اخبار داغ

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

مدارس خشتی و گلی از ادبیات فضاهای آموزشی کشور حذف شده است/اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش سهام برای ایمن سازی مدارس

مدارس خشتی و گلی از ادبیات فضاهای آموزشی کشور حذف شده است/اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش سهام برای ایمن سازی مدارس
رخشانی مهر گفت: از سال ۹۲ تاکنون روزانه ۲۷ کلاس درس تحویل داده شده و ۸۴ کلاس به سیستم استاندارد سازی گرمایشی مجهز شده و مدارس خشتی و گلی از ادبیات فضاهای آموزشی کشور حذف و هر روز ۱۰ کلاس درس ناایمن تخریب و بازسازی یا مقاوم سازی شده که برای این مهم به طور متوسط روزانه بیش از ۸ و ۴ دهم میلیارد تومان اختصاص داده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازدیارآفتاب؛  مهراله رخشانی مهر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس روز پنجشنبه ۲۲ آبان در اراک و در آیین افتتاح متمرکز ۱۵۵۰ پروژه آموزشی، تربیتی، رفاهی در سراسر کشور در قالب ۱۴۲۲ پروژه آموزشی، ۲۴ پروژه تربیتی و ۴ پروژه رفاهی که به صورت ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور برگزار شد، گفت: امروز مدرسه تنها یک ساختمان نیست بلکه یک ویترین از وضعیت علمی، فرهنگی و اجتماعی است که هویت ملی یک جامعه را نشان می دهد و مدرسه یک کانون تربیت تمام ساعتی نسل آینده است که در اجرای سند تحول بنیادین آوزش و پرورش بر آن هستیم تا مدارس علاوه بر دارا بودن استانداردهای بین المللی واجد ویژگی های معماری ایرانی اسلامی برای سایر تعاملات فرهنگی با محله و مجهز به سایر فناوری های نوین باشند.

وی افزود: تبدیل مدارس به کانون مدیریت بحران در حوادث طبیعی همچون سیل های اخیر ما را در این مسیر مسمم تر نموده و اعتقاد داریم در این مسیر بیش از آنکه نیازمند مدرسه باشیم نیازمند توسعه فرهنگ مدرسه سازی هستیم.

رخشانی مهر اظهار کرد: امروز خوشبختانه شاهد افزایش مشارکت ۳۰ درصدی مردم در امر مدرسه سازی هستیم و همچنین توجه دولت نیز در حمایت از طرح های ایمن سازی فضاهای آموزشی نیز بسیار قابل تقدیر و چشمگیر است.

وی ادامه داد: دستور رئیس جمهور مبنی بر اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش سهام برای ایمن سازی مدارس اگر به زودی محقق شود قطعا شاهد تحولات عظیم و گسترده ای در امر توسعه مدرسه سازی خواهیم بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به طرح آجر به آجر بیان کرد: در راستای اجرای طرح آجر به آجر در یک مقطع زمانی کوتاه مدت بیش از ۱۵۰ هزار نفر با کمک های خردی که داشتند در این طرح مشارکت داشتند.

وی با اشاره به عملکرد سازمان نوسازی و مدارس کشور گفت: این سازمان توانسته در سالجاری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه آموزشی را با حدود ۱۵ هزار کلاس درس ‌با زیربنایی بالغ بر ۲ میلیون مترمربع و اعتباری حدود ۷ هزار میلیارد تومان به بهره برداری برساند.

رخشانی مهر افزود: همچنین از سال ۹۲ تاکنون روزانه ۲۷ کلاس درس تحویل داده شده  و ۸۴  کلاس به سیستم استاندارد سازی گرمایشی مجهز شده و مدارس خشتی و گلی از ادبیات فضاهای آموزشی کشور حذف و هر روز ۱۰ کلاس درس ناایمن تخریب و بازسازی یا مقاوم سازی شده که برای این مهم به طور متوسط روزانه بیش از ۸ و ۴ دهم میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه امروز مدرس سازی یک جهاد مقدس است، گفت: لازم به ذکر است ۱۰ استان کشور از جمله تهران و سیستان و بلوچستان با کمترین سرانه و بیشترین فضای تخریبی کماکان نیازمند توجه ویژه و عنایت از سوی دولت هستند.

در این آئین مدرسه ۱۲ کلاسه استثنایی حاج محسن نقوی سنجانی با زیرینای ۲۲۳۹ مترمربع و ۱۹۰۴ متر محوطه سازی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبار مشارکتی، در اراک با حضور معاون‌عمرانی وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری رسید.

۱۵ طرح با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال از مجموع ۱۵۵۰ پروژه یاد شده، سهم استان مرکزی است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه