اخبار داغ

تشریح اهم برنامه ها و فعالیت های یکسال موسسه خاتم؛

آغاز به کار دفاتر نمایندگی خاتم در 6 استان کشور

آغاز به کار دفاتر نمایندگی خاتم در 6 استان کشور
رئیس موسسه خاتم به تشریح فعالیت های این موسسه در عرصه های مختلف مرتبط به زن و خانواده پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، دکتر محمد حسین چاوشیان رئیس موسسه خاتم امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت های این موسسه مردم نهاد اظهار داشت: موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم موسسه ای مردمی است که از سال گذشته کار خود را با فعالیت در گروه های علمی و اجرایی و فرهنگی در حوزه خانواده و بانوان آغاز کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, ،,

وی با ذکر این مطلب که مقر این مرکز در قم قراردارد افزود: درست است که مرکز اصلی موسسه در قم است ولی فعالیت های آن فراشهری و حتی فراملی است. یک شعبه این مجموعه در کشور سوییس فعالیت دارد و در 6 استان کشور نیز دارای شعبه است.

,

رئیس موسسه خاتم بیان کرد: ارتقای دانش خانواده در عرصه های مختلف اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه فرهنگ خانواده محوری در همه ابعاد از جمله اهداف اصلی این موسسه است.

,

وی گفت: تا کنون 5 سمینار تخصصی در بخش های علمیه و فرهنگی با مشارکت مراکز علمی برگزار شده است. عقد و اجرای تفاهم نامه های همکاری با مراکز علمی، حوزوی، دانشگاهی، بسیج، کمیته امداد، بهزیستی، کمیته امداد و...، اجرای دوره های تخصصی خانواده عاشورایی با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف و... از جمله فعالیت های این موسسه در مدت فعالیت یک ساله است.

,

چاوشیان یادآورشد: 5 گروه تخصصی در این مرکز فعال هستند که اساتید مبرز حوزه و دانشگاه نیز در این گروه هامشغول به فعالیت هستند. گروه خانواده، تربیت و جنسیت، رسانه، حقوق و قرآن و معرفت از جمله این گروه ها به شمار می روند.

,

وی افزود: دستاوردهای این گروه های علمی در این مدت شامل 40 نشست تخصصی با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز علمی، در موضوعاتی چون اعتیاد و... برگزار شد. حاصل 40 نشست علمی منجر به انتشار یک کتاب جامع شده است. کتاب اعتیاد زنان، خانواده و مدرنیته و جمکران همین حوالی از جمله این کتب هستند.

,

مدیر موسسه خاتم بیان کرد: در همین مدت 5 سفر استانی به شهرهای مختلف کشور انجام شده است که از جمله آن می توان به تلاش گسترده در جهت حل مشکل خودسوزی زنان در یکی از مناطق در استان کهکیلویه و بویر احمد اشاره کرد که خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت در این امر موفقیت های خوبی حاصل شده است.  سفر به مناطق محروم استان قم، سفر به مناطق محروم سیستان و بلوچستان و خوزستان از جمله این سفرها است.

,

وی گفت: این مجموعه دارای سه گروه تخصصی کارآفرینی، سلامت زنان و مباحث حقوقی زنان است که در هر گروه اعضای هیئت علمی فعالیت دارند. انجمن رواشناسان و مشاوران، نشریات خاتم با مجوز نشر 5 زبان، خبرگزاری پیام خانواده، گروه جهادی خاتم هم از جمله بخش های این مجموعه به شمار می روند.

,

وی از فعالیت گسترده و متمرکز در منطقه جمکران خبرداد واظهارکرد: امیدواریم که فعالیت های علمی و تخصصی که در این منطقه با حضور طلاب جهادی درحال انجام است به شرایطی برسد که دیگر رنگی از محرومیت را در این منطقه شاهد نباشیم.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه