اخبار داغ

کاشت پاییزه چغندر قند؛ راه میانبر توسعه کشاورزی/ 6500 هکتار چغندر قند از مزارع خانمیرزا برداشت می‌شود

کاشت پاییزه چغندر قند؛ راه میانبر توسعه کشاورزی/ 6500 هکتار چغندر قند از مزارع خانمیرزا برداشت می‌شود
کاشت پاییزه چغندر قند به دلایل متعدد از جمله درآمد بیشتر، نتیجه این چاره‌اندیشی و راه میانبر توسعه کشاورزی چهارمحال و بختیاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز؛ کاشت پاییزه چغندر قند به دلایل متعدد از جمله درآمد بیشتر، نتیجه این چاره‌اندیشی و راه میانبر توسعه کشاورزی چهارمحال و بختیاری است.

وجود ۶۵۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت در چهارمحال و بختیاری سبب شد تا بخش اصلی اقتصاد این استان بر محور کشاورزی و شغل های وابسته به این بخش استوار باشد که رشد محصول و بهبود تولیدات در نهایت موجب بهبود شاخص های اقتصادی همه بخش های استان خواهد شد.

گرایش کشاورزان به کاشت محصولات پر درآمد با توجه به ویژگی های منطقه ای و اتکا به توان آبی موجود سبب شده تا در سالهای اخیر تولید چغندر قند به عنوان زراعت پرطرفدار مورد استقبال فراوان بهره برداران قرار بگیرد و چشم انداز روشنی را برای آینده کشاورزی چهارمحال و بختیاری ترسیم کند.

کاشت پاییزه محصول چغندر قند به سبب آب‌بری اندک یکی از به صرفه ترین زراعت ها محسوب می شود زیرا در این روش با استفاده از بارشهای موسمی پاییزه و زمستانه، بیشترین دوره زراعی چغندر قند بدون نیاز به آبیاری مستقیم سپری می شود و در اوایل بهار نیز باران مناسب کفاف رشد این محصول را می دهد و فقط یک یا ۲ نوبت قبل از برداشت نیازمند آبیاری مستقیم است.

علاوه بر تناژ خوب محصول چغندر، بخش های سبز و سربرگ های این گیاه نیز جایگاه خوبی در میان علوفه ها دارد و می تواند بخشی از نیاز دامداری‌ها را تامین کرده و جلوی مصرف بی رویه آب برای کاشت گونه‌های آب‌بری مثل ذرت علوفه ای را بگیرد.

شهرستان خانمیرزا از جمله شهرستان های این استان است که کشاورزان این منطقه قسمتی از زمین های کشاورزی خود را به کشت چقندر قند اختصاص می دهند.

پیش بینی برداشت 6 هزار و 500 تن چغندر قند از مزارع خانمیرزا

محمد صادق خانجانی مدیرجهادکشاورزی شهرستان خانمیرزا در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛  از آغاز برداشت محصول چغندر قند از مزارع  این شهرستان خبر داد .

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال 6 هزار و 500 تن  چغندر قند ازمزارع  شهرستان خانمیرزا برداشت وتحویل کارخانه‌های قند استان شود

خانجانی با اشاره به آغاز برداشت چغندرقند از 145 هکتار ازمزارع شهرستان خانمیرزا گفت: متوسط برداشت این محصول  45 تن در هکتار است

وی ادامه داد :تاکنون سه هزار و 800 تن محصول چغندر قند از سطح مزارع این شهرستان برداشت شده است
 
به گزارش جهانبین نیوز ؛ شهرستان  خانمیرزا با مرکزیت آلونی در فاصله 140 کیلومتری، شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
 
انتهای پیام/1020ج

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پیش بینی برداشت 6 هزار و 500 تن چغندر قند از مزارع خانمیرزا,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه