اخبار داغ

شائبه دخالت در مجامع بزرگ ورزشی!

ماه‌های حساس با انتخاب‌های مهم در دستگاه ورزش مازندران

ماه‌های حساس با انتخاب‌های مهم در دستگاه ورزش مازندران
هیأت هندبال، ورزش‌های رزمی، والیبال، ژیمناستیک، جانبازان و معلولان، فوتبال، دو و میدانی، شنا هیأت‌هایی هستند که تا پایان سال قطعا شاهد تغییرات جدی در آنها خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ این روزها اداره کل ورزش و جوانان مازندران روزهای حساس خودش را سپری می‌کند. مهمترین انتخابات در بزرگترین هیأت‌های ورزشی استان مازندران باید در طول این چند ماه اخیر برگزار شود و قطعا حواشی این انتخابات، دستگاه ورزش را نیز وارد چالش خواهد کرد.

هیأت هندبال، ورزش های رزمی، والیبال، ژیمناستیک، جانبازان و معلولین، فوتبال، دو ومیدانی، شنا هیأت‌هایی هستند که تا پایان سال قطعا شاهد تغییرات جدی در آنها خواهیم بود. مهلت چهار ساله این هیأت‌ها به پایان رسیده و در طول این ماه‌های باقیمانده روسای جدید این هیأت‌های مهم ورزشی، با برگزاری انتخابات معرفی خواهند شد.

در این بین هیأت ورزش‌های رزمی چند هفته‌ای است که همچنان بدون سرپرست است و بعد از پایان دوره چهار ساله نه تنها مجمع انتخاباتی‌اش برگزار نشد بلکه اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران نسبت به مشخص کردن سرپرست برای این هیأت بزرگ ورزشی اقدامی نکرده تا هیأت ورزش‌های رزمی در بلاتکلیفی قرار گیرد.

این در حالی است که گفته می‌شود، طبق قانون هیأت‌های ورزشی حتی یک روز هم نباید بدون سرپرست باشند اما در ورز‌ های رزمی چنین اتفاقی رخ نداده است و این هیأت چندین هفته است که بی‌سرپرست است.

هیأت والیبال دیگر هیأت بزرگ ورزشی است که یکم آذر ما شاهد برگزاری انتخاباتش خواهیم بود. هیأتی که تا این لحظه کم بی‌حاشیه نبوده و در آستانه انتخابات هر روز شاهد حواشی زیاد در آن هستیم.

بعد از حضور میلاد تقوی در فدراسیون والیبال و قبول سمت دبیرکلی این فدراسیون، حالا هیأت والیبال مازندران در انتظار انتخاب مدیری جدید است.

یکی از حواشی عجیب این انتخابات تغییرات در لیست اعضای مجمع است که مورد تغییرات قرار گرفته است.

در چند روز گذشته اخباری شنیده می‌شود که برخی از کاندیدای هیأت والیبال استان مازندران با دخالت در اسامی مجمع و جناح‌سازی‌های سوری و بازی با احساسات شهرستان‌های مختلف به جای در نظر گرفتن شایستگی‌ها حرف از نبودن بعضی افراد از شهرستان‌های مختلف را به میان آوردند.

اگر قرار بر این باشد که به جای شایستگی‌ها، محل تولد افراد ملاک قرار گرفتن در مجمع انتخاباتی باشد باید تعداد افراد حاضر در مجمع را به میزان تعداد شهرستان‌های استان افزایش می‌دادند.

نکته قابل تامل این است که در همین اسامی جدید بسیاری از شهرستان‌ها همانند مرکز استان هیچ سهمی ندارند و نکته جالب‌تر اینکه این دخالت‌ها از پشتوانه‌های سیاسی نمایندگان مجلس برخی شهرستان‌ها هم بی‌بهره نبوده است که اداره کل ورزش و جوانان مازندران باید در این موضوع جدی‌تر ورود کند تا حق هیچ کاندیدا و هیچ شهری ضایع نشود.

حال سوال اصلی اینجاست نقش اداره کل ورزش و جوانان در این تغییرات چیست ؟ آیا این تغییرات به نام والیبال و به کام بعضی از کاندیداهای خاص است ؟ توقع از مدیرکل جوان و ورزشی استان و دبیرکل مازندرانی فدراسیون والیبال این است که آینده ورزش مهمی مثل والیبال را با رایزنی سیاسی برخی از افراد گره نزند.

علاوه بر والیبال، رشته پرطرفدار فوتبال نیز بهمن ماه امسال شاهد برگزاری انتخاباتی بزرگ خواهد بود. بعد از تایید قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و عدم حضور افراد بالای ۷۰ سال سن در ادارات و هیأت‌های ورزشی، فوتبال مازندران بعد از دو سه دهه سرانجام تغییرات را به خود خواهد دید.

در آینده در خصوص انتخابات فوتبال بیشتر صحبت خواهیم کرد و قطعا با وجود این مجامع حساس، اداره کل ورزش و جوانان مازندران محک جدی ای در طول این ماه ها خواهد خورد.

به گزارش بلاغ، اداره کل ورزش و جوانان مازندران باید در اوج صداقت و بی‌طرفی مجامع انتخاباتی را برگزار کند تا این هیأت‌های مهم ورزشی، با رای و نظر اعضای مجمع انتخاب شوند و شائبه دخالت اداره کل ورزش در مجامع بزرگ ورزشی از بین برود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه