اخبار داغ

با کمک بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی؛

بازار فروش دست سازه های دختر نابینای قاینی فراهم شد

بازار فروش دست سازه های دختر نابینای قاینی فراهم شد
با تسهیل‌گری بسیج سازندگی خراسان جنوبی بازار فروش عروسک‌های تولیدی دختر نابینای قاینی فراهم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، یکی از مهمترین شاخصه‌های بسیج سازندگی مردمی بودن و داشتن ارتباط موثر با اقشار مختلف از جمله جوامع محلی است. بسیج سازندگی با تسهیلگری، بسترسازی و خدمات دهی نسبت به توانمندی‌های مردم اقدام می‌کند و بلندترین قدم‌ها را در مسیر افزایش جهش‌ وار تولید در سطح کشور و در عرصه‌های گوناگون انجام می‌دهد. بسیج سازندگی تلاش می‌کند با گسترش و جهش تولید و توانمند کردن مردم آنها را در راستای خوداتکایی کمک کند. یکی از اقدامات شایسته و زیبایی که بسیج سازندگی خراسان جنوبی انجام داده تسهیل گری برای شاغل شدن دختر روشندل قاین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

مهسا مظفری دختری است ۲۰ ساله اهل شهرستان قاین که با ‌چشم دل کمک خرج خانواده پنج نفره شده است.

,

مظفری بیان کرد: به دلیل بیماری مادرزادی چشمانش از کودکی آب‌سیاه آورده و در سن ۱۰ سالگی یکی از چشمانش تخلیه شده و پس از مدتی چشم دیگر او نیز بینایی ‌اش را از دست داده و مهسا دیگر نتوانسته به مدرسه معمولی برود و از آن پس در مدرسه استثنایی خط بریل را آموخته است.

,

وی افزود: با توجه به علاقه زیادی که به عروسک داشتم و تخصص مادرم در بافتنی این مسئله باعث شد از روی علاقه و کنجکاوی در سن ۷ سالگی با دومیل و قلاب بافندگی کند و پس از دوسال کاملاً کار بافندگی و عروسک بافی را یاد بگیرد که متاسفانه در همان سال‌ها بینایی خود را دیگر از دست داد، اما این اتفاق پایان کار عروسک‌بافی مهسا نبود بلکه او پس از این اتفاق با جدیت هرچه تمام‌تر به عروسک‌بافی مشغول شد و عروسک‌های زیادی را با چشم دل بافت.

,

این دختر نابینا با بیان اینکه برای همه سوال است که یک نابینا چطور عروسک بافی می‌کند، اظهار کرد: با توجه به ذهنیتی که از رنگها و ساختار بافت عروسک در زمان بینایی خود پیدا کرده بودم با لمس کردن عروسک کار را آغاز کردم و با کمک گرفتن از مادرم در انتخاب رنگ‌ها و حتی ذهنیتی که از عروسک‌های کارتونی تلویزیون در ذهن داشتم عروسک‌بافی را ادامه دادم.

,

مظفری عنوان کرد: در حال حاضر دانشجوی سال دوم در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان قاین هستم و در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل می‌کنم و هزینه شهریه دانشگاه را از طریق بافت و فروش عروسک‌ها تامین کرده و حتی کمک خرج خانواده نیز هستم. 

,

وی گفت: علاوه بر عروسک بافی توانایی کار کردن با تلفن همراه و کامپیوتر را به راحتی دارم و در فضای مجازی به دوستان و همکلاسی‌های در امور درسی کمک می‌کنم.

,

این دختر نابینا به مشکلات پیش رویش اشاره کرد و گفت: نابینا بودنم باعث بیشتر شدن هزینه‌های تحصیل شده چراکه برای تهیه جزوات درسی مجبور به پرداخت هزینه‌های بالایی هستم.

,

مظفری ادامه داد: دستگاه ماشین بافی‌ام خیلی قدیمی است و این کار باعث صرف زحمت و وقت زیادی از من می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات من بازار فروش عروسک های تولید شده برای فروش بود که با توجه به تسهیل‌گری بسیج سازندگی برای رفع مشکلم، کار شناسایی مشکلات، ظرفیت‌ها، و اتصال آنها به همدیگر ارتباط بسیج سازندگی با من آغاز شد.

,

این دختر نابینا عنوان کرد: بسیج سازندگی استقبال و حمایت خوبی از دسترنج من داشت و نسبت به فروش تولیداتم در فروشگاه دائمی تولیدات روستایی استان اقدام کرده است.

,

مظفری افزود: همچنین با پیگیری بسیج سازندگی کمک اعتباری بابت تهیه دستگاه بافندگی برایم انجام شده است. 

,

وی خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس سال جاری با کمک بسیج سازندگی به محل نمایشگاه هفته دفاع مقدس دعوت شدم و در آنجا کارهای تولیدی‌ام مورد استقبال گسترده بازدید کنندگان و مسئولین قرار گرفت.

,

این دختر نابینا خطاب به هم سن و سالانش، بیان کرد: هم سن و سال های من و افرادی که در سلامت کامل هستند شکرگزار خداوند منان باشند چراکه بزرگترین نعمت یعنی سلامتی را به آنها عطا کرده و چه خوب است که افراد از استعدادهایشان در هر زمینه به درستی استفاده کنند تا برای خود، خانواده و جامعه‌ای فردی مفید باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه