اخبار داغ

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

با ایجاد صنایع سبز در استان، آلودگی هوا در اصفهان را در یک دهه آینده به حداقل برسانیم

با ایجاد صنایع سبز در استان، آلودگی هوا در اصفهان را در یک دهه آینده به حداقل برسانیم
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اصفهان یک کلانشهری است که باید با کاستن صنایع آلاینده و ایجاد صنایع سبز به سمتی پیش برویم که در یک دهه آینده با استفاده از صنایع سبز به تولید بپردازیم؛ صنایع سوخت بر و صنایع آلاینده باید به بیرون از شهر و حتی بیرون از مناطق حاشیه ای شهر هدایت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: آلودگی هوای اصفهان امسال در مقایسه با سال های قبل وضعیت مشابه ای دارد، البته در گزارش هایی که محیط زیست ارائه کرده است این گونه مطرح شده که مباحث محیط زیستی را با جدیت بیشتری دنبال می کنند و سطح آلودگی ها نسبت به گذشته کاهش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصرح کرد: البته اینکه این موضوع از سوی مراکز پژوهشی و یا تحقیقاتی راستی آزمایی شده باشد هیچ منبع و مرجعی وجود ندارد، اما به نظر می رسد حجم آلودگی های هوا در مقام مقایسه با سال ها گذشته افزایش نیافته باشد.

,

وی افزود: این عدم افزایش می تواند ناشی از کاهش فعالیت صنایع و همچنین افزایش راندمان تصفیه سازی هوا  و همچنین می تواند دلایل فنی و تکنولوژیک داشته باشد.

,

مقتدایی در ادامه عنوان کرد: واقعیت آن است که به دلیل بیماری کرونا حجم قابل توجه از تردد ها کاهش پیدا کرده است و می تواند این کاهش آلودگی از کاهش تردد شهروندان نیز ناشی شود.

,

عباس مقتدایی خاطرنشان کرد: در مجموع  با توجه به اینکه بیش از 8 هزار واحد تولیدی در سطح استان فعال هستند و با توجه به اینکه مناطق شهری ما و میزان خودروهای شخصی بسیار زیادتر از سال های گذشته است باید برای ماه ها و سال های آینده به گونه ای تدبیر شود که ما با استفاده از بالاترین استاندارد های مربوط به سوخت و کاهش توقف استفاده از مازت بتوانیم مشکلات زیست محیطی اصفهان در زمینه هوا را به حداقل برسانیم.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: البته اصفهان یک کلانشهری است که باید با کاستن صنایع آلاینده و ایجاد صنایع سبز به سمتی پیش برویم که در یک دهه آینده با استفاده از صنایع سبز به تولید بپردازیم؛ صنایع سوخت بر و صنایع آلاینده باید به بیرون از شهر و بیرون از مناطق حاشیه ای شهر هدایت شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه