اخبار داغ

همزمان با آغاز هفته کتاب انجام می شود؛

تغییرنام کتابخانه عمومی « شهربانو » به نام « دکتر طوبی کرمانی »

تغییرنام کتابخانه عمومی « شهربانو » به نام « دکتر طوبی کرمانی »
به مناسبت هفته کتاب؛ کتابخانه عمومی « شهربانو » به نام « دکتر طوبی کرمانی »؛ نخستین بانوی فیلسوف ایران و اولین رایزن فرهنگی و علمی زن جمهوری اسلامی ایران در منطقه هشت تغییر نام می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه هشت؛ سعید رنجبریان؛ مدیر فرهنگی هنری منطقه هشت با اعلام این خبر گفت: این تغییر نام به پاس قدردانی از زحمات ارزنده و به منظور بهره مندی عموم جامعه با آثار و دیدگاه ایشان انجام خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: این کتابخانه با مساحت 350 مترمربع، در سه طبقه با ارایه خدمات ویژه در بخش های متنوع و با تعداد 18000 عنوان کتاب ویژه استفاده برای بانوان می باشد. 
,
رییس فرهنگسرای گلستان تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و تولید آثار هنری فاخر با محوریت این بانوی گران‌قدر انقلاب اسلامی در دستور کار این کتابخانه قرار خواهد گرفت.
,
رنجبریان گفت: این مراسم روز دوشنبه 26 آبان ماه، ساعت 9:30 با حضور شخصیت های فرهنگی و علمی کشور انجام خواهد شد.
,
در اول بهمن 1326 به عنوان ششمین فرزند خانواده در یک خانه قدیمی در اردبیل به دنیا آمد. تفأل به قرآن زدند و نامش شد «طوبی». هم اکنون آن خانه توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان آثار باستانی ثبت شده است. 
,
«طوبی کرمانی» در حالی نخستین بانوی فیلسوف ایران لقب گرفت که دارای مدرک فوق دکتری فلسفه و فارغ‌التحصیل فلسفه تطبیقی و کلام، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان و مشاور دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در امور بانوان و عضو هیئت مدیره موسسه آموزش شهر بود و سال‌ها در کسوت استاد دانشگاه به تربیت شاگردان مؤثر و اندیشمند پرداخت.
,
خانم دکتر طوبی کرمانی، استاد برجسته دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، اولین رایزن فرهنگی زن جمهوری اسلامی و اولین بانوی رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در یونان، عضو هیئت علمی بعثه مقام معظم رهبری (دامت برکاته)، همچنین مؤلف ده‌ها مقاله، کتاب علمی و فرهنگی و نیز دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان بود که نمونه‌ای عالی از روش و منش بانوانِ مسلمان را در اندیشه و عمل خود نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی، مکتب حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (دامت برکاته) و ولایت‌پذیری، به تصویر می‌کشید.
,
نگارش بیش از 60 مقاله، تألیف و تصنیف 12 کتاب علمی و اجتماعی و شرکت در بیش از 80 کنگره ملی و بین‌المللی در داخل و خارج کشور از جمله آثار علمی و فرهنگی، کارنامه این چهره ماندگار و فعال در عرصه‌های علمی و فرهنگی کشور است.
,
دکتر طوبی کرمانی  بیشتر عمر خود را صرف تقریب بین مذاهب گذراند. ایشان در شهریور ماه  1399  و در سن 73 سالگی به دیار باقی شتافت.
,
 
,
کتابخانه دکتر طوبی کرمانی در خیابان جانبازان غربی، 14 متری لشگر، خیابان شهید حیدری، مقابل بوستان کوثر واقع شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه