اخبار داغ

خدمات هایی که به صورت پنهانی ارائه می شود؛

کاسبی های یواشکی با کرکره های نیمه باز/ بیشتر واحدهای صنفی سنندج محدودیت‌ها را رعایت نمی‌کنند

کاسبی های یواشکی با کرکره های نیمه باز/ بیشتر واحدهای صنفی سنندج محدودیت‌ها را رعایت نمی‌کنند
هنوز ستاد مدیریت بیماری کرونا اجازه فعالیت به پاساژها و اصناف را از ساعت 18 به بعد با هدف پیشگیری و مقابله با این بیماری نداده اما در نقاط مختلف شهر سنندج شاهد فعالیت زیرپوستی و نامحسوس برخی مغازه داران هستیم که این فعالیت نیم بند موجب کرکره های نیمه باز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، با شیوع ویروس کرونا امنیت بهداشت و سلامت امروز به چالشی سخت و نوظهور تبدیل شده است و در روزهای اخیر و موج سوم کرونا این نگرانی برای تمام خانواده‌ها وجود دارد و هیچ قشر و سنی از آن مصون نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

در پی شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت‌ برای فعالیت مغازه‌ها و اصناف غیر ضروری، کماکان شاهد باز بودن مغازه‌هایی هستیم که مجوزی برای باز کردن مغازه‌هایشان ندارند.

,

از ۲۰ آبان ماه دور جدید محدودیت‌های کرونایی ویژه اصناف و بازار در مناطق مختلف کشور ازجمله سنندج اجرا شد اما پایش های نشان می‌دهد که درصد بالایی از اصناف غیرضرور در ساعت‌های ۱۸ عصر به بعد به فعالیت ادامه دادند.

,

طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا، فعالیت اصناف درجه‌دو تا چهار شامل پاساژها، مراکز خریدوفروش مواد غیر غذایی، مراکز تمرین و مسابقات ورزشی، مساجد، اماکن متبرکه، شرکت‌ها، آبمیوه فروشی و مراکز طبخ غذا به‌صورت بیرون بری، آرایشگاه‌های مردانه و پیرایشگاه‌های زنانه و غیره از ساعت ۱۸ به بعد محدود است.

,

بازار فروش خودرو، فرش و موکت، اسباب‌بازی‌فروشی‌ها، فروشگاه‌های لوازم‌خانگی، فعالیت‌های چاپ، کیف و چرم، لوازم‌التحریر، خرازی، کادویی، خیاطی‌ها، پارچه و غیره جزو دیگر اصناف و واحدهایی هستند که باید فعالیتشان محدود شود.

,

شب های اول اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی با دورزن برخی اصناف و واحدهای کسبی همراه بود و این مسئله نگرانی‌های مردم و متولیان امر را درپی داشته است.

,

ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه به‌وقت محلی در اولین شب اجرای محدودیت‌های کرونایی است، چراغ فروشگاه‌ها و واحدهای کسبی خیابان فردوسی سنندج و خیابان پاسداران پرنورتر از دیگر شب‌ها می‌درخشد، انگار هنوز مصوبه جدید کرونایی و محدودیت‌ها به گوش فعالان کسب‌وکار در این خیابان نرسیده است.

,

, ,

مغازه های نیمه بسته با چراغ های روشن

, مغازه های نیمه بسته با چراغ های روشن, مغازه های نیمه بسته با چراغ های روشن,

در میانه خیابان فردوسی سنندج یک مغازه کفش فروشی در حالی که درب مغازه بسته است اما چراغ های روشن دفتر نظرمان را جلب می کند.

,

چند دقیقه ای منتظر می مانیم؛ در همین حال مرد میان سالی که از همان هنگام ورود ما در صحنه حضور دارد با چند دقیقه مکث جلو آمده و می گوید: چیزی لازم دارید؟

,

وی که دقایقی بعد مشخص می شود صاحب این فروشگاه است اظهار می کند: اجازه بازگشایی مغازه را نداریم اما برای راه اندازی کار مردم آمده ایم و لذا باید مطمئن شوم که مشتری هستید نه مامور اماکن!

,

, ,

چشممان به کاسبی سرشب روشن است

, چشممان به کاسبی سرشب روشن است, چشممان به کاسبی سرشب روشن است,

به یک فروشگاه پوشاک می‌روم و فروشنده جوان بدون داشتن ماسک پشت دخل مغازه نشسته است، می‌گویم مگر قرار نیست طبق مصوبه کرونافعالیت اصناف غیرضرور از ساعت ۱۸ به بعد ممنوع باشد، در پاسخ می‌گوید: صنف پوشاک از ابتدای کرونا تاکنون ضررهای سختی داده و چشممان به چراغ و دخل سرشبی خوش است تا بتوانیم بخشی از هزینه‌ها را تأمین کنیم.

,

محمدی بابیان اینکه طی ماه‌های گذشته حتی نتوانستیم خرج اجاره مغازه را تأمین کنیم، ادامه می‌دهد: چک‌های زیادی بابت خرید البسه در بازار دارم و تاکنون چندین فقره آن برگشت‌خورده است و باید مغازه باز باشد تابتوانیم آن‌ها را پاس کنیم.

,

, ,

اعلام محدودیت‌ها به اتحادیه‌ها

, اعلام محدودیت‌ها به اتحادیه‌ها, اعلام محدودیت‌ها به اتحادیه‌ها,

با رییس اتاق اصناف سنندج راجع به محدودیت‌های گروه‌های شغلی صحبت کردیم،  اظهار داشت: ما به تمام اتحادیه‌های گروه‌های صنفی که شامل این محدودیت‌ها هستند، دستورالعمل‌های ابلاغ شده ستاد کرونا را اعلام کردیم و وظیفه آنهاست که بر محدودیت‌ها و تعطیلی ها نظارت کنند.

,

فرهاد عزت‌پور اضافه کرد: واحدهای صنفی خیابان‌های مرکزی سنندج می‌گویند تا شهرداری دستفروشان را جمع‌آوری نکند ما هم کسب و کار خود را تعطیل نکرده و محدودیت‌های ابلاغی را رعایت نمی‌کنیم.

,

, ,

بیشتر واحدهای صنفی سنندج محدودیت‌ها را رعایت نمی‌کنند

, بیشتر واحدهای صنفی سنندج محدودیت‌ها را رعایت نمی‌کنند, بیشتر واحدهای صنفی سنندج محدودیت‌ها را رعایت نمی‌کنند,

جانشین رییس ستاد مقابله با بحران فرمانداری سنندج هم گفت: بیشتر واحدهای صنفی این شهر علیرغم تذکرات مکرر و تهدید به تعطیلی، محدودیت‌های بهداشتی و کرونایی را رعایت نمی‌کنند.

,

منصور مولانایی با اشاره به اینکه سه اکیپ صبح و عصر بر اصناف نظارت می‌کنند اما بعضی از اصناف همکاری لازم با ناظرین را ندارند، افزود: فعلا سعی کرده‌ایم با راهنمایی و تذکر تعداد بیشتری از اصناف را مجاب به رعایت محدودیت‌ها کنیم تا مغازه‌ای پلمب نشود.

,

وی یادآور شد: از مردم هم انتظار داریم با رعایت توصیه‌های بهداشتی سعی کنند بیشتر در خانه بمانند و خریدهای غیرضروری را به آینده موکول کنند.

,

جانشین رییس ستاد مقابله با بحران فرمانداری سنندج اضافه کرد: سنندج جزو شهرهای پرخطر است که محدودیت‌ها برای گروه‌های شغلی ٢، سه و چهار اعمال می‌شود و تنها مشاغل گروه‌های اول موظف به ارائه خدمات هستند.

,

, ,

وی تاکید کرد: در این مدت توسط ٢۴ گروه ١٠٠ مورد بازدید صورت گرفت که علاوه بر پلمب ٢٠ واحد ١۵ واحد صنفی هم اخطار دریافت کردند.

,

وی با بیان اینکه بیشتر واحدهای صنفی در این شهر محدودیت‌ها را رعایت نمی‌کنند یادآور شد: با توجه به کمبود نیرو امکان پلمب همه واحدهای صنفی متخلف وجود ندارد.

,

مولانایی با اشاره به اینکه پلمب یک واحد صنفی ۴۵ دقیقه تا یک ساعت از وقت را همکاران می‌گیرد، گفت: همین موضوع موجب می‌شود از زمان نظارت بر دیگر واحدها کاسته شود.

,

معاون فرماندار شهرستان سنندج با بیان اینکه سه گروه صبح و بعدازظهر بر اصناف نظارت می‌کنند اضافه کرد: نیاز به همکاری مردم و خود اصناف برای اجرای محدودیت‌های کرونایی وجود دارد و همکاران نمی‌توانند تمامی اصناف را مورد بازرسی قرار دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه