اخبار داغ

باز هم یک وعده جدید برای فرار از مشکل زباله؛

تحویل زمین ۵ هکتاری «سنگچال» برای ساماندهی پسماند آمل

تحویل زمین ۵ هکتاری «سنگچال» برای ساماندهی پسماند آمل
براساس صورتجلسه تحویل و تحول اراضی ملی و دولتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران زمین ۵ هکتاری موسوم به مرتع سنگچال در کیلومتر ۴۰ جاده هراز تحویل شهرداری آمل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، وقتی واژه عمارت را می شنویم، اولین چیزی که به ذهن می رسد شکوه و تاریخی بودن است، اما در 30 کیلومتری جنوب شهر آمل عمارت جور دیگری معنا پیدا می کند، تاریخی، پر عظمت و البته نازیبا، سالهاست در جاده سرسبز هراز لنگر انداخته  و امروز در سن 36 سالگی به قله ای برای فتح سرطان تبدیل شده است.

نمادی از بی توجهی که امروز از هر زاویه ای هم بررسی کنید نمی‌توان آن را نادیده گرفت، عمارت چون غده سرطانی بدخیم هر روزوضعیت وخیم تری می یابد، این آتشفشان فعال هر لحظه توان انفجاری به اندازه یک بمب اتم را دارد و آنقدر بزرگ شده است که دیگر کسی نمی تواند برای کم کاری هایش در این حوزه سرپوش بگذارد.

در سال 90 وزارت نیرو وعده داده بود طی دو سال عمارت را تعطیل و مشکل را حل خواهد کرد، خوشبختانه برای برطرف شدن مشکل زباله آمل عزم استانی وجود دارد، این جمله ای بود که معاون امور عمرانی استاندار مازندران علی نبیان در سال 96 گفت و واگذاری زمین جدید برای ساخت کارخانه زباله سوز را تا پایان ماه جاری خواند،  فرماندر ویژه آمل نیز از تشکیل کارگاه ویژه روند واگذاری زمین و تسریع ساخت نیروگاه جدید زباله سوز امل گفت.

تا چند روز آینده پروژه پاساکش پیشرفت مناسبی دارد این را شهردار آمل احمد امیرسلیمانی در مهر سال 97 در یکی از مصاحبه خود بیان کرد و پیش بینی کرد تا 10 روز آینده وزارت کشور تاییدیه مراحل مناقصه را ارسال میکند، این سریال تلاش های بی سرانجام فقط عزمی راسخ تر می خواست.

در میان این وعدههای بی سرانجام، سیدحمید هاشمی شهردار آمل از اجرایی کردن طرح ساماندهی زمین مناسب برای پسماند خبر داد و کفت: مطابق صورتجلسه تحویل و تحول اراضی ملی و دولتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران زمین ۵ هکتاری موسوم به مرتع سنگچال در کیلومتر ۴۰ جاده هراز تحویل شهرداری آمل شد.

وی با بیان اینکه این طرح به مرحله اجرایی رسیده است، عنوان کرد: با تحویل این زمین ۵ هکتاری قطعا ساماندهی پسماندهای جامد شهری به روش های نوین فناوری در شهر آمل  سرعت می گیرد و این شهرستان از معضل زباله و منطقه عمارت نجات خواهد یافت.

شهردار آمل تصریح کرد: تقریبا دو دهه از پیگیری های مستمر به منظور در اختیار گرفتن عرصه ای مناسب در شهرستان با هدف جایگزینی زمین زباله عمارت گذشت و با پیگیری های شورا و شهرداری و مساعدت استاندار، دادستان مرکز استان، مدیران کل ادارات مرتبط (محیط زیست و منابع طبیعی، امام جمعه آمل و فرماندار شهرستان آمل) این مهم در شهرستان محقق شد و در آینده ای نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در کاهش معضل زباله شهرستان خواهیم بود.

میانگین زباله برای هر فرد در کل کشور 700 گرم است، اما بطور متوسط هر فرد روزانه در آمل یک کیلو تا یک کیلو و 200 گرم  زباله تولید می کند تا آغارگر فاجعه ای باشد که امروز به ندانم کاری منتهی شود .

عمارت سالهاست آینه دقی برای شهروندان شده است و چون آتشنشانی فعال هر لحظه می تواند به سرش بزند و با یک رانش، با یک انفجار چون بمب اتمی برای شهر باشد، غده ای بدخیم که 36 سال است در جان سلامتی‌مان تنیده است و روز به روز وخامتش بیشتر می شود امیدواریم این بلای سیاه با مدیریت درست تبدیل به طلای سیاه شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه