اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

توهین نوبخت به مردم؛ "طرح تامین کالاهای اساسی اِعانه است!"/ دولت وعده شکستن تحریم ها را از یاد برد؟

توهین نوبخت به مردم؛ "طرح تامین کالاهای اساسی اِعانه است!"/ دولت وعده شکستن تحریم ها را از یاد برد؟
در شرایطی نوبخت رفع تحریم ها را خواسته مردم توصیف می کند که دولت روحانی بارها با برجام قول شکستن سد تحریم ها را داد اما حالا رئیس سازمان برنامه و بودجه آنرا به رئیس مجلس یادآوری می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در انتخابات سال 96 وقتی «حسن روحانی» به عنوان نامزد انتخاباتی جلوی دوربین رسانه ملی حضور یافت وعده داد تیم اقتصادی وی کاری کند که اصلا مردم نیازی به یارانه های نقدی نداشته باشد و انقدر فراوانی و رفاه ایجاد شود که این مبلغ به چشم نیاید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,
البته امروز با وجود گرانی های سرسام آور چند سال اخیر مبلغ 45 هزار تومان چندان نمی توان چاله های زندگی مردم را پر کند. 
,
 
,
روحانی در وعده انتخاباتی خود گفته بود: «آنچنان رونق اقتصادی ایجاد بکنیم و آنچنان مردم را به لحاظ درآمد سرشار تامین کنیم که اصلا به این 45 هزار تومان خودشان نیازی نداشته باشند.»
, روحانی در وعده انتخاباتی خود گفته بود: «آنچنان رونق اقتصادی ایجاد بکنیم و آنچنان مردم را به لحاظ درآمد سرشار تامین کنیم که اصلا به این 45 هزار تومان خودشان نیازی نداشته باشند.», روحانی در وعده انتخاباتی خود گفته بود: «آنچنان رونق اقتصادی ایجاد بکنیم و آنچنان مردم را به لحاظ درآمد سرشار تامین کنیم که اصلا به این 45 هزار تومان خودشان نیازی نداشته باشند.»,
 
,
اما اتفاقات طوری در این چند ساله رقم خورده  است که خود دولت تصمیم به ارائه یارانه معیشتی به مردم گرفت که بسیاری عنوان کردند این یارانه را دریافت نکرده اند.
, اما اتفاقات طوری در این چند ساله رقم خورده  است که خود دولت تصمیم به ارائه یارانه معیشتی به مردم گرفت که بسیاری عنوان کردند این یارانه را دریافت نکرده اند., اما اتفاقات طوری در این چند ساله رقم خورده  است که خود دولت تصمیم به ارائه یارانه معیشتی به مردم گرفت که بسیاری عنوان کردند این یارانه را دریافت نکرده اند.,
 
,
حالا میان دولت و مجلس بر سر طرح تامین کالاهای اساسی مردم اختلافاتی وجود دارد. مجلس قصد دارد در این حوزه با اختصاص یک کمک خرجی دیگر مانند یارانه های نقدی که امروز چندان به حساب نمی آید تا حدودی باری از روی دوش مردم بردارد. اما دولت بیان می کند که منبع مالی این طرح مشخص نیست و شورای نگهبان نیز این طرح را به سبب عدم تعیین دقیق منبع مالی به مجلس پس فرستاد.
,
 
,
با این اوصاف «محمد باقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه با ادبیاتی نه چندان مطلوب نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته است و یارانه کمکی را به اعانه تعبیر کرده است.
, ,
 
,
در بخشی از نامه نوبخت به قالیباف آمده است: « چون شما را شخصیت دلسوز می‎دانم، عرض کنم که امروز مردم ایران به جای اعانه و یارانه از مدیران رفع تحریم و برداشتن زانوی زور از گلوی اقتصاد ایران را با حفظ عزت‌ملی طلب می‎کنند.»
, در بخشی از نامه نوبخت به قالیباف آمده است: « چون شما را شخصیت دلسوز می‎دانم، عرض کنم که امروز مردم ایران به جای اعانه و یارانه از مدیران رفع تحریم و برداشتن زانوی زور از گلوی اقتصاد ایران را با حفظ عزت‌ملی طلب می‎کنند.», در بخشی از نامه نوبخت به قالیباف آمده است: « چون شما را شخصیت دلسوز می‎دانم، عرض کنم که امروز مردم ایران به جای اعانه و یارانه از مدیران رفع تحریم و برداشتن زانوی زور از گلوی اقتصاد ایران را با حفظ عزت‌ملی طلب می‎کنند.»,
 
,
وی ادامه می دهد: «امروز دولت برای رفع تحریم عزتمندانه از ملت ایران، همه رخدادها را عاقلانه رصد می‎کند و برای‎ کاهش آلام مردم تلاش می‎کند تا فرصت بسازد.»
,
 
,
این اولین باری نیست که نوبخت با دیده بسیار پایین به موضوع یارانه ها نگاه می کند. چند سال پیش نیز وی طی سخنانی نسبت به ایجاد صف در پشت باجه های عابر بانک ها بعد از اعلام خبر واریز یارانه ها با کنایه سخن گفته بود.
,
 
,
در شرایطی نوبخت از رفع تحریم ها به عنوان خواسته مردم سخن می گوید که دولت روحانی بارها با برجام قول شکستن سد تحریم ها را داد اما حالا رئیس سازمان برنامه و بودجه آنرا به رئیس مجلس یادآوری می کند.
, در شرایطی نوبخت از رفع تحریم ها به عنوان خواسته مردم سخن می گوید که دولت روحانی بارها با برجام قول شکستن سد تحریم ها را داد اما حالا رئیس سازمان برنامه و بودجه آنرا به رئیس مجلس یادآوری می کند.,
 
,
با این حال سخنان نوبخت نه تنها چندان پسندیده نیست بلکه با وعده رئیس جمهور در سال 96  و وعده های برجامی همخوانی ندارد و دولت بایستی در این حوزه پاسخگوی مردم باشد نه اینکه با کنایه درباره آن سخن بگوید.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه