اخبار داغ

توقف کلنگ زنی یک طرح بهداشتی در "یکه سعود"؛

وقتی نماینده مجلس جلوی اجرای یک طرح نمایشی را گرفت/ جمعیت 30هزار نفری جرگلان همچنان بدون درمانگاه شبانه روزی

وقتی نماینده مجلس جلوی اجرای یک طرح نمایشی را گرفت/ جمعیت 30هزار نفری جرگلان همچنان بدون درمانگاه شبانه روزی
طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار بود کلنگ احداث پانسیون درمانگاه شهر "یکه سعود" با حضور نماینده مجلس و مسئولان شهرستان به زمین زده شود که با یک تماس تلفنی این کلنگ زنی لغو شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، عصر روز جمعه محمد وحیدی نماینده مردم شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان،گرمه و جاجرم درمجلس شورای اسلامی، روح الله حسین پور، فرماندار راز و جرگلان، حاج آخوند کمالی و فرد خیری که قرار بود در پروژه احداث پانسیون درمانگاه یکه سعود همکاری کند در محل احداث این پروژه حاضر شدند که بعد از یک تماس تلفنی کلنگ زنی انجام نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

در ابتدای این مراسم بخشدار جرگلان با اشاره به جمعیت ۳۰ هزار نفری این منطقه گفت: جرگلان دارای ۴۶ روستا و سه درمانگاه در حصارچه، کلاته ابریشم و شهر یکه سعود است و نزدیک به یک سال است که مجوز شبانه روزی شدن مرکز یکه سعود صادر شده و اهالی خواستار تحقق این موضوع هستند.

نجاهی افزود: بنا به آخرین تصمیم گیری ها و رایزنی ها اعلام شد، ساختمان درمانگاه یکه سعود برای شبانه روزی شدن کفایت می کند و تنها نیازمند فراهم کردن پانسیونی برای مستقر شدن نیرو است که امروز با مشارکت یک خیر، کلنگ پانسیون 75 متری در این درمانگاه به زمین زده می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر درمانگاه یکه سعود سه نیروی پزشک دارد و در صورت شبانه روزی شدن نیازمند سه نیروی دیگر است.

,
,
,
,
,

بعد از صحبت های بخشدار، نماینده شبکه بهداشت و درمان با اشاره به کمبود نیرو در این مرکز گفت: برای ساخت این پانسیون و تجهیزات مورد نیاز یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است اما بزرگترین مشکل ما تامین نیرو از استان است.

,

محمد وحیدی، نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن سخنان نماینده بهداشت با سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تماس گرفت.

هاشمی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان توان تامین نیرو برای شبانه روزی شدن درمانگاه شهر یکه سعود را ندارد، گفت: در حال حاضر به دیگر پزشکان استان ۵۰۰ میلیون تومان بدهکار است.

این پاسخ برای وحیدی نماینده مجلس شورای اسلامی قانع کننده نبود و در پاسخ به دکتر هاشمی گفت: جمعیت ۳۰ هزار نفری بخش جرگلان حق برخورداری از یک مرکز شبانه روزی دارند.

وحیدی ادامه داد: در حالی که دانشگاه علوم پزشکی استان توان تامین نیرو را ندارد، لزومی نیز به احداث پانسیون در این مرکز وجود ندارد و با مشورت سایر افراد حاضر در محل از کلنگ زنی این پروژه خودداری کردند.

,
,
,
,
,
,
,

به گزارش عصر اترک، سال هاست مردم شهرستان رازوجرگلان منتظر ساخت بیمارستان در این شهرستان هستند که این وعده بنابه دلایلی در این منطقه محقق نشده است.

 شبانه روزی شدن درمانگاه ها یکه سعود در سایه نبود بیمارستان یکی از راهکارهای رفع بخشی از کمبود بیمارستان در شهرستان راز و جرگلان است که این مهم نیز به دلیل فراهم نبودن شرایط مورد نیاز تاکنون بدون نتیجه مانده است.

انتهای پیام/ 

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه