اخبار داغ

WHO: واکسن به تنهایی برای مهار کرونا کافی نیست

WHO: واکسن به تنهایی برای مهار کرونا کافی نیست
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت امروز دوشنبه گفت که واکسن به تنهایی برای مهار بیماری کووید-۱۹ کافی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «تدروس آدهانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، واکسن کرونا را برای مهار بیماری کووید-۱۹ «ضروری» خواند اما گفت که واکسن جایگزین سایر ابزارهای مبارزه با این بیماری نخواهد شد و باید به عنوان مکمل آنها مورد استفاده قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
طبق گزارش فوربس، آدهانوم که در یک کنفرانس ویدئویی صحبت می‌کرد گفت: «واکسن به تنهایی این بیماری همه‌گیر را مهار نخواهد کرد.»
,
 
,
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد با توجه به محدود بودن عرضه اولیه واکسن کرونا، کارکنان بخش سلامت، افراد مسن‌تر و سایر گروه‌های در معرض خطر برای دریافت این واکسن در اولویت خواهند بود.
,
 
,
آدهانوم گفت حتی با وجود واکسن، ادامه برخی اقدامات فعلی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، اخذ تست‌های کرونا و قرنطینه مبتلایان ضروری خواهد بود. او خاطرنشان کرد: «هنوز راه زیادی در پیش داریم.»
,
 
,
شرکت داروسازی «مدرنا» امروز اعلام کرد واکسن آزمایشی این شرکت در جلوگیری در مبتلا شدن به ویروس کووید ۱۹ در مراحل پایانی آزمایش های بالینی ۹۴.۵ درصد اثربخشی داشته است.
,
 
,
این خبر تنها یک هفته پس از انتشار خبر موفقیت آزمایش های بالینی یک شرکت دیگر آمریکایی منتشر شد و نتایج فراتر از انتظار را نشان می دهد.
,
 
,
 پیش از این شرکت آمریکایی فایزر با همکاری شرکت آلمانی بایون تک از اثربخشی ۹۰درصدی واکسن آزمایشی خود خبر داده بود.
,
 
,
با توجه به نتایج مدرنا و فایزر، آمریکا می تواند ۲ واکسن مجاز برای استفاده اضطراری در ماه دسامبر با بیش از ۶۰ میلیون دوز واکسن موجود تا پایان سال داشته باشد.
,
 
,
آمریکا بیشترین میزان مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن در جهان را به خود اختصاص داده است. تاکنون ۱۱ میلیون نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
,
 
,
کشورهای چین و روسیه قبلا واکسیناسیون را آغاز کرده اند. روس ها به «Sputnik-V» برای مصرف داخلی در ماه آگوست مجوز دادند. این کشور در ۱۱ نوامبر اعلام کرد این واکسن ۹۲ درصد اثربخشی داشته است.
,
 
,
اعلام خبر تاثیر واکسن کرونا در آزمایش‌های بالینی باعث مثبت شدن روند منفی بورس های جهانی و افزایش قیمت نفت و همچنین کاهش نسبی قیمت طلا شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه