اخبار داغ

حکایت آشفته بازارقیمت ها؛

کرونا وافزایش قیمت کالاها؛وقتی نظارت ها کاهش میابد

کرونا وافزایش قیمت کالاها؛وقتی نظارت ها کاهش میابد
در سایه شیوع ویروس کرونا عده ای سودجو اقدام به افزایش،قیمت کالاهای اساسی نموده اند که نارضایتی مردم را درپی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار، کرونا ویروس" نامی که این روزها کسی نیست، آن را نشنیده و با شنیدنش آن تصوری وحشتناک به عنوان یک هیولای ریز میکروسکوپی کشنده از آن نداشته باشد، ویروسی که اگر چه خطرناک است، اما خطرناکی آن به دلیل میزان کشندگی آن نیست، خطرناک بودن این بیماری و تلاش جهانی برای کنترل آن، به دلیل سرعت انتشار و شیوع کرونا ویروس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

با ارائه این مقدمه به سراغ موضوعی رفته ایم که این روزها گلایه های مردم رادرپی داشته است آن هم گرانی مضاعفی است که بربازار شهرایوان حاکم شده است.

,

مسئولان برمراکز عرضه مواد غذایی نظارت کنند

, مسئولان برمراکز عرضه مواد غذایی نظارت کنند, مسئولان برمراکز عرضه مواد غذایی نظارت کنند,

حجت الاسلام علی احمدیان امام جمعه موقت ایوان با اشاره به وضعیت گرانی در سطح کشور که باعث کوچک شدن سفره مردم گردیده گفت: امروز کرونا ویروس ایران اسلامی را چون دیگر کشورها ی جهان آزار می دهد اما چیزی که بیشتر مردم را اذیت می کند، گرانی و تورم است.

,

احمدیان بیان کرد: امروز سیستم افسار‌گسیخته گرانی مردم را آزار می‌دهد نمی‌دانم چرا مسئولان با آن برخورد نمی‌کند نمی‌دانیم شاید کار از دست دولت خارج شده، به نظر می آید که گرانی غیرقابل کنترل است؛ دولت باید برنامه ریزی صحیحی بکند، چگونه است دولت نمی تواند گرانی را مهار کند.

,

وی تصریح کرد: در بی تدبیری برخی مسئولان که زندگی مردم را اینگونه سخت کرده است.

,

امام جمعه موقت ایوان افزود: امروز کمک های نهادها و خیرین و مردم، مُسَکِنی بر این جریانات گرانی است، دولت باید برای مردم کاری بکند.

,

وی بیان کرد: موادغذایی در داخل کشور تولید می شود، چرا باید آنقدر گران شود که تهیه آن برای مردم سخت شود؛ دولت باید تدبیری بر شکست قیمت ها نماید، محصولات داخلی که نباید گران شود.

,

مردم توان خرید برخی از کالاها را ندارند

, مردم توان خرید برخی از کالاها را ندارند, مردم توان خرید برخی از کالاها را ندارند,

محمدی از شهروندان ایوانی گفت:شاید یکی از مواردی که می توان به آن اشاره کرد افزایش قیمت کالاها در روزهای کرونایی است، روزهایی که مردم برای در امان ماندن در منازلشان مانده و ازترددهای غیرضرور خودداری می کنند.

,

وی بیان داشت:طی روزهای گذشته طرح بسته شدن اصناف غیرضرور به اجرا درآمد، طرحی که اصناف غیرضرور باید تعطیل می شدند و فقط صنف هایی اجازه فعالیت داشتند که اقلام ضروری را عرضه می کردند.

,

وی ادامه داد:افزایش بی‌سر و صدای نرخ اقلام اساسی مورد نیاز مردم به دلایلی مانند احتکار، نبود نظارت و محدودیت‌های تولید و توزیع از اتفاقاتی است که با شروع شیوع کرونا بیشتر شد و در این هفته‌های اخیر شدت بیشتری هم به خود گرفته است.

,

این شهروند ایوانی تصریح کرد:با اینکه خانواده‌ها انتظار می‌کشیدند تا امسال در این روزها و ماه‌های کرونایی زمینه افزایش قیمت کالاها و ارزاق عمومی فراهم نشود و بازرسان و مسئولان نظارتی جلوی رشد قیمت‌ها را بگیرند ولی این‌چنین نشد و شاهد گرانی ارزاق در دوران رکود ویروس کرونا هستیم.

,

یکی دیگر از شهروندان ایوانی گفت: متأسفانه دولت و مسئولان امر نظارتی بر بازار ندارند و چند دلال بزرگ در بازار قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

,

وی افزود: افزایش قیمت‌ها کمرشکن است، تعطیلی واحدهای صنفی کوچک و بزرگ در طول چندین هفته به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری، مشکلات فراوانی را برای تامین معیشت بسیاری از خانواده‌ها ایجاد کرده است.

,

این شهروند ایوانی ادامه داد: افزایش قیمت کالاهای اساسی یک داستان تکراری است، گرانی‌ها به دغدغه جدی‌تری برای مردم تبدیل‌شده است و با اینکه امسال با توجه به شرایط کرونایی کشور و درگیر بودن تمام بخش‌ها با ویروس کرونا پیش بینی می‌شد مسئولان امر جدی تر از گذشته با گرانی کالاها برخورد کنند ولی متأسفانه این چنین نشد.

,

امیدواریم مسئولان در راستای جلب رضایت مردم بر مراکز عرضه موادغذایی نظارت بیشتری داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه