اخبار داغ

نوسانات بازار لوازم خانگی در رشت/ فروشندگانی که از فروش اجناس خود خوشحال نمی شوند! + فیلم

نوسانات بازار لوازم خانگی در رشت/ فروشندگانی که از فروش اجناس خود خوشحال نمی شوند! + فیلم
بازار لوزم خانگی در ماه‌های اخیر با رکود فراوان مواجه شده به نحوی که خانواده ها تا مجبور نباشند نسبت به خرید وسایل و لوازم خانگی جدید اقدام نمی‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، تیم خبری پایگاه خبری هشت دی با حضور در بازار رشت به بررسی وضعیت بازار خرید و فروش لوازم خانگی در گفتگو با بازاریان و شهروندان پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

بازار لوزم خانگی در ماه‌های اخیر با رکود فراوان مواجه شده به نحوی که خانواده ها تا مجبور نباشند نسبت به خرید وسایل و لوازم خانگی جدید اقدام نمی‌کنند. این در حالی است که زوج های جوان که در شرایط شیوع ویروس کرونا قید برگزاری مراسم عروسی را نیز زده اند نمی توانند یک جهیزیه متوسط را با قیمت متعادلی خریداری کنند.

,

از طرف دیگر عدم عرضه برخی لوازم خانگی در بازار است.

,

یکی از شهروندان که برای خرید غذاساز چند کاره به بازار رشت رفته بود در گفتگو با خبرنگار ۸دی، گفت: در جای جای بازار رشت نتوانستم این محصول را پیدا کنم.

,

وی افزود: فقط یک مغازه یک عدد از این کالا را داشت که آن هم از فروش آن امتناع کرد و گفت به دلیل اینکه قیمت امروز کالا را ندارد آن را نمی فروشد!

,

یکی از بازاریان رشت نیز در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با انتقاد از وضعیت بازار و افزایش قیمت اجناس به صورت روزانه، گفت: جنسی که مشتری امروز می خرد را نمی توانیم دوباره برای مغازه خود بخریم، نه کسی نظارت می کند و نه کسی پیگیری می‌کند که چرا این اجناس اینگونه هر روز گران می شود.

,

وی با بیان اینکه از همین پنجشنبه تا شنبه جنس مغازه من ۱۰ درصد بالا رفته است، بیان کرد: ۳۲ سال است که در بازار هستم سالهای قبل اگر کارخانه ای میخواست قیمتی را بالا ببرد می‌بایست به بازرگانی می‌رفت و می‌گفت به این دلایل می خواهم قیمت را ۱۰ درصد بالا ببرم اما امروز هر روز قیمت بالا می رود اما خبری از نظارت نیست!

,

این فروشنده با اشاره به اینکه چندین سال است که مسئولین در بازار نمی آیند ادامه داد: چرا سؤال نمی‌کنند که فروشنده جنس را چند خریده، چند می فروشد یا چرا به این قیمت می‌فروشد؟

,

وی با بیان اینکه من جنسی را که امروز می فروشنم دیگر نمی توانم بخرم و ضرر می کنم، گفت: بعد از کرونا دیگر نظارتی بر قیمت اجناس ندیدیم؛ قبلا هم اجناس گران می شد ولی نه به این صورت معمولاً بعد از عید فقط یک بار آن هم در حدود ۵ درصد افزایش قیمت بر روی هر کالا وجود داشت.

,

این فروشنده از مسئولان خواست بازار را کنترل و با گرانفروشان برخورد کنند و ادامه داد: قیمت گوشت تا ۱۳۰ هزار تومان می رسد و بعد کمی ارزان می شود و مردم خوشحال می شوند که ارزان شده این در حالی است که قیمت گوشت از ۶۰هزار تومان رسید به ۱۳۰هزار تومان و اینکه ۱۰، ۲۰ تومان کاهش پیدا کند به معنی ارزان شدن نیست.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه