اخبار داغ

نماینده مردم ایلام در مجلس:

عشایر نیازمند اقدام فوری ومناسب برای رفع مشکلاتشان هستند

عشایر نیازمند اقدام فوری ومناسب برای رفع مشکلاتشان هستند
فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: عشایر نیازمند اقدام فوری ومناسب برای رفع مشکلاتشان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار،  "بهزاد علیزاده" نماینده مردم دهلران، دره شهر و آبدانان و "سارا فلاحی" نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان با "شاهپور علائی مقدم" دیدار و انتصاب وی به سمت سرپرست سازمان امور عشایر ایران را تبریک گفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

فلاحی نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در این دیدار گفت: در استان ایلام تمام مردم ریشه عشایری دارند و از قدیم ییلاق و قشلاق داشته اند بنابراین برای ما موضوع عشایر بسیار مهم است.

,

سارا فلاحی با تاکید بر اینکه باید از مرحله گفتار درمانی در حوزه عشایر خارج شویم، ادامه داد: ما نمی توانیم دائم بگوییم عشایر ذخیره هستند اما برای این ذخایر کاری نکنیم.

,

وی افزود: عشایر در موقع تخصیص منابع دیده نمی شوند و نیاز است ما نمایندگان مجلس در بحث بودجه و شورای برنامه ریزی استانها به سازمان امور عشایر کمک کنیم.

,

فلاحی با اشاره به اینکه جمعیت خیلی از کشورهای دنیا از جمعیت عشایری ما کمتر است، گفت: خیلی مهم است که مسائل و مشکلات عشایر را با یک هم افزایی و دیپلماسی قوی در مجلس تفهیم کنیم.

,

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان با اشاره به مشکلات عشایر گفت: عشایر در تامین نهاده دامی و راه های ارتباطی مشکلات زیادی دارند که لازم است اعتباراتی در این خصوص اختصاص یابد تا مشکلات آنان برطرف شود.

,

وی ادامه داد: بیمه عشایری ضعیف است و این بیمه در کنار بیمه های دیگر خیلی مورد توجه نیست و عشایر چون در خطرات جدی در طبیعت هستند نیاز است توجه بیشتری برای تقویت بیمه آنان شود.

,

فلاحی گفت: در استان ایلام هنوز خیلی از مناطق مین زدایی نشده اند و عشایر استان از این منظر دچار خسارت و آسیب می شوند.

,

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان گفت: سازمان امور عشایر اگر طرحی دارد که نیاز به مطرح و مصوبه مجلس است ارائه دهد و ما در مجلس کمک می کنیم مصوب شود.

,

وی اظهار داشت: زنان عشایری در تولیدات عشایر نقش اساسی دارند و دچار بیماری های مهلک و مزین می شوند و لازم است یک نگاه متفاوت به زنان عشایری به ویژه در مورد بیمه آنان باشد.

,

فلاحی با بیان اینکه اگر از کوچ عشایر، زنان را حذف کنیم این کوچ معنایی ندارد و قافله سالار کوچ زنان عشایری هستند، گفت: یک حس نوستالژیک باعث شده یک مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد و مردم از شهر و از شلوغی و آلودگی و دوز و کلک، به مناطق عشایری پناه می برند.

,

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان سازمان امور عشایر اگر طرحی دارد که نیاز به مطرح و مصوبه مجلس است ارائه دهد ما در مجلس در خدمت جامعه عشایری کشور هستیم و کمک می کنیم.
 
 
انتهای پیام/ر

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه