اخبار داغ

گزارشی از وضعیت آبرسانی در برخی روستاهای خراسان جنوبی؛

وعده ای که در پیچ و خم تامین اعتبار ماند/ هشت ماه گذشت؛ آب به روستاها نرسید

وعده ای که در پیچ و خم تامین اعتبار ماند/ هشت ماه گذشت؛ آب به روستاها نرسید
در حالی که مسئولان خراسان جنوبی قول آبرسانی به شش روستا تا پایان سال 1398 را داده بودند اما این وعده محقق نشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، شش روستای دیهوک، منتظر عملیاتی‌شدن وعده‌ی آبرسانی هستند اما هنوز این وعده محقق نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

روستاهایی که قرار بود تا پایان سال 1398، آب آن تأمین شود اما هنوز با گذشت بیش از هشت ماه، خبری از تحقق این وعده نیست.

,

برای اجرای این طرح تاکنون سه کیلومتر لوله‌گذاری شده و 12 کیلومتر دیگر باقی‌مانده است.

,

محمدصادق معتمدیان استاندار سابق خراسان جنوبی در سومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که تیرماه امسال برگزار شد، با تعیین ضرب‌الاجلی ۴۸ ساعته از فرمانداران و شرکت آب و فاضلاب استان خواست: برای تأمین آب مناطق روستایی و عشایری به صورت ۲۴ ساعته برنامه‌ریزی و اقدام کنند و با تشکیل ستادی در محل فرمانداری‌ها، این موضوع را ۲۴ ساعته رصد کنند.

, جلسه,

معتمدیان همچنین تیرماه سال 1398 نیز در نشست شورای حفاظت از منابع آب خراسان جنوبی نیز با تعیین مهلت یک هفته‌ای، گفته بود: شرکت آب و فاضلاب روستایی با همکاری دهیاران به صورت کوتاه مدت وضعیت آبرسانی سیار به روستاها را مدیریت کند.

, نشست,

وی گفته بود: من برای یک هفته آینده در خصوص حل مشکل کم‌آبی روستاها برنامه جدی و عملیاتی می‌خواهم و نباید در این خصوص نارضایتی باشد.

,

یکی از اهالی دیهوک گفت: چندین سال پیگیری می‌کنیم که مسئولان قول دادند تا پایان سال 1398 آبرسانی به این شش روستا انجام می‌شود اما سال 98 تمام شد و در شش ماهه دوم سال 1399 هستیم و هنوز آبرسانی انجام نشده است.

,

وی افزود: مسئولان کاری برای ما انجام نمی‌دهند که دلمان خوش باشد که در روستا بمانیم و کشاورزی کنیم.

,

یکی از اهالی رضویه نیز گفت: این پروژه از مصوبات سفر اول استاندار در سال 97 بود که از نیمه سال 98 رها شده و مردم درخواست دارند مسئولان هرچه زودتر برای اتمام و افتتاح آبرسانی به این شش روستا گام‌هایی بردارند.

,

محمدی رئیس شورای شهر دیهوک نیز گفت: مدیرعامل آب و فاضلاب در 21 خرداد 1399 قول داد که این پروژه را به صورت صد در صد تا پایان سال 1399 افتتاح کنند اما از نیمه سال 1398 که پروژه متوقف است، تاکنون هیچ اقداتم اجرایی صورت نگرفته است.

,

آیا 150 خانوار از اهالی روستاهای قنبرآباد، بخش تاریخی دیهوک، رضویه، عباس‌آباد، چیکاب و قوامیه همچنان باید چشم انتظار وعده‌های عملی نشده مسئولان باشند؟

,

حسین امامی مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این خصوص گفت: این پروژه در سال 1398 شروع شده و پیشرفت فیزیکی خوبی داشته اما به دلیل کمبود اعتبار متوقف شد.

,

وی افزود: از پروژه بازدید داشتیم که تلاش داریم متناسب با تخصیص اعتبارات ابتدا روستای قنبرآباد و سپس سایر روستاها را از آب پایدار بهره‌مند کنیم.

,

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به کمبود اعتبارات، برای اتمام پروژه نمی‌توانیم زمان مشخص کنیم اما امیدواریم بتوانیم بخش‌هایی از پروژه را امسال تمام کنیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه