اخبار داغ

سند حمایت از کودکان در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر منتشر می‌شود

سند حمایت از کودکان در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر منتشر می‌شود
سرپرست اداره کل تنظیم و تدوین مقررات ساترا از انتشار سند حمایت از کودکان در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اولین نشست اینترنت امن برای کودکان با همکاری ساترا و مرکز نوآوری حکمرانی و کارآفرینی اجتماعی هیوادِ نو و با حضور فعالین حوزه خانواده، آموزش و تربیت برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این نشست، زهرا روشن دل سرپرست اداره کل تنظیم و تدوین مقررات ساترا درباره نقش و اهمیت و مسئولیت حمایت از حقوق کودکان در فضای مجازی و تنظیم‌گری در تدوین مقررات کودکان و رده‌بندی سنی مطالبی را بیان کرد.

,

روشن‌دل حمایت ساترا از حوزه کودک را وظیفه این سازمان دانست و با اشاره به موضوع ضابطه‌مندی درباره نحوه دسترسی این رده‌بندی سنی به فضای مجازی گفت: در آینده‌ای نزدیک چگونگی حمایت از کودکان از طریق الزامات سند حمایت از کودکان و ابزارهای پیش‌بینی‌شده مانند امکان کنترل فعالیت کودک توسط والدین منتشر می‌شود.

,

وی افزود: ساترا در سند حمایت از کودکان در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر علاوه بر ضوابط محتوایی و حفظ محرمانگی و حریم خصوصی الزاماتی مانند ایجاد ابزار کنترل والدین، جداسازی دسترسی کودک و بزرگسال به محتوای یک رسانه، حساب مخصوص کودکان، فرایند گزارش دهی ویژه، تفکیک قابل شناخت محتوای تبلیغات تجاری و تناسب تبلیغات و ممنوعیت‌های تبلیغات را پیش‌بینی کرده است.

,

وی در ادامه علاوه بر تأکید به افزایش سواد رسانه‌ای در این زمینه به ضرورت رعایت رده‌بندی سنی به صورت مشترک بین همه پلتفرم‌ها اشاره کرد.

,

سرپرست اداره کل تدوین مقررات در ادامه گفت: در حال حاضر ۹ رسانه صوت و تصویر فراگیر با محتوای تخصصی کودک وجود دارد که این عدد درحال افزایش است. همچنین رسانه‌های بزرگسال محوری هم با ارائه محتوای کودک در این زمینه فعال هستند.

,

در ادامه این نشست، فعالان حوزه خانواده، آموزش و تربیت حاضر در جلسه به بیان دیدگاه و نظرات خود در زمینه آسیب‌شناسی کودک در فضای مجازی و زمینه‌های حمایت از طریق ابزارهای فنی و بسترسازی‌های فرهنگی پرداختند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه