اخبار داغ

رئیس پایگاه انتقال خون سیرجان:

نگران انتقال ویروس کرونا در مراکز اهدای خون نباشید

نگران انتقال ویروس کرونا در مراکز اهدای خون نباشید
محمود موسوی گفت: در مرکز انتقال خون فاصله اجتماعی رعایت شده و به طور مداوم ضدعفونی می‌شود و با رعایت تمامی موازین بهداشتی فعالیت خود را انجام می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود موسوی رئیس پایگاه انتقال خون سیرجان در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان گفت: مرکز انتقال خون وظیفه تامین خون و فرآورده‌های خونی سالم و کافی برای بیماران نیازمند را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی اذعان کرد: ذخایر خونی پایگاه انتقال خون کاهش داشته و نیازمند به اهدای خون برای افزایش این ذخایر هستیم.

,

موسوی با بیان اینکه تا به حال کسی نبوده که با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون و با اهدای خون به کرونا مبتلا شود، گفت: در مرکز انتقال خون فاصله اجتماعی رعایت شده و به طور مداوم ضدعفونی می‌شود و با رعایت تمامی موازین بهداشتی فعالیت خود را انجام می دهد.

,

رئیس پایگاه انتقال خون سیرجان اذعان کرد: کاهش ذخایر خون، برای نیازمندان به دریافت خون خطرآفرین است و رفع این نیاز همت عالی همشهریان عزیز را می طلبد.

,

موسوی گفت: شهروندان تصور می‌کنند که با اهدای خون ایمنی بدن خود را کاهش می‌دهند، در حالیکه استاندارد‌های ما بسیار سخت گیرانه است و افرادی که از همه نظر کاملا سالم باشند و اهدای خون ضرری برای آن‌ها نداشته باشد می‌توانند خون اهدا کنند.

,

وی در خصوص شرایط اهدا کنندگان خون ابراز کرد: حداقل سن اهدا کننده خون ۱۸ سال و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵)باشد حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم و فواصل اهدا خون هر ۸ هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از ۴ بار و برای خانم ها از ۳بار تجاوز نکند.

,

رئیس پایگاه انتقال خون سیرجان از مردم شریف سیرجان خواست تا با مراجعه به سازمان انتقال خون سیرجان واقع در میدان انقلاب ابتدای خیابان ابن سینا از ساعت ۸ الی ۱۳ روزهای غیرتعطیل، در این اقدام خداپسندانه مشارکت و همراهی کنند.

,

گفتنی است دوشنبه ها عصر مرکز انتقال خون از ساعت ۱۶ الی ۱۹ مشغول فعالیت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه