اخبار داغ

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی اعلام کرد؛

حل مشکلات مجتمع مسکونی خیران مسکن ساز در شورای پیشگیری/الحاق ۲۰ بند جدید به میثاق نامه اهل سنت استان

حل مشکلات مجتمع مسکونی خیران مسکن ساز در شورای پیشگیری/الحاق ۲۰ بند جدید به میثاق نامه اهل سنت استان
صادق اسپیدکار گفت: با تشکیل شورای پیشگیری مشکلات مجتمع مسکونی خیران مسکن ساز مرکز استان رسیدگی و تصمیمات برای حل آنها اتخاذ شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، صادق اسپیدکار، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله برنامه هایی با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی به معاونت اجتماعی دادگستری استان ها ابلاغ می شود که در سال جاری اجرای 40 برنامه به معاونت اجتماعی دادگستری استان ابلاغ شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

اسپیدکار افزود: پس از ابلاغ برنامه ها به این معاونت، شورای پیشگیری با هدف شناسایی آسیب ها در مناطق و اقدام برای رفع آنها نیز برگزار می شوند.

,

وی عنوان کرد: در سال جاری رسیدگی به حل مشکلات مجتمع مسکونی خیران مسکن ساز که واحدهای این مجتمع باید به معلولان متقاضی اعطا شوند در دستور کار رسیدگی شورای پیشگیری از آسیب های اجتماعی قرار گرفت.

,

وی بیان کرد: با حمایت رییس کل دادگستری استان، در شورای پیشگیری توافقات میان نهادهای ذی ربط برای حل مشکلات موجود در این پروژه اتخاذ شد.

,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی، تحویل شش واحد ویلایی به معلولان متقاضی، نخاله برداری از محوطه این مجتمع همچنین انتخاب مدیرعامل جدید و اقدام او برای رفع نقایص فنی این مجتمع طی مدت دو ماه را از جمله توافقات برای رفع مشکلات این پروژه عنوان کرد.

,

افزون بر این، وی همچنین به برگزاری کارگاه های طلاق نیز اشاره کرد و گفت: آسیب شناسی علل طلاق و ارائه راهکار به زوجین متقاضی طلاق به منظور ایجاد صلح میان آنان از جمله موضوعاتی است که در دستور کار اجرای این معاونت برای کاهش این آسیب اجتماعی قرار دارد.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود به میثاق نامه منعقد شده با علمای اهل تسنن خراسان شمالی نیز اشاره کرد و گفت: چند سال قبل این میثاق نامه با علمای اهل سنت این قوم در قالب 15 ماده به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در میان قوم ترکمن خراسان شمالی منعقد شد.

,

اسپیدکار گفت: تا به کنون به برخی از بندهای این میثاق نامه به درستی عمل شده که نتایج ثمر بخشی نیز به همراه داشته ، با این وجود، عمل به اجرای برخی از 15 بند ضعیف بوده است که باید همت به عمل به آنها بیشتر شود.

,

در عین حال، وی در ادامه عنوان کرد: در سال جاری، در جلسه ای که با حضور علمای اهل سنت و ادارات مرتبط به اجرای این میثاق برگزار شد، تصمیم بر این قرار گرفت که آسیب های جدیدی شناسایی و با اتخاذ راهکار برای آنها به عنوان بندهای جدید به این میثاق نامه الحاق شوند.

,

وی گفت: در همین راستا، با ارزیابی های انجام شده، آسیب های جدید شناسایی شدند که مقرر شد تا 20 ماده جدید نگارش و به این میثاق نامه اضافه شوند که هم اکنون انجام آن در دست اقدام است.

,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: سواد آموزی دختران قوم ترکمن، دعوت از شهود برای ثبت رسمی ازدواج و طلاق زوجین قوم ترکمن از جمله این مفاد جدید خواهند بود.

,

اسپیدکار در خاتمه به طراحی سامانه جامع ارتباط مردمی ( سجام ) دستگاه قضا نیز اشاره و اعلام کرد: این سامانه در راستای دریافت گزارشات مردمی از وجود جرایم و آسیب های اجتماعی در محلات طراحی شده است که عموم مردم می توانند با مراجعه به این سامانه دغدغه خود را برای رسیدگی به آن ثبت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه