اخبار داغ

دبیر به کرونا مبتلا نشده؛

امامی: بنا به‌زودی از قرنطینه خارج می‌شود/ پرونده لیگ برتر کشتی را تا پایان آذر می‌بندیم

امامی: بنا به‌زودی از قرنطینه خارج می‌شود/ پرونده لیگ برتر کشتی را تا پایان آذر می‌بندیم
سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: به دنبال این هستیم که پس از اتمام دور گروهی برگشت، لیگ‌های کشتی فرنگی و آزاد وارد فاز نیمه‌نهایی و نهایی شوند تا اگر مشکلی پیش نیامد پیش از اتمام آذر پرونده لیگ برتر سال 1399 بسته شود.
[

محمدابراهیم امامی، سخنگوی فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره شرایط سلامتی جلال عسگری، محمد بنا و غلامرضا محمدی پس از ابتلا به ویروس کرونا اظهار داشت: الحمدلله حال هر 3 نفر رو به بهبودی است و مشکلات‌شان هم تا حد زیادی برطرف شده. ان‌اشاالله این عزیزان به کرونا غلبه می‌کنند و به زودی به محل کارشان هم برمی‌گردند. آقای بنا هم همین روزها از قرنطینه خارج خواهد شد و پس از منفی شدن تست PCR در کنار کشتی‌گیران حضور خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, PCR,

وی همچنین درباره شایعه ابتلای رئیس فدراسیون کشتی به این بیماری نیز گفت: دیروز با آقای علیرضا دبیر در فدراسیون حضور داشتیم و ایشان نه مشکلی دارند و نه بیماری خاصی. دبیر در محل کارش حضور دارد و به کرونا مبتلا نشده.

,

امامی در مورد این‌که گفته می‌شود عدم رعایت پروتکل‌ها باعث شیوع کرونا در کشتی شده، تصریح کرد: ما برای برگزاری مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی، کشتی آزاد و اردوهای تیم‌های ملی جلسات متعددی را با کمیته پزشکی فدراسیون کشتی، مسئولین فدراسیون پزشکی-ورزشی و مسئولین ستاد مبارزه با کرونا در ورزش برگزار کردیم تا بهترین راهکار برای حفظ سلامتی ورزشکاران و دست‌اندرکاران کشتی، توام با برگزاری بدون مشکل مسابقات اتخاذ شود.

,

, ,

او در ادامه تاکید کرد: در مرحله اجرای پروتکل‌های سخت‌گیرانه تدوین شده، هیچ تعارفی با کسی نداشتیم و به شدیدترین شکل ممکن تمهیدات بهداشتی را رعایت کردیم. این مسئله باعث شد تا برخی‌ها هم از ما دلگیر شوند که نگذاشتیم در محل برگزاری مسابقات و اردوها حاضر شوند اما کرونا با کسی شوخی ندارد و ما ملزم به رعایت هرچه سخت‌تر پروتکل‌ها بودیم.

,

سخنگوی فدراسیون کشتی به مسئله آمادگی دوبنده‌پوشان نیز اشاره کرد و عنوان داشت: ما برای کسب سهمیه‌های باقی‌مانده المپیک و حضور پرقدرت در مسابقات جهانی نیاز به برگزاری مسابقات لیگ و اردوها داشتیم اما سطح ابتلا به ویروس کرونا در کشور ما بسیار بالا رفته و این نگران‌کننده است. بسیاری از رشته‌ها تعداد مبتلایان‌شان خیلی بیش‌تر از ورزش اول کشور بود و کشتی در این بین کمترین میزان ابتلا را تجربه کرد، گرچه ما قبل و بعد از تمام مسابقات لیگ و اردوها از تمام کشتی‌گیران، کادرفنی و مسئولین تست PCR گرفتیم که همه جواب‌ها هم منفی شد.

, PCR,

محمدابراهیم امامی در خصوص لغو یا برگزاری دور برگشت لیگ‌های کشتی تصریح کرد: در جلسه‌ای که در سازمان لیگ داشتیم، بنا به موضع رسمی عبدالمهدی نصیرزاده مقرر شد تا دور برگشت لیگ برتر کشتی فرنگی از 8 آذرماه شروع شود و پس از آن بلافاصله تکلیف دور برگشت لیگ آزاد مشخص شود.

,

, ,

وی همچنین افزود: به دنبال این هستیم که پس از اتمام دور گروهی برگشت، لیگ‌های کشتی فرنگی و آزاد وارد فاز نیمه‌نهایی و نهایی شوند تا اگر مشکلی پیش نیامد پیش از اتمام آذر پرونده لیگ برتر سال 1399 بسته شود.

,

امامی نهایتاً درباره مسئله جابه‌جایی رویداد جهانی کشتی گفت: توسط اتحادیه جهانی کشتی مقرر شد تا در همان زمان رقابت‌های قهرمانی جهان که لغو شد، مسابقات جام جهانی برگزار شود. ما منتظر هستیم تا دستورالعمل این مسابقات جدید به فدراسیون ایران برسد تا با مشورت از کادرفنی حضور یا عدم حضور خود را اعلام کنیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه