسمی اعلام شود و نشان دهنده خدمات بازارچه در آن منطقه است.

وی بیان کرد: بازارچه منشا برکت است و چون در رونق تجارت نقش داشته بعد از چند سال فعالیت این منطقه به عنوان مرز رسمی اعلام شده است.

میر تصریح کرد: به دنبال اعلام پیشین به عنوان مرز رسمی هم هستیم، در مرزهای رسمی بازارچه های مرزی هم به قوت خود کار می کنند و مرز رسمی هم فعال است و زوار و شیعیان از آن کشور به راحتی می توانند وارد چابهار شوند و به دیگر نقاط ایران و عراق بروند.

شایان ذکر است؛ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه شنبه در رأس یک هیأت سیاسی، اقتصادی و نظامی به اسلام آباد سفر و امروز (چهارشنبه) با ژنرال قمر باجوا فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین ضمن ابراز رضایت از همکاری‌های سیاسی، نظامی و‌ منطقه‌ای دو کشور، گسترش روابط در همه ابعاد را مورد تاکید قرار دادند. 

ظریف در این دیدار به همکاری خوب نظامی دو‌ کشور اشاره و از اقدامات به عمل آمده در مرز جهت تحکیم امنیت مرزی، همزمان با گشودن گذرگاه‌های جدید مرزی بین دو کشور تقدیر و اعلام کرد که از سوی جمهوری اسلامی ایران گذرگاه ریمدان در استان سیستان‌ و بلوچستان طی هفته آینده گشوده خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد در مقابل گذرگاه گبد نیز از سوی طرف پاکستانی باز شود و به مرور سایر گذرگاه‌ها از جمله پیشین  - مند برای گسترش ارتباطات مردمی و تجاری بین دو‌ کشور افتتاح شود. 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه