جادههای کُردستان سالهاست که با عنوان جادههای مرگ شناخته میشوند و کمبود زیرساختهای جادهای و جادههای پر پیچ و خم از چالشهای اصلی وقوع سوانح رانندگی به حساب میآیند و در این میان جاده سنندج- مریوان مظلومتر از همیشه مورد بی مهری مسئولان متولی از جمله راه و شهرسازی و حمل و نقل جادهای قرار گرفته است.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، جاده سنندج-مریوان یکی از خطرناکترین و مرگبارترین جادههای استان کردستان بوده که تکمیل آن در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان در سال ۱۳۸۸مصوب شد اما هر بار به بهانه های مختلفی به عقب افتاده است و با گذشت 17 سال هنوز این جاده ها قتلگاهی برای مسافران شده است چرا که تنها در طول هفته ی جاری 5 نفر تنها در جاده سنندج- مریوان جان خود را از دست دادند.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,محورهای قدیم و جدید سنندج - مریوان ادامه محور تهران - همدان - سنندج محسوب میشود بدلیل ایجاد ارتباطات اقتصادی و ترانزیتی و تامین دسترسی مرکز کشور و مرکز استان به مریوان و نقطه مرزی باشماق و وجود جریان قابل ملاحظه جابجایی کالا، در شرایط فعلی برای کردستان جنبه حیاتی یافته و شریان اصلی داد و ستد با اقلیم کردستان عراق به حساب میآید.
این محور همچنین به منطقه آزاد تجاری در حال تاسیس مریوان - بانه مرتبط میشود و با توجه به فعالیتهای ترانزیتی و ورود و خروج کالا و مسافر از نقطه مرزی باشماق نسبت به سایر محورهای ارتباطی منتهی به مرز اقلیم کردستان اهمیت و عملکرد بسیار مهمتری دارد.
جاده فعلی سنندج مریوان از پرترافیکترین مسیرهای استان است
آرمان یارعلی مدیر طرح احداث جاده جدید سنندج به مریوان (تیژتیژگاران) گفت: طول این جاده ۵۳ کیلومتر است که تقاطع تیژتیژگاران (از سمت سنندج) در ۶ قطعه به پیمان رفته و با بهرهبرداری از آن مسیر ۱۵۲ کیلومتری محور قدیمی حدود ۲۵ کیلومتر کمتر خواهد شد.
وی اضافه کرد: جاده ۲ طرفه و ۲ خطه فعلی تبدیل به چهار خطه شده همچنین مسیری با پیچهای کمتری نسبت به جاده قدیم است.
یارعلی با بیان اینکه مدت زمان طی شده در محور قدیمی حدود ۱۵۰ دقیقه است که پس از افتتاح جاده این زمان به ۹۰ دقیقه کاهش پیدا میکند. افزود: با توجه به قرارگیری مرز رسمی باشماق در انتهای این مسیر، رانندگان خودروهای ترانزیتی و کالاهای صادراتی بخش عمدهای از مترددان این جاده هستند.
سرپرست اداره نظارت بر ساخت راههای اصلی راه و شهرسازی کردستان گفت: کم عرض بودن جاده فعلی، پتانسیل گردشگری شهر مریوان و سروآباد و همچنین قرارگیری در منطقه کوهستانی باعث شده از پرترافیکترین مسیرهای استان باشد که بهره برداری از جاده جدید میتواند در کنار کاهش بار ترافیکی مسیر قدیمی، بخش عمده تصادفات جادهای را کاهش دهد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون پیمانکاران این طرح ۲۵ میلیارد تومان از راه و شهرسازی طلب دارند و انتظار میرود مسوولان با تامین بخشی از این مطالبات مانع از توقف عملیات در این محور شوند، افزود: عملیات این طرح به طول ۳۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اجراست.
اختصاص 68 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه جاده جدید سنندج به مریوان
شیوا قاسمیپور، نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد اظهار داشت: جاده جدید سنندج به مریوان یکی از مهمترین و پر دغدغهترین پروژههایی است که بیش از یک دهه است که به بهره برداری نرسیده است
از تخصیص و اعلام وصول ۶۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژهی جاده جدید سنندج به مریوان خبر داد و افزود: یکی از نگرانیهای اصلی پیمانکاران قطعات ۵،۴ و ۶ عدم تخصیص اعتبارات معین شده در موعد مقرر بود که خوشبختانه با پیگیریهای صورت گرفته این میزان تخصیص و عملیات پروژه همچنان با سرعت و پیشرفت مناسب درحال اتمام است.
شیوا قاسمیپور با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان از میزان اعتبار تخصیص یافته مربوط به تقاطع غیر همسطح گاران در تقاطع سقز - مریوان - سنندج است، گفت: با آغاز عملیات احداث این تقاطع، امیدها برای اتمام این پروژه عظیم ملی افزایش خواهد یافت کما اینکه در طول ۵ ماه اخیر با پیگیریهای انجام شده، پروژهی مذکور رشد چشمگیری داشته است.
وی در پایان گفت: احداث جاده سنندج به مریوان از سال ۸۳ آغاز شده است که تا پایان این پروژه بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.
طرح احداث جاده جدید سنندج - مریوان ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز با اشاره به اهمیت بالای اقتصادی و اجتماعی طرح احداث جاده جدید سنندج - مریوان در کشور گفت: این طرح هم اکنون از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
محمدصدیق ثابتی اظهار داشت: طول این واریانت در حال ساخت ۵۲ کیلومتر بوده که در قالب ۶ قطعه به پیمانکاران واگذار شده و هم اکنون با هزینه کرد ۳۸۱ میلیارد تومان از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده است.
وی با بیان اینکه این طرح از نظر ردهبندی و اهمیت آن باید در بین طرحهای جهش تولید قرار بگیرد، اضافه کرد: اتمام این طرح به جز تقاطع غیر همسطح گاران حدود ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.
انتهای پیام/
محورهای قدیم و جدید سنندج - مریوان ادامه محور تهران - همدان - سنندج محسوب میشود بدلیل ایجاد ارتباطات اقتصادی و ترانزیتی و تامین دسترسی مرکز کشور و مرکز استان به مریوان و نقطه مرزی باشماق و وجود جریان قابل ملاحظه جابجایی کالا، در شرایط فعلی برای کردستان جنبه حیاتی یافته و شریان اصلی داد و ستد با اقلیم کردستان عراق به حساب میآید.
,این محور همچنین به منطقه آزاد تجاری در حال تاسیس مریوان - بانه مرتبط میشود و با توجه به فعالیتهای ترانزیتی و ورود و خروج کالا و مسافر از نقطه مرزی باشماق نسبت به سایر محورهای ارتباطی منتهی به مرز اقلیم کردستان اهمیت و عملکرد بسیار مهمتری دارد.
,, ,
جاده فعلی سنندج مریوان از پرترافیکترین مسیرهای استان است
, جاده فعلی سنندج مریوان از پرترافیکترین مسیرهای استان است, جاده فعلی سنندج مریوان از پرترافیکترین مسیرهای استان است,آرمان یارعلی مدیر طرح احداث جاده جدید سنندج به مریوان (تیژتیژگاران) گفت: طول این جاده ۵۳ کیلومتر است که تقاطع تیژتیژگاران (از سمت سنندج) در ۶ قطعه به پیمان رفته و با بهرهبرداری از آن مسیر ۱۵۲ کیلومتری محور قدیمی حدود ۲۵ کیلومتر کمتر خواهد شد.
,وی اضافه کرد: جاده ۲ طرفه و ۲ خطه فعلی تبدیل به چهار خطه شده همچنین مسیری با پیچهای کمتری نسبت به جاده قدیم است.
,یارعلی با بیان اینکه مدت زمان طی شده در محور قدیمی حدود ۱۵۰ دقیقه است که پس از افتتاح جاده این زمان به ۹۰ دقیقه کاهش پیدا میکند. افزود: با توجه به قرارگیری مرز رسمی باشماق در انتهای این مسیر، رانندگان خودروهای ترانزیتی و کالاهای صادراتی بخش عمدهای از مترددان این جاده هستند.
,, ,
سرپرست اداره نظارت بر ساخت راههای اصلی راه و شهرسازی کردستان گفت: کم عرض بودن جاده فعلی، پتانسیل گردشگری شهر مریوان و سروآباد و همچنین قرارگیری در منطقه کوهستانی باعث شده از پرترافیکترین مسیرهای استان باشد که بهره برداری از جاده جدید میتواند در کنار کاهش بار ترافیکی مسیر قدیمی، بخش عمده تصادفات جادهای را کاهش دهد.
,وی با اشاره به اینکه هم اکنون پیمانکاران این طرح ۲۵ میلیارد تومان از راه و شهرسازی طلب دارند و انتظار میرود مسوولان با تامین بخشی از این مطالبات مانع از توقف عملیات در این محور شوند، افزود: عملیات این طرح به طول ۳۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اجراست.
,, ,
اختصاص 68 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه جاده جدید سنندج به مریوان
, اختصاص 68 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه جاده جدید سنندج به مریوان,شیوا قاسمیپور، نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد اظهار داشت: جاده جدید سنندج به مریوان یکی از مهمترین و پر دغدغهترین پروژههایی است که بیش از یک دهه است که به بهره برداری نرسیده است
,از تخصیص و اعلام وصول ۶۸ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژهی جاده جدید سنندج به مریوان خبر داد و افزود: یکی از نگرانیهای اصلی پیمانکاران قطعات ۵،۴ و ۶ عدم تخصیص اعتبارات معین شده در موعد مقرر بود که خوشبختانه با پیگیریهای صورت گرفته این میزان تخصیص و عملیات پروژه همچنان با سرعت و پیشرفت مناسب درحال اتمام است.
,شیوا قاسمیپور با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان از میزان اعتبار تخصیص یافته مربوط به تقاطع غیر همسطح گاران در تقاطع سقز - مریوان - سنندج است، گفت: با آغاز عملیات احداث این تقاطع، امیدها برای اتمام این پروژه عظیم ملی افزایش خواهد یافت کما اینکه در طول ۵ ماه اخیر با پیگیریهای انجام شده، پروژهی مذکور رشد چشمگیری داشته است.
,وی در پایان گفت: احداث جاده سنندج به مریوان از سال ۸۳ آغاز شده است که تا پایان این پروژه بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.
,, ,
طرح احداث جاده جدید سنندج - مریوان ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
, طرح احداث جاده جدید سنندج - مریوان ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد,مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز با اشاره به اهمیت بالای اقتصادی و اجتماعی طرح احداث جاده جدید سنندج - مریوان در کشور گفت: این طرح هم اکنون از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
,محمدصدیق ثابتی اظهار داشت: طول این واریانت در حال ساخت ۵۲ کیلومتر بوده که در قالب ۶ قطعه به پیمانکاران واگذار شده و هم اکنون با هزینه کرد ۳۸۱ میلیارد تومان از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده است.
,وی با بیان اینکه این طرح از نظر ردهبندی و اهمیت آن باید در بین طرحهای جهش تولید قرار بگیرد، اضافه کرد: اتمام این طرح به جز تقاطع غیر همسطح گاران حدود ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.
,انتهای پیام/
,]
ارسال دیدگاه