اخبار داغ

پروژه‌هایی که در کرمان نیمه تمام مانده است؛

استاندار جدید و سه هزار راه نرفته در دولت روحانی

استاندار جدید و سه هزار راه نرفته در دولت روحانی
به گفته محمدجواد فدایی استاندار سابق کرمان، سه هزار پروژه نیمه تمام در استان کرمان باقی مانده است و اکنون همت استاندار فعلی علی زینی وند را می طلبد تا پروژه های نیمه تمام استان کرمان را در روزهای باقی مانده از دولت فعلی به اتمام رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ استاندار جدید کرمان با وجود همه ی حواشی که ایجاد شد اکنون بر منصب خدمت برای مردم کرمان نشسته است، او که پیش از این معاون استاندار سیستان و بلوچستان بود اکنون قرار است به عنوان عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان تا 1400 انجام وظیفه کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

زینی وند در جلسه معارفه اش که دیروز برگزار شده بود این هشدار را داده است که فرمانداران و مدیران خودشان را برای یک دوره پرتحرک در استان آماده کنند، او گفته که می شود تحرک داشت و بازدید رفت و پروتکل ها را هم رعایت کرد.
البته جمال عارف معاون سیاسی وزیر کشور در این مراسم اشاره کرده که زینی‌وند حداکثر ۱۰ ماه فرصت خواهد داشت که کارهای نیمه تمام استان را انجام دهد.
اما نگاهی بیاندازیم به برخی از کارهای نیمه تمام و مشکلات استان کرمان که در دولت روحانی بارها از تریبون رسانه های بومی کرمان به آن اشاره شده اما این مشکلات همچنان در صف انتظار برای برطرف شدن، مانده اند.

,
,
,

نبود بیمارستان معضل چندین ساله شهرستان عنبرآباد
با گذشت 6 سال هنوز چشمان مردم ولایتمدار این شهرستان به راه ساخت و افتتاح آن دوخته شده است؛ این در حالی است که قانون می گوید شهرستانی با 50 هزار جمعیت باید بیمارستان داشته باشد.
امید سمندری معاون عمرانی فرمانداری شهرستان عنبرآباد در گفتگو با " راه آرمان" بیان کرده که پیگیری این پروژه از سال 93 تا سال 98 با وزارت راه و شهرسازی بوده که از سال 98 با اعتبار 6 میلیارد و 800 هزار تومان به وزارت بهداشت و درمان واگذار شده است .
اما آنقدر کوتاهی در ساخت بیمارستان عنبرآباد صورت گرفته که پس از گذشت چندین سال این بیمارستان هنوز ساخته نشده است کوتاهی و کم توجهی مدیران دولتی به این پروژه اکنون و شرایط کرونایی بیش از پیش خودنمایی می کند چرا که امروز اگر بیمارستان عنبرآباد راه اندازی شده بود قطعا بیمارستان جیرفت راحت تر می توانست جوابگوی بیماران کرونا خود باشد و این همه فشار کاری به کادر درمان وارد نمی شد.

, نبود بیمارستان معضل چندین ساله شهرستان عنبرآباد,
,
,
,

معمای افتتاح ساختمان جدید استانداری کرمان
بیش از یازده سال از تاریخ کلنگ زنی احداث ساختمان جدید استانداری کرمان می گذرد که با وجود پیشرفت فیزیکی بالا تا به امروز افتتاح و مورد بهره برداری قرار نگرفته است.
علی اکبر صانعی معاون عمرانی استاندار کرمان در گفتگویی با " راه آرمان " اشاره کرده که ساخت این مجموعه از سال ۸۴ در دستور کار قرار گرفته بود که به دلیل کمبود بودجه با تاخیر مواجه شد.
در حالی که استاندار اسبق کرمان علیرضا رزم حسینی در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ در نشست بازسازی و احیای بافت قدیمی شهر کرمان عنوان کرده بود: ساختمان جدید استانداری کرمان ظرف هفت تا هشت ماه آینده آماده بهره برداری می شود اما این ساختمان همچنان نیمه کاره مانده است.
حال این سوال مطرح که آیا پس از گذشت عمر چهار دولت؛ این ساختمان در زمان استاندار جدید علی زینی وند افتتاح خواهد شد؟

, معمای افتتاح ساختمان جدید استانداری کرمان,
,
,
,
,

مردم کرمان همچنان در انتظار افتتاح تالار بزرگ شهر
کلنگ این تالار بیش از ده سال است که به زمین زده شده استیعنی دقیقا در سال 1388 اولین بار بود که کلنگی برای احداث این ساختمان بر زمین زده شده است.
این تالار در سه طبقه زیرزمین، همکف و طبقه اول احداث می‌شود که در طبقه زیرزمین آن دکور، گریم و …، در طبقه همکف سه سالن همایش، نمایش و موسیقی و در طبقه اول کتابخانه و فضای اداری تبیین شده است اما مردم کرمان همچنان در انتظار تکمیل این پرژه چشم انتظارند.

, مردم کرمان همچنان در انتظار افتتاح تالار بزرگ شهر,
,
,

معضل کمبود شدید آب، مهاجرت و حاشیه نشینی
بدون شک کمبود شدید آب در استان کرمان مهمترین چالش در این منطقه محسوب می شود و برای رفع این مشکل اجرای پروژه های انتقال آب و یا تحول در آبیاری در بخش کشاورزی از اهمیت فوق العاده ای برخورد است، اگر نگاهی به پروژه های افتتاحی سال های بیندازیم به جز پروژه های کوچک در بخش آب و مدرنیزه کردن کشاورزی اقدام خاصی صورت نگرفته است.در عمل در بخش کلان تا کنون اقدام موثری برای تامین آب در استان کرمان نشده و مصرف بهینه آب نیز به خصوص در بخش کشاورزی با وضعیت ایده آل فاصله زیادی دارد.
بی توجهی به این معضل توسط مسئولان در سالهای اخیر موجب مهاجرت روستائیان به شهر و به دنبال آن افزایش حاشیه نشینی را موجب شده است.
افزایش حاشیه نشینی که خود معضلاتی بزرگ برای شهر ایجاد کرده است چرا که علاوه بر گسترش بی رویه ی شهر سبب شده تا بعد از مدتی حاشیه نشینان به عنوان شهروند جهت فراهم شدن زیرساخت هایی از جمله آب لوله کشی، برق، گاز و ... مطالبه گری کنندکه این خود هزینه زیادی را به دوش سازمان ها انداخته است.

, معضل کمبود شدید آب، مهاجرت و حاشیه نشینی,
,
,
,

مشکلات کشاورزان جنوب کرمان
مشکل کشاورزان جنوب کرمان مشکل امروز و دیروز نیست، مشکل و دغدغه هر ساله آنهاست؛ داستان غم‌انگیز محصولات کشاورزی جنوب کرمان هر روز گریبان یکی از محصولات را می‌گیرد روزی برای فروش سیب‌زمینی با مشکل مواجه می‌شوند، روزی فروش نرفتن پیاز اشکشان را در می‌آورد، روزی خیارسبز حاصل ماه‌ها دست‌رنجشان را فرش خیابان کرده و روزی دلالان برای خرید گوجه‌هایشان دندان تیز می‌کنند و تمام این مشکلات را باید به مشکلات دیگری چون دلال‌بازی‌ها، عدم بازاریابی، عدم رعایت الگوی کشت، وضع تعرفه‌های صادراتی و توقف صادرات و البته کرونا اضافه کرد.
البته استاندار سابق کرمان ،محمد جواد فدایی در حاشیه افتتاح پروژه‌های مس خاتون‌آباد که در هجدهم اردیبهشت ماه امسال برگزار شده بود از رئیس جمهور درخواست کرد تا به مشکلات کشاورزان جنوب کرمان رسیدگی شود.
و روحانی نیز پس از درخواست ویدئو کنفرانسی استاندار کرمان قول مساعد برای رسیدگی به مشکلات کشاورزان جنوب کرمان را داده و گفته که در هیئت دولت موضوع را مطرح و دستورات لازم را به وزیر کشاورزی ابلاغ می‌کنم.
اما اکنون باید دید که نماینده جدید دولت در استان کرمان یعنی علی زینی وند آیا برای حل این مشکل راه چاره سازی را انتخاب خواهد کرد.

, مشکلات کشاورزان جنوب کرمان,
,
,
,
,

وجود سه هزار پروژه نیمه تمام در سطح استان کرمان
به گفته استاندار سابق کرمان سه هزار پروژه نیمه تمام وجود دارد و عملا تکمیل بسیاری از این پروژه ها با توجه به هزینه هایی که از قبل انجام شده و راکد مانده است ضروری است.
اگر چه پیش از این رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در گفتگو با " راه آرمان" بیان کرده که یک هزار و 522 پروژه نیمه تمام در سطح استان کرمان وجود دارد.
رودری با اشاره به پرژه های نیمه تمامی از جمله وی تله کابین پردیسان قائم، پل های روگذر، پل های روگذر و زیرگذر بیان کرده که 1522پروژه نیمه تمام در زمینه احداث و توسعه در سطح استان وجود دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها 43 درصد می باشد.
البته تقریبا اوایل آبان ماه امسال بود که محمدجواد فدایی در جمع خبرنگاران خبر از پروژه هایی داد که در پیوست قانون بودجه سال ۱۴۰۰ آورده شده اند از جمله سه پروژه جاده جیرفت به فاریاب، کهنوج به قلعه‌گنج و نرماشیر به ریگان، پروژه‌‌های کنار گذر شرقی رفسنجان، کنارگذر غربی زرند، کنارگذر غربی سیرجان، جاده رفسنجان به شهربابک، جاده انار – دشتکار – بردسیر و جاده شهربابک به نیریز، راه آهن جیرفت به بم، پروژه راه آهن سیرجان به بافت، صدور مجوز ماده ۲۳ به منظور قرارگیری پروژه تامین آب شهرهای جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت، آبرسانی به شهر راور از سد قدرونی، تکمیل سیل‌بند خُرم در جنوب برای حفاظت از رودبار جنوب و جازموریان در برابر سیل، پیگیری برای اتمام سه بیمارستان انار، ریگان و عنبرآباد در پیوست قانون بودجه ۱۴۰۰، تامین‌ اعتبار ایجاد پتروشیمی بافت و تولید پلاسما در استان و ...

, وجود سه هزار پروژه نیمه تمام در سطح استان کرمان,
,
,
,
,

زینی وند و سه هزار راه نرفته توسط استانداران دولت روحانی
اکنون همت استاندار فعلی را می طلبد تا پروژه های نیمه تمام استان کرمان را در روزهای باقی ماندده از دولت فعلی به اتمام رساند و حال باید دید به گفته ی خودش یک دوره ی پرتحرک را در استان محقق خواهد کرد یا خیر البته بیش از همه این مسائل اکنون و قت تعیین بودجه سال آینده است و باید با تعامل وزارتخانه‌ها و نمایندگان مجلس بودجه مناسبی برای کارهای بر زمین مانده تعیین کرد.
انتهای پیام/

, زینی وند و سه هزار راه نرفته توسط استانداران دولت روحانی,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه