اخبار داغ

مدیر عامل شرکت آبفا کردستان:

اواخر پاییز مشکل کیفیت آب شرب سنندج از لحاظ طعم و بو رفع خواهد شد

اواخر پاییز مشکل کیفیت آب شرب سنندج از لحاظ طعم و بو رفع خواهد شد
مدیر عامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه اواخر پاییز مشکل کیفیت آب شرب سنندج از لحاظ طعم و بو رفع خواهد شدگفت: هر چه سطح آب سد قشلاق پایین می‌آید، طعم و بوی آن هم شدیدتر می‌شود، بنابراین انتقال آب از سد آزاد به آن، باعث شده است سطح آب قشلاق کمتر افت کند که این کار بطور قطع مانع از شدیدتر شدن طعم و بوی نامطلوب آب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین محمدی مدیر عامل شرکت آبفا کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: برخورداری از آب سالم و بهداشتی جزو حقوق مردم و تکلیف شرکت آب و فاضلاب کردستان می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

وی گفت: ویژگی های آب شرب سالم و بهداشتی در استاندارد 1053 تعریف شده که بالغ بر 100 پارامتر و ویژگی را برای آب سالم تعریف نموده و تصفیه و پایش آب مطابق با آن صورت می گیرد؛ به مردم عزیز استان اطمینان می دهیم که آب شرب توزیع شده در شبکه آب استان و بالاخص شهر سنندج کاملا منطبق بر این استاندارد است و لذا شهروندان هیچگونه نگرانی بابت سلامت آب شرب نداشته باشند.

,

وی افزود: طی سه سال اخیر و در فصل پاییز به دلیل تغییرات دمایی از یک سو و پدیده تغذیه گرایی در سد قشلاق به عنوان منبع تامین آب شرب شهر از سوی دیگر، شاهد تغییر طعم و بوی آب در این مقطع سال بوده ایم و  آبان پارسال طعم و بوی آب شرب سنندج در وضعیت حاد قرار داشت اما امسال بسیار بهتر شده است و کاهش تماس‌های شهروندان، نشان از ارتقا کیفیت آب این شهر دارد.

,

محمدی به تغییر مثبت کیفیت آب شرب سنندج بعد از پمپاژ آب از سد آزاد به سد قشلاق طی یک ماه اخیر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲ مترمکعب در ثانیه آب از سد آزاد وارد مخزن سد قشلاق می‌شود.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: تا زمانیکه ورودی سد قشلاق بر اثر بارندگی‌ها به حد نرمال و قابل قبول برسد، انتقال آب از سد آزاد به سد قشلاق ادامه می‌یابد.

,

محمدی تاکید کرد: هر چه سطح آب سد قشلاق پایین می‌آید، طعم و بوی آن هم شدیدتر می‌شود، بنابراین انتقال آب از سد آزاد به آن، باعث شده است سطح آب قشلاق کمتر افت کند که این کار بطور قطع مانع از شدیدتر شدن طعم و بوی نامطلوب آب می‌شود.

,

وی با بیان اینکه اواخر پاییز مشکل کیفیت آب شرب سنندج از لحاظ طعم و بو رفع خواهد شد، افزود: در حال انتقال فاضلاب روستای سراب قامیش به پایین دست سد قشلاق هستیم و این عملیات در ۲ فاز اجرا می‌شود.

,

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در فاز اول اجرای این طرح، فاضلاب روستای سراب قامیش از حوزه سد قشلاق خارج، پمپاژ و در رودخانه پایین دست سد رها می‌شود که ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن نیاز است.

,

محمدی با بیان اینکه این کار نیازمند تاسیس ایستگاه پمپاژ، تامین برق و خط انتقال است، اضافه کرد: در فاز دوم این طرح، فاضلاب روستای سراب قامیش به خط انتقال فاضلاب شهر سنندج متصل می‌شود.

,

وی افزود: همانگونه که عنوان شد اطمینان خاطر از سلامت آب و تأمین آب سالم، حق شهروندان عزیز می باشد و مطالبه این خواسته از سوی مردم بجا و روا است، اما اگر اشخاصی در قالب کمپین و پیگیری خواسته مردم اظهاراتی دارند، خواهش ما این است که مستند و مبتنی بر واقعیت باشد و از زبان متخصصین امر بیان شود تا موجبات نگرانی مردم را فراهم نکند.

,

وی ادامه داد: با پیگیری های استاندار محترم کردستان، دستور وزیر محترم نیرو برای انتقال آب از سد آزاد به سد قشلاق به میزان 2 هزار لیتر در ثانیه اخذ و هم اکنون در حال اجرا است که این موضوع تأثیر قابل توجهی در کاهش طعم و بوی آب شرب سنندج داشته و هم اکنون سیستم ازن زنی تصفیه خانه شماره یک سنندج در حال راه اندازی می باشد که کیفیت آب را به لحاظ طعم و بو به مراتب افزایش خواهد داد که البته تصفیه خانه شماره 2 سنندج از قبل دارای واحد ازن زنی بوده است.

,

محمدی در پایان خاطر نشان کرد: به مردم محترم شهر سنندج اطمینان می دهیم تمام تلاش و دغدغه پرسنل شرکت آب و فاضلاب استان، تهیه و توزیع و تحویل آب سالم و باکیفیت به شهروندان ارجمند می باشد و این موضوع را به عنوان سرلوحه کار همواره با جدیت دنبال می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه