اخبار داغ

ابتکار معلم اسفراینی برای کاستن از دشواری های تدریس آنلاین+فیلم

ابتکار معلم اسفراینی برای کاستن از دشواری های تدریس آنلاین+فیلم
معلم خوش ذوق اسفراینی که تنها یک سال از پایان خدمتش مانده است با دغدغه مندی برای ارائه تدریس راحت تر توسط معلمان ابتکاری رقم زده است که کمی از بار سختی های مسیر تدریس را برای معلمان کاهش دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، بحران کرونا با تحت تاثیر قرار دادن تمامی بخش های زندگی بشر، شیوه های نویی را برای ما به ارمغان آورده است تا بتوانیم با این محدودیت ها، سختی ها را راحت تر پشت سربگذاریم، از طرفی کشور ایران چندسالی است تحت تحریم های دشمن قرار دارد و مردم از لحاظ مختلف به ویژه در بحث اقتصادی فشار زیادی را تحمل می کنند، کرونا نیز با شیوعش این مشکلات را چندین برابر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

در این میان افرادی هستند که تسلیم این ویروس ناشناخته نشده اند و با امید به شکست آن برای راحت تر بودن زندگی دست به خلاقیت هایی می زنند.

,

حسین اسکندری، معلم مقطع ابتدایی شهرستان اسفراین با 29 سال سابقه تدریس در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: در کلاس تدریس چهره به چهره قطعا تدریس به راحتی صورت می گیرد و بازخوردی که از دانش آموز گرفته می شود قابل قبول است این در حالی است که با شرایطی که شیوع کرونا ایجاد کرده، امکان برگزاری کلاس های حضوری وجود ندارد.

, عصراترک ,

وی ادامه داد: اپلیکیشن شاد که از فرورین ماه سال 99 به عنوان سیستم آموزش مجازی در سطح کشور مورد استفاده قرار گرفت، قطعا در پیشگیری از تعطیلی کامل آموزش مثمر ثمر بوده اما زیرساخت ها آماده نبوده و اکنون نیز با گذشت زمان و رفع بسیاری از کمبودات، مشکلاتی از جمله کندی سرعت باعث سختی تدریس شده است.

,

اسکندری اضافه کرد: تدریس در فضای مجازی در قالب تهیه فیلم، کلیپ و تصاویر است و باتوجه به اینکه حدود 99 درصد معلمان از گوشی همراه خود برای این کار استفاده می کنند، جهت جانمایی آن برای تهیه فیلم با مشکلاتی از قبیل جانمایی گوشی، فضای تدریس و لرزش مواجه هستند.

,

وی با بیان اینکه گروهی از آنها با استفاده از مونوپاد یا تخته های کلاسی ایستاده در منزل کار را پیش می بردند که این ها نیز تمام نیازشان را برآورده نمی کرد، گفت: برای رفع این مشکل این ایده به ذهنم رسید که باید با تلفیق تخته وایت بورد و گوشی فضای تدریس به راحتی برای معلم مهیا شود.

,

اسکندی خاطرنشان کرد: برای ایجاد این کار یک تخته وایت بورد معمولی، به همراه یک سری امکانات همچون مونوپاد، که حالت لولایی دارد و گوشی روی آن قرار می گیرد، در دو سایز 50 در 50  برای استفاده معلمان ابتدایی و سایز 50 در 70 برای دبیرانی که باید فرمول های زیادی را به نمایش بگذارند، طراحی شد.

,

وی یادآور شد: با این ابتکار کم هزینه معلم بدون لرزش دست و گوشی و تصویر تنها از محیط تخته و آموزش برای دانش آموز ارسال می شود و مشکل معلمانی که نمی خواهند فضای منزلشان در این تصویر نمایان شود رفع خواهد شد.

,

این معلم اسفراینی بیان داشت: همچنین خط کش افقی و عمودی و طلقی روی صفحه قرار داده شده که زمانی یک معلم چندین کلاس درس دارد و باید یک مطلب را در چنیدن کلاس تکرار کند متن را روی یک برگه داشته باشد و در زیر طلق جانمایی کند و در زمان معلم برای تکرار آن صرفه جویی می شود.

,

اسکندری با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها در بیانتشان فرمودند که باید محدودیت ها به فرصت تبدیل شود، گفت: با جرات می توانم بگویم که بسیاری از معلمان از شرایط حال حاضر و عدم حضور در کلاس درس دلتنگ هستند و اگر در برخی موارد آن هم به صورت محدود کم کاری دیده می شود قطعا به دلیل این است که معلم با سبک تدریس در این فضا آشنایی ندارند و باید در وزارت خانه با پیش بینی بحران ها این فضا و زیرساخت ها آماده بود نه اینکه در دل بحران اقدام به ایجاد کار شود.

,

وی ادامه داد: شاد فضای مناسبی است اما با ایجاد ترافیک بالا سرعت خیلی کند می شود و برخی از همکاران به اجبار به سمت استفاده از پیام رسان های دیگر می روند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه