اخبار داغ

یاداشت؛

موافقتی برای دوشیدن شیوخ

موافقتی برای دوشیدن شیوخ
شیخ‌نشین‌های ابوظبی باید بدانند که در سطحی نیستند که جمهوری اسلامی آنان را هماورد خود بداند؛ بی‌شک ایران به لطف بهره‌گیری از دکترین دفاعی مردم پایه و منحصر به فرد، اظهارات پامپئو را صرفا در راستای دوشیدن آنان و خدمت به صهیونیست‌ها قلمداد می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ مایک پامپئو سه‌شنبه شب گذشته گفت که دولت آمریکا با فروش تسلیحات نظامی مدرن از جمله جنگنده F35 و پهپاد MQ به امارات موافقت کرده است. به گفته وی هدف از فروش این تسلیحات نظامی به امارات مهار تهدیدهای روزافزون ایران و دفاع در برابر آن است. در این خصوص بخوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

۱. این موافقت به عنوان مابه‌ازا از سوی آمریکا صرفا برای خوش خدمتی و گذشتن از آرمان قدس و فلسطین در توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به اماراتی‌ها داده شده است.

,

۲. این نکته را یقینا پامپئو خوب می‌داند که برتری در حوزه نظامی صرفا متکی به تجهیزات نیست. جمعیت، جغرافیا، فرهنگ، اقتصاد و مسائل انگیزشی نیز تأثیرگذار هستند. لذا این تجهیزات به هیچ عنوان نمی‌تواند موازنه قوا را به نفع امارات به هم بزند؛ چراکه اگر تسلیحات تعیین کننده بود ائتلاف ظالمانه با محوریت امارات و عربستان علیه مردم مظلوم یمن فاقد راهبرد نمی‌شد.

,

۳. بنا به گفته پامپئو اگر این جنگنده‌ها قرار است برای مهار ایران به امارات واگذار شود، باید بداند نقطه مقابل آن توان پدافندی و راداری جمهوری اسلامی است که در اسقاط پهپاد پنهان‌کار و فوق پیشرفته گلوبال‌هوک آزمون خود را پس داد.

,

۴. اطلاعاتی وجود دارد که جنگنده F35 دارای سیستم امنیتی است که بروزرسانی آن در کنار چرخه تأمین و پشتیبانی آن صرفا در انحصار خود آمریکا می‌بایست باقی بماند که قابلیت آن را از حیث عملیاتی و تهاجمی در آینده دچار ابهام خواهد کرد.

,

ایجاد شبح تهدید در منطقه شیوه آمریکائی‌ها برای دوشیدن حاکمان مرتجع عربی است. اماراتی‌ها برای بلند پروازی‌های جاه‌طلبانه خود با چالش‌های هویتی و ملی مواجه هستند که می‌خواهند خلأ آنرا با خرید امنیت جبران کنند.

,

شیخ‌نشین‌های ابوظبی باید بدانند که در سطحی نیستند که جمهوری اسلامی آنان را هماورد خود بداند. بی‌شک ایران به لطف بهره‌گیری از دکترین دفاعی مردم پایه و منحصر به فرد، اظهارات پامپئو را صرفا در راستای دوشیدن آنان و خدمت به صهیونیست‌ها قلمداد می‌کند.

,

 

,

احمد بنافی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه