اخبار داغ

بررسی علّت سانحه برای دانش‌آموز قاینی؛

روستای محل سقوط؛ مجهز به شبکه ملی اطلاعات نیست/ بهره‌مندی اهالی روستای نوغاب از اینترنت نسل سوم تلفن همراه

روستای محل سقوط؛ مجهز به شبکه ملی اطلاعات نیست/ بهره‌مندی اهالی روستای نوغاب از اینترنت نسل سوم تلفن همراه
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان این‌که روستای محل سکونت دانش‌آموز، اینترنت نسل سوم همراه دارد و با محل سقوط فاصله دارد گفت: روستای محل سقوط، اینترنت ندارد و آموزش با بسته‌های آموزشی فیزیکی انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، روز گذشته خبری مبنی بر سقوط دانش آموز قاینی از کوه برای دسترسی به شبکه شاد و زخمی شدن وی در کانال‌های خبری  استان خراسان‌جنوبی منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

ملیحه رضایی خواهر این دانش آموز در گفت‌وگو با خاورستان با بیان این‌که در حال حاضر حال برادرم خوب است، اظهار کرد: خانواده ما ساکن روستای نوغاب حاجی آباد قاین هستند و برادرم با پدر و مادر برای کمک به برداشت زعفران به روستای رومشتیک رفته بود.

,

وی افزود: برادرم برای دانلود محتوای آموزشی شبکه شاد و به منظور آنتن دهی اینترنت تلفن همراه با پسر خاله ام به بالای کوه رفته که منجر به پرت شدن وی از کوه و زخمی شدنش شده است.

,

خواهر این دانش آموز در خصوص صحبت مدیرکل آموزش و پروش استان در خصوص این‌که پدرش گفته است برادرش برای بازی به بالای کوه رفته، بیان کرد: این صحبت اصلا صحت ندارد و پدرم این حرف را نزده است.

,

محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این خصوص گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده ساعتی که این دانش آموز برای دریافت محتوای آموزشی به بالای کوه رفته اصلا کلاس آنلاین نداشته است.

,

وی افزود: طبق اظهارات پدر این دانش آموز وی هنگامی که از کوه سقوط کرده و دچار حادثه شده اصلا تلفن همراه با خود نداشته است.  

,

مصطفی بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: ابتدا در صفحات مختلف رسانه‌های مجازی استان خبری مبنی بر سقوط دانش آموزی اهل روستای نوغاب حاجی آباد قاین از کوه و زخمی شدنش که برای پیگیری دورس از برنامه شاد به دامنه کوه رفته بود، منتشر شد.

,

وی افزود: طبق پیگیری‌های انجام شده و صحبت‌هایی که با آموزش و پرورش منطقه انجام شد در پاسخ به خبرنگار صدا و سیمای استان در خصوص آنتن دهی اینترنت تلفن همراه روستای نوغاب حاجی آباد که این دانش آموز نیز اهل همین روستا است پاسخ داده شده است.

,

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر روستای نوغاب حاجی آباد قاین از سرویس نسل سوم تلفن همراه بهره‌مند است.

,

بهی عنوان کرد: طبق گفته مسئولان آموزش و پرورش شهرستان قاین آموزش، در روستای نوغاب حاجی آباد که این دانش آموز نیز اهل آنجا است بر بستر اینترنت و از طریق شبکه شاد در حال انجام است.

,

آموزش دانش‌آموزان در روستای رومشتیک قاین از طریق بسته‌های آموزشی فیزیکی انجام می‌شود

, آموزش دانش‌آموزان در روستای رومشتیک قاین از طریق بسته‌های آموزشی فیزیکی انجام می‌شود, آموزش دانش‌آموزان در روستای رومشتیک قاین از طریق بسته‌های آموزشی فیزیکی انجام می‌شود,

وی اظهار کرد: اما آنچه بعد مشخص شد این مسئله بود که این دانش آموز در لحظه حادثه در روستای نوغاب حاجی آباد نبوده بلکه در روستای رومشتیک دچار حادثه شده است.

,

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: طبق اظهارات این دانش آموز، وی در روستای رومشتیک برای دسترسی به شبکه شاد به دامنه کوه رفته و متاسفانه دچار حادثه شده است.

,

بهی عنوان کرد: در روستای رومشتیک دانش آموزان محلی روستا از آموزش مجازی استفاده نمی‌کنند.

,

وی افزود: آموزش و پرورش نیز اعلام کرده است که در روستای رومشتیک قاین آموزش از طریق بسته‌های آموزشی فیزیکی که آموزش و پرورش تهیه کرده در حال انجام است.

,

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر روستای رومشتیک مجهز به شبکه ملی اطلاعات نیست‌ اما اتصال این روستا به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی قرار دارد و ان‌شاءالله روستای رومشتیک از یکی از سایت‌هایی که در نزدیکی این روستا در حال تاسیس است پوشش اینترنت خواهد گرفت. ان‌شاءالله تا پایان سال جاری این روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهد شد و بعد از آن دانش آموزان از بستر اینترنت و شبکه ملی اطلاعات و آموزش مجازی بهره مند می‌شوند.

,

بهی افزود: این دانش آموز که دچار حادثه شده اصلا ساکن روستای رومشتیک نبوده و در جریان این که روستای رومشتیک به پوشش اینترنت دسترسی ندارد نبوده و به خیال این‌که اگر به دامنه کوه برود دسترسی به اینترنت خواهد داشت بالای کوه رفته است.

,

وی عنوان کرد: هیچ تضمینی در بحث آنتن دهی اینترنت در روستای رومشتیک بالای کوه وجود ندارد.

,

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در خصوص عدم آنتن دهی تلفن همراه اهالی روستا و دانش آموزان اطلاع داشته و دارند.

,

بهی اظهار کرد: مدرسه روستای رومشتیک سال گذشته از محل طرح‌های ارتباطی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و هوشمند سازی مدرسه توسط وزارت ارتباطات انجام شده است.

,

وی تاکید کرد: زمانی‌که پوشش اینترنت در روستای رومشتیک برقرار شود دانش آموزان این روستا نیز در خانه از آموزش مجازی بهره‌مند خواهند شد.  

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه