اخبار داغ

یادداشت؛

دولت و عدم حمایت از معیشت مردم ؛ اراده ای برای پر کردن سفره های کوچک خانوار وجود ندارد

دولت و عدم حمایت از معیشت مردم ؛ اراده ای برای پر کردن سفره های کوچک خانوار وجود ندارد
در حالی دولت با طرح معیشتی مجلس مخالفت می کند که برنامه ای برای حمایت از معیشت مردم ندارد وبرخی از مشاغل وخانوارها براثر ویروس کرونا آسیب دیده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار، اخیرا مجلس  شورای اسلامی به جهت  کمک به معیشت چند دهک کم درآمد که سفره و سبد غذایی آنان بواسطه گرانی های سرسام آور و رشد چند برابری قیمت مواد غذایی و ... طرحی را تصویب کرد که برای یک دوره زمانی مشخص و کوتامدت شش ماهه ،دولت را ملزم به تخصیص  پرداخت مبالغی از ۶۰  تا ۱۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر و حداکثر برای ۶۰میلیون نفر از جمعیت کشور نمود که در همان آغاز تصویب این طرح ،سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه با اتخاذ موضع مخالف به مخالفت آن پرداخت و امروز هم شورای نگهبان بعلت عدم پذیرش دولت آنرا مغایر اصل  قانون دانسته و نهایتا آنرا رد و به مجلس عودت داده که این حرکت دولت مبنی بر عدم پذیرش این طرح و عدم تخصیص بودجه و منبع پرداخت برای آن از نظر مردم بسیار غیر مسوولانه و به نوعی تحقیر ملت محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

  اما حالا که دولت بر خلاف ایده و گفتار خود که کشور رادر حال جنگ می داند ولی عملا از نمد این اعلام وضعیت جنگی  فقط کلاه و سر پوشی برای عدم کارآمدی خود درست کرده باید آگاه باشد اگر جنگ و وضعیت جنگی هست باید ملت را دریابد ، خود بعنوان دولت مدافع و مواظب ملت باشد نه اینکه از مسوولیت خود در قبال ملت شانه خالی کند!

,

  با سخنی علمی تر و با ارائه حساب و کتاب به دولت عرض می شود که مگر طبق قانون نمی بایست برابر با بالا رفتن هزینه و قیمت حامل های انرژی به موازات آن یارانه ۴۵۰۰۰تومانی هم اضافه می شد ؟ ! پس چرا پس از سال ۸۹ و بخصوص با روی کار آمدن دولت تدبیر وامید حامل های انرژی گرانتر شده ولی در عوض مبلغ یارانه ها که حاصل صرفه جویی از مصرف حامل های انرژیست هیچ تغییری نکرده ؟! آقایان دولت یک چُرتکه بندازید و مبلغ تعیین شده 60 هزار تومان برای ۴۰ میلیون نفر و 120 هزار تومان برای ۲۰ میلیون نفر طی یک دوره شش ماهه را حساب کنید ببینید به کجای دولت بر می خورد و این مبلغ در مقابل اعدادی که تاکنون در این دولت اختلاس شده چگونه است ؟

,

 دولت محترم و دولتی های بزرگوار باید بدانند که دولت بدهکار ملت است و البته مسبب مشکلات بوجود آمده و گرانی های اخیر نیز دولت تدبیر و امید است که با اهمال کاری در نظارت بر تولید وتوزیع کالا و یا اختصاص دلار موسوم به دلار جهانگیری(دلار ۴۲۰۰ تومانی) برای واردات که عامل ضرر دوسویه می باشد( از سویی ایجاد شائبه رانت برای برخی و از سویی دیگر وارد کننده ارز ارزان می گیرد و در عوض کالارا بر مبنای ارز بازار به مردم می فروشد ) عامل آب رفتن و کوچک شدن  سفره معیشت ملت شده و طی کمتر از یکسال قیمت نان ، برنج ، روغنی که فعلا نایاب شده ، چایی ، مرغی که زمانی  بعلت شایعاتی مبنی بر استفاده مرغداران از هرمون رشد مردم با اکراه آنرا می خوردند ولی الان جزو آرزویها شده  و سایر کالاهای اساسی  گران و در برخی مودرد چند برابر شده و دولت از طرفی دیگر با بالا رفتن قیمت ارز ، سکه و ... قطعا بر خلاف اینکه مردم فقیر تر شده درآمد نجومی کسب کرده و می کند.

,

 پس می طلبد دولت حداقل به احترام مردم و معیشت آنان در این وضعیت نابسامان کرونایی که خیلی از اقشار و اصناف آسیب مضاعف دیده اند با این طرح موافقت می کردند.

,

 اما حال که دولت به مخالفت با این طرح بر خواسته بر مجلس وشورای اسلامی هست که با لحاظ کردن قیمت حامل های انرژی و در آمد دولت از معاملات ارزی و قسمتی از درآمدهای مالیاتی و بخصوص درآمد حاصل ازمالیات بر ارزش افزوده که یک درآمد مضاعف و مستقیم از جیب ملت است ، بعنوان منبع پرداخت کمک هزینه معیشتی در این طرح نگاه کرده و دولت را ملزم به پرداخت کمک هزینه هایی بر مبنای  قیمت ها ی سال ۹۷ نمایند.

,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه