اخبار داغ

گاردین نوشت؛‌

تأثیر چای سبز، سیاه‌دانه و عسل بر درمان بیماری کرونا مورد تأیید قرار گرفته است

تأثیر چای سبز، سیاه‌دانه و عسل بر درمان بیماری کرونا مورد تأیید قرار گرفته است
روزنامه گاردین، در مقاله‌ای نوشت که تأثیر برخی از مواد خوراکی و گیاهان دارویی از جمله چای سبز، عسل و سیاه‌دانه بر درمان بیماری کرونا مورد تأیید دانشمندان قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازمرآت، اگر به کرونا مبتلا شده‌اید، کسی از نزدیکانتان گرفتار این بیماری شده یا در معرض ابتلا به این بیماری هستید، مطالعه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

روزنامه گاردین، در مقاله‌ای نوشت که تأثیر برخی از مواد خوراکی و گیاهان دارویی از جمله چای سبز، عسل و سیاه‌دانه بر درمان بیماری کرونا مورد تأیید دانشمندان قرار گرفته است. بر مبنای مقاله گاردین، دانشمندان گیاهان دارویی و خوراکی‌ها را مورد بررسی قرار داده‌اند و تأیید کرده‌اند که سیر، زنجبیل، پیاز، سیاه‌دانه، عسل، ویتامین C، ویتامین D3 و برخی مواد دیگر در درمان بیماری کووید 19 موثر است.

,

یکی از تأکیدات مکرر در حوزه جلوگیری از ابتلا به کرونا، تقویت سیستم ایمنی بدن است. برخی از مواد غذایی می‌توانند این هدف را تأمین کنند. به طور مثال شواهد علمی نشان داده است که «سیاه‌دانه» می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. علاوه بر این، سیاه‌دانه، برای مبارزه با سرطان و کاهش واکنش‌های آلرژیک یک گزینه مطلوب است.

,

تحقیقات نشان می‌دهد که روغن سیاه‌دانه، بدون داشتن عوارض جانبی، بر موش‌های سرطانی، اثرات مطلوبی داشته است. این دانه‌های مغذی، به عنوان یک طعم‌دهنده مطلوب برای غذا، به طور معمول برای اکثر افراد عوارض جانبی ندارند. طبیبان سنتی می‌گویند نوشیدن یک استکان از ترکیب جوشانده سیاه‌دانه و عسل به مدت یک‌هفته می‌تواند در درمان درد و بیماری‌های کلیوی به شما کمک کند.

,

برخی پژوهش‌های علمی نشان می‌دهند که ترکیب عسل و سیاه‌دانه چگونه در ترمیم زخم‌های موش‌های صحرایی موثر واقع شده است. افزون بر این ترکیب سیاه‌دانه با برخی مواد غذایی دیگر، برای درمان میگرن نیز مفید تشخیص داده شده است. خود عسل به تنهایی دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و ضدسرطانی است. بعلاوه عسل خواص ضدباکتریایی دارد و می‌تواند در بهبود زخم‌ها هم مفید باشد.

,

مصرف سیاه‌دانه برای بیماران دیابتی مفید است

, مصرف سیاه‌دانه برای بیماران دیابتی مفید است, مصرف سیاه‌دانه برای بیماران دیابتی مفید است,

خاصیت ضدمیکروبی عسل به دلیل تولید آنزیم پراکسید هیدروژن است. طبیبان سنتی می‌گویند مصرف یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیاه‌دانه و عسل خالص به نسبت مساوی باعث درمان اضطراب و تپش قلب شده و ضربان قلب را تنظیم می‌کند. مصرف این ترکیب همچنین می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. برخی مطالعات همچنین نشان داده‌اند که مصرف سیاه‌دانه می‌تواند برای بیماران مبتلا به دیابت مفید و به عنوان یک درمان بالقوه مطرح باشد؛ با این وجود مطابق اعلام پژوهشگران در سال گذشته میلادی، تداخلات دارویی سیاه‌دانه و نیز بررسی مضرات احتمالی مصرف آن برای افراد دارای بیماری‌هایی همزمان با دیابت، نیازمند مطالعات گسترده‌تری است.

,

با این همه طبیبان سنتی می‌گویند مصرف تنها 2 گرم سیاه‌دانه در روز قند خون و هموگلوبین گلیکوزه را کاهش می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌های فعال در سیاه‌دانه شامل تینوکیمون، بتاسیرول و نیگلون است. اسیدهای آمینه موجود در سیاه‌دانه هم شامل لینولئیک، اولئیک، پالمیتیک و استاریک است. سلنیوم، کلسیم، آهن، پتاسیم، کاروتن و آرژنین نیز از دیگر مواد موجود در سیاه‌دانه است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه