اخبار داغ

دعوت برای اهدای خون؛

هشدار قرمز در آذربایجان‌شرقی/ ذخیره بانک خون به پایان رسیده است

هشدار قرمز در آذربایجان‌شرقی/ ذخیره بانک خون به پایان رسیده است
همزمان شدن فصل سرما و ادامه شیوع کرونا اهدای خون را کاهش داده و ذخایز خونی به شدت کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، با شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های گذشته به تعلیق افتاده و اهدای خون یکی از کارهایی است که در چند ماه گذشته توسط مردم به فراموشی سپرده شده است. اگرچه در مقاطعی بسیجیان و روحانیون پویش‌های اهدای خون به راه انداختند اما با توجه به ادامه کرونا و ترس مردم برای اهدای خون ذخیره بانک خون به وضعیت بحرانی رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وحید مثمر، مدیر کل انتقال خون آذربایجان شرقی با دعوت از مردم برای اهدای خون، اظهار داشت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته با شروع فصل سرما آمار اهداکنندگان خون و ذخایر خونی کاهش پیدا کرده است، در این زمینه به مشارکت مردم برای تامین ذخایر خونی و کمک به بیماران، نیازمند هستیم؛ در تمامی گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی، احتیاج به اهدای خون داریم.

,

وی با بیان این‌که اهداکنندگان خون می‌توانند جهت پیشگیری از معطلی و تجمع از طریق دریافت نوبت دهی اینترنتی با مراجعه به سایت nobatdehi.ibto.ir و یا به صورت حضوری به مراکزانتقال خون مراجعه کنند، می‌افزاید: با مراجعه‌ی اهدا کنندگان خون می‌توانیم نیاز مراکز درمانی فعال در استان را در سریع‌ترین زمان تامین کنیم.

,

مثمر با اشاره به تدابیر اتخاذ شده درراستای مقابله با کرونا در مراکز انتقال خون، اظهار می‌کند: تمامی مراکز استان به طور مرتب ضدعفونی شده و تمام موارد بهداشتی رعایت می شود؛ مردم در وضعیت فعلی جامعه، می‌توانند با خیال راحت و بدون ترس از کرونا برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند تا نیاز مراکز درمانی استان تامین و تقویت شود.

,

به گفته‌ی مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی، بیماران قلبی، سرطانی و خاص و مصدومان سوانح رانندگی، بیشترین مصرف کنندگان خون و فراورده‌های خونی هستند.

,

وی با اشاره به شرایط افرادی که می‌توانند خون اهدا کنند، می‌گوید: داشتن حداقل ۱۸ سال، نداشتن سابقه بیماری‌های مزمن، نداشتن سابقه تب و علائم تنفسی اهدا کننده و یا افراد ساکن منزل در یک ماه اخیر،مصرف نکردن برخی داروها مانند آسپرین، نداشتن رفتارهای پرخطر و اعمال دندان پزشکی در یک هفته گذشته از جمله شرایط اهدای خون است.

,

مثمر، خواب و استراحت کافی، مصرف غذای کافی، داشتن ۱۸ تا ۶۰ سال سن و وزن بالای ۵۰ کیلوگرم را از شرایط اولیه اهدای خون، عنوان کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه