اخبار داغ

باید برای تیم ملی اساسنامه مثل قانون اساسی داشته باشیم

لرستانی: به خاطر صریح اللهجه بودن فعالیتی در لیگ ندارم/ برخی از کشتی گیران یا مشکل انضباطی دارند، یا روحی و روانی

لرستانی: به خاطر صریح اللهجه بودن فعالیتی در لیگ ندارم/ برخی از کشتی گیران یا مشکل انضباطی دارند، یا روحی و روانی
پیشکسوت کشتی فرنگی گفت: باید برای تیم ملی اساسنامه مثل قانون اساسی داشته باشیم تا سلیقه ای عمل نکنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا لرستانی در مورد اینکه آیا این روزها فعالیتی در کشتی دارد، اظهار داشت: من در واقع در سایه ام ولی کشتی گیران با من در تماس هستند و مشاوره می گیرند، هم آزاد و هم فرنگی. در فدراسیون گذشته و دوره رسول خادم، با تیم ملی همکاری داشتم، وقتی دبیر آمد، کشتی چند ماه بعدش درگیر کرونا شد و همه چیز به تعطیلی کشید. اگر او هر وقت بخواهد در خدمت هستم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در مورد اهمیت برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی خاطرنشان کرد: من خیلی موافق انتخابی هستم و همیشه باید در کشتی باشد منتها می شود دست سرمربیان را هم در جاهایی باز گذاشت. البته کمیته فنی و شخص رئیس فدراسیون هم باید بر این کار نظارت داشته باشند. از این لحاظ می گویم دست سرمربی باز باشد چون باید جوابگوی نتایج باشد. تمرینات داخل اردو و نظم اردویی، عملکرد کشتی گیر در مسابقه خارجی هم باید مد نظر قرار بگیرد. خیلی هم تاکید می کنم سرمربی باید در کارش صداقت داشته باشد و برایش فرقی نکند، چه کسی انتخاب می شود.

,

لرستانی که میهمان برنامه این هفته دایره طلایی بود، ادامه داد: سرمربی باید کلاس کار کشتی گیر را در اردوی تیم ملی بالا ببرد. وظیفه اش این است که کشتی گیر را ارتقا بدهد منتهی ما کشتی گیرانی داریم که به لحاظ انضباطی مشکل دارند و یا برای کشتی گرفتن در رویدادهای بین المللی با مشکل روحی و روانی مواجهند. یعنی در ایران اول می شوند اما در مسابقه خارجی، کشتی را به حریف گمنام می بازند. اینجاست که می گویم باید دست سرمربی باز باشد. ضمن اینکه کشتی گیری را هم که نظم ندارد هر کسی می خواهد باشد باید کنار گذاشته شود.

,

قهرمان سابق کشتی آزاد و فرنگی آسیا عدم شفافیت در انتخاب مربیان تیم ملی را اتفاق خوبی ندانست و تصریح کرد: ایرادی که در ورزش و خصوصا کشتی می بینم را می گویم. ما یک اساسنامه مثل قانون اساسی نداریم که براساس آن در خصوص نحوه انتخاب مربیان تیم ملی جلو برویم تا هر رئیس فدراسیونی که آمد، سلیقه ای عمل نکند و همه در یک چارچوب عمل کنند. ضمن اینکه سرمربی باید پایه ای داشته باشد که از حداقل های آن می شود به وضعیت جسمانی، تناسب اندام، قدرت مدیریت و کنترل ورزشکار، دانستن حداقل های علم و طراحی تمرین، علم تغذیه اشاره کرد. حالا سرمربی می تواند یک نفر را هم خودش معرفی کند که با او راحت تر کار می کند اما بقیه باید براساس فاکتورهای مشخص انتخاب شوند. من خودم زمانی که در تیم ملی بودم، همینطور عمل می کردم، مربیان براساس کشتی گیرانی که در تیم ملی داشتند انتخاب می شدند.

,

لرستانی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون فعالیتی به عنوان مربی در لیگ کشتی داشته، گفت: به حال لیگ یک کار خصوصی است، مدیران عامل با آنهایی که دوست دارند، کار می کنند. شاید به خاطر صریح اللهجه بودن من تاکنون فعالیتی در لیگ نداشتم. هیچ وقت به من پیشنهادی از لیگ داده نشده است.

,

وی یکی از دلایل کاهش جمعیت کشتی گیر کشور را سخت بودن تمرینات کشتی دانست و ادامه داد: آسیب دیدگی در این رشته بالاست و تمریناتش سنگین است. بیشتر پدرومادرها دوست ندارند بچه های شان زیاد سختی بکشند. آنهایی هم که می آیند علاقه خودشان هست و اغلب بچه های شان را به فوتبال و تنیس و والیبال می فرستند. نبود پول در کشتی هم شاید یک دلیل باشد، اما مسئله مهم در هر ورزشی همان انگیزه درونی است و پول برای مدتی می تواند جذابیت داشته باشد.

,

علیرضا لرستانی در خاتمه ضمن بیان اینکه چون برنامه ریزی نداریم، نمی شود پیش بینی کرد در المپیک چه نتیجه ای می گیریم، گفت: اگر مدالی بگیریم از روی تلاش خود کشتی گیران است. من هیچ غرض ورزی ای با کسی ندارم و اگر رک صحبت می کنم برای این است که دلم میخواهد کشتی ما پیشرفت کرده و با سبک نوین و علمی پیش برود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه