اخبار داغ

نمونه‌ای از یک فرصت سوزی؛

وزارت ظریف از مُرده برجام هم دل نمی‌کند/ وقتی حرف و عمل دولت بنفش یکی نیست

وزارت ظریف از مُرده برجام هم دل نمی‌کند/ وقتی حرف و عمل دولت بنفش یکی نیست
در حالی که روحانی اعلام کرده بود که "هیچ‌کس حق ندارد فرصت‌سوزی کند" ظریف به تازگی با وزیر امور خارجه و توسعه انگلیس در خصوص برجام گفتگو کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد، ساعاتی پیش برخی رسانه ها اعلام کردند که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با وزیرخارجه انگلیس تماسی تلفنی داشته است.

بر اساس این گزارش، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «دومنیک راب» وزیر امور خارجه و توسعه انگلیس شامگاه دوشنبه در گفتگویی تلفنی درباره همکاریهای دو طرف در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و‌ همچنین دیگر مسائل مورد علاقه دو طرف از جمله روابط دوجانبه و برخی موضوعات انسانی بحث و تبادل نظر کردند.

آنچه در این خبر آمده حاکی از آن است که دولتی ها کماکان به فکر برجامی هستند که مدت هاست بوی تعفن جنازه اش بر اقتصاد و سیاست اثرگذاشته و نمایان شده است که شکستی بزرگ برای دولت در عرصه سیاست خارجی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,
,
,
,
,

, ,

این اقدام محمد جواد ظریف در حالی صورت می گیرد که روحانی رئیس دولت دوازدهم گفته بود: هیچ‌کس حق ندارد فرصت‌سوزی کند.

روحانی گفته است: ما هرکجا ببینیم شرایط برای لغو تحریم آماده است، از این فرصت استفاده خواهیم کرد. هدف ما این است که تحریم ظالمانه لغو شود و ایران بتواند به راحتی در تعامل با جهان باشد. هدف ما این است که فشار تحریم را از روی شانه مردم برداریم و هر جایی که فرصت مناسبی برای این کار باشد، ما وظایف و اقدامات خودمان را انجام می‌دهیم و هیچ‌کس حق ندارد فرصت‌سوزی کند. هر فرصت مناسبی که به‌وجود می‌آید باید از آن بر مبنای منافع ملی، وحدت ملی استفاده شود.

به گزارش مرصاد، به نظر می رسد هنوز وزارت امور خارجه به این نتیجه نرسیده است که برجام بزرگترین فرصت سوزی تاریخ سیاست خارجی ایران بوده است. یک فرصت سوزی که چندین سال ایران را درگیر خود کرد و در آخر جز خسارت محض چیزی به جای نگذاشت. برجام نه تنها موجب رفع تحریم ها نشد بلکه بعد از امضای آن، بارها تحریم هایی علیه ایران اعمال شد.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه