اخبار داغ

گزارشی از وعده‌های محقق نشدنی برای یک فرودگاه؛

وقتی برای فرودگاه بجنورد نسخه «هوایی» می‌پیچند

وقتی برای فرودگاه بجنورد نسخه «هوایی» می‌پیچند
فرودگاه بجنورد، فرودگاهی که طی بیست و سه سالی که از عمرش می‌گذرد صرفا نام «بین المللی» را یدک می کشد اما تنها مقصدی که پرواز به آن انجام می شود، تهران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، مسئولان وقت خراسان شمالی بارها درباره برقراری پروازهای فرودگاه بجنورد به سایر نقاط کشور وعده داده اند و حتی برقراری پرواز به عتبات و عالیات و ترکیه را داده اند و در آخرین وعده که محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی آن را مطرح کرده ، مقصد پرواز خارجی از این فرودگاه، کشور ترکمنستان اعلام شده اما تاکنون هیچ یک از این قول ها محقق نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

در این میان گاهی مشکلات زیرساختی و مکانی فرودگاه بجنورد نیز مطرح می شود و نمایندگان استان در مجلس طی دوره های گذشته، از این موقعیت استفاده کرده و به دنبال ایجاد فرودگاه رزرو در شهرستان حوزه نمایندگی خود بوده اند اما تاریخ مصرف این وعده نیز محدود به ایام انتخابات بوده و هیچ گاه به عنوان یک بحث کارشناسی مطرح نشده است.

,

اما آخرین اظهار نظر در خصوص فرودگاه بجنورد با عنوان «جانمایی فرودگاه دوم در شهر بجنورد» این روزها از سوی غلامرضا هوایی،معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی در میان تیترهای رسانه های استان بیان شده است.

,

هوایی با انتقاد نسبت به وضعیت فعلی فرودگاه بجنورد گفته است، طرح راه‌اندازی فرودگاه دوم بجنورد بررسی و نتیجه آن گزارش شود.

,

وی وجود فرودگاه با پروازهای منظم، راه‌آهن و بزرگراه را نبض حیاتی استان برای توسعه برشمرده و عنوان کرده که به خراسان شمالی آمده‌ تا زیرساخت‌های این استان را توسعه دهد.

,

وی به مدیر فرودگاه بجنورد پیشنهاد داده تا با جانمایی زمینی مناسب، طرح راه‌اندازی فرودگاه دوم بجنورد را بررسی و نتیجه را گزارش دهد.

,

 

,

ساخت فرودگاه دوم ، تنها یک فرضیه

, ساخت فرودگاه دوم ، تنها یک فرضیه, ساخت فرودگاه دوم ، تنها یک فرضیه,

اما ابرهیم قدمگاهی، مدیر فرودگاه بجنورد در گفتگو با یکی از رسانه های استان در واکنش به این سخن معاون عمرانی استاندار گفته فعلا موضوع ساخت فرودگاه دوم در بجنورد در حد یک فرضیه است.

,

قدمگاهی با بیان اینکه در ارتباط با این موضوع باید بررسی های مختلفی صورت گیرد، اظهارکرده،موضوع بررسی طرح، تصویب و ساخت فرودگاه امری زمانبر بوده است و باید بر روی آن کار کارشناسی صورت گیرد.

,

وی تاکیدکرده است، مردم استان بر وجود موانع طبیعی فراوان اطراف فرودگاه بجنورد و امکانپذیر نبودن انجام پروازها در شرایط کنونی و با هواپیماهای پهن پیکر واقف هستند.

,

وی گفته ساخت فرودگاه دوم در بجنورد برای نشست و برخواست هواپیماهای پهن پیکر، هواپیماهای باری، انجام سفرهای عتبات و مورد نیاز بوده و ساخت فرودگاه دوم در بجنورد به منظور تعطیلی فرودگاه فعلی نیست.

,

هرچند اظهار نظر و پیشنهاد معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی در صورت تحقق در راستای توسعه استان خراسان شمالی و شهر بجنورد است، اما آنچه مسلم است، مطرح کردن پیشنهادات این چنینی تنها چندین ماه مانده به پایان دولت و همچنین شرایط خاص اقتصادی که گریبانگیر کشور شده و همچنین هزینه های بسیار زیاد تاسیس یک فرودگاه،وعده ای محقق نشدنی است که نمی توان به آن دل بست.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه