اخبار داغ

وزیر بهدشت در ستاد مقابله با کرونای اصفهان:

همه جا می گویم بزرگترین پشتوانه ما حمایت رهبری بود/ محدودیت های آذرماه آخرین فرصت برای تاب آوری مقابل کرونا است

همه جا می گویم بزرگترین پشتوانه ما حمایت رهبری بود/ محدودیت های آذرماه آخرین فرصت برای تاب آوری مقابل کرونا است
سعید نمکی در جلسه ستاد استانی کرونا در اصفهان حضور یافت و صحبت های متفاوتی با اعضای ستاد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ سعید نمکی پیش از ظهر امروز در ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان بیان کرد: از استاندار، دانشگاه های علوم پزشکی استان، نیروهای مسلح، سیستم قضایی و خیران و همچنین صداسیما برای همکاری و همیاری در امر مقابله با ویروس کرونا تشکر می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اصفهان منظومه ای از همه عظمت های یک سرزمین و در واقع ویترینی از زیباترین معماری اسلامی در جهان در اصفهان است. آنچه که این سناریوی بی بدیل را خلق کرد عشق معمار است. امروز معماران در رایانه محاسبات لازم را انجام می دهند و شاید خروجی کار با آنچه در نظر دارند تطابق پیدا نکند، اما آن سال ها معمار، اصفهان را با عشق خلق کرد که این سر ستون با آن سر ستون میلی متری تفاوت ندارد.

,

وی ادامه داد: اصفهان در دفاع مقدس هم بزرگ ترین نقش را داشت و راه را باز کرد تا بقیه بر دشمن بتازند. ما شهدایی را از اصفهان داریم که اگر بخواهیم ردیف کنیم در دنیا بی بدیل است. این نشان افتخار یک استان است. در شعر و موسیقی و همه هنر اصفهان صاحب مکتب است و به شما می گویم دیگر کسی صدای نایب اسدالله و استاد کسایی را نمی شنود. همین طور صدای تا اصفهانی که خودش مکتب است. و قاریان قرآن که از این سرزمین برخاستند.

,

نمکی گفت: هر وقت اصفهان می آیم منظومه ای خاطرات گذشته در ذهنم می روید، کنار زاینده رود خشک رفتم و غصه دار شدم، چرا که با خشکیدن زاینده رود عاطفه ها می میرند.

,

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: اما عبور کنم بر آنچه در کرونا گذشت. من سرباز کوچک و کوچک ترین سرباز نظام و ولایت هستم. تشکر می کنم از زحمات ستاد استانی، این ستاد از بهترین و موفق ترین ستادهاست. دیشب نمادی از این وفاق را در بسیج استان دیدم. گفتم این مدل را بدهید تا ما هم روی آن کار کنم.

,

* با تک تک شهدای سلامت یک بار مردم و زنده شدم

, * با تک تک شهدای سلامت یک بار مردم و زنده شدم, * با تک تک شهدای سلامت یک بار مردم و زنده شدم,

نمکی با پاسداشت مقام شهدا اذعان داشت: درود می فرستم بر همه شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت؛ شهدای مدافع سلامت مظلومانه ترین شهدا هستند. من آتش ها در درون خود نگه می دارم و در این روزها تلاش می کنم همین طور باشم، چون روحیه سربازها تخریب نشود خودم را روی پا نگه دارم تا کمتر بروز عواطف درون داشته باشم.

,

وی ادامه داد: من با تک تک این شهدا یک بار مردم و زنده شدم، من با داغ این خانواده تمام وجودم آتش‌ گرفت. چون مظلوم هستند. در شرایطی که هنوز ویروس کرونا را نمی شناختند. در دفاع مقدس خیلی سردار از دست دادیم اما امروز اکثراً سردار از دست می دهیم.

,

نمکی خاطر نشان کرد: رذل ترین مرد دنیا یعنی ترامپ ما را در این شرایط تحریم کرد. هر چقدر هم با صهیونیست ها هزینه کنند، به اندازه کمتر از یک قطره از خون سردار سلیمانی باعث این خفت او شد.

,

مقام عالی وزارت بهداشت بیان داشت: سال ها پیش سردار رضایی فرمانده مرزبانی بود و بودجه کشور دست من بود. زمانی که نفت ۲۷ دلار بود و خزانه وضع خوبی نداشت. سردار رضایی گفت مناطق مرزی سرد شده و از اوایل آبان راه ارتباطی قطع می‌شود باید آذوقه ببریم. گفت بالاپوش گرم می خواهیم. وزیر آموزش پرورش آقای فانی هم همزمان با او گفت هوا سرد است و بخاری برای مدارس نداریم. من تا صبح در منزل راه میرفتم چون باید برای یکی از آنها پول می‌فرستادم. من الان وقتی پرسنل خودم ماسک ندارند آتش می گیرم و می دانم که خیلی برای این فرمانده تلخ است که برای سرباز خود لباس نفرستد.

,

نمکی ادامه داد: کادر قهرمان پزشکی ما، در ۵۵ روز میزان مرگ ها به حدود ۳۰ نفر و بستری ها را به یک پنجم رساندند و تخت ها خالی شد. از اروپا سیل درخواست ایرانیان راه افتاد برای برگشت به وطن که همه اخبار آن روزها یادمان هست. ما از وارد کننده ماسک شدیم تولید کننده و یک صادر کننده. ما از نیازمند ونتیلاتور صادر کننده آن شدیم. هزاران تخت با کمک نیروهای مسلح ایجاد کردیم.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: هر جا بروم  این حرف ها را خواهم گفت که یکی از عوامل مؤثر هدایت و حمایت رهبر معظم انقلاب بود. با خودم عهد کردم تا زنده ام هر جا بروم این را بگویم.

,

نمکی ادامه داد: ما در زیارت نامه امام رضا(ع) شهادت می دهیم که ایشان نماز می خوانند، ما کسی نیستم ولی این شهادت به دلیل مظلومیت امام رضا(ع) است. همه جا می گویم که هدایت ها و حمایت های رهبری بزرگترین پشتوانه این حرکت بود. در بین رهبران سیاسی، مذهبی و اجتماعی جهان هیج کسی به اندازه رهبری پروتکل بهداشتی رعایت نکرد. من همه این را لحظه به لحظه نوشته ام.

,

وزیر بهداشت در ادامه تشریح حمایت های رهبری بیان کرد: ایشان پیغام دادند که رعایت نکردن پروتکل سیئه است. هدایت مردم را بارها و بارها با رفتار خود انجام دادند و ما هم توسط ایشان حمایت شدیم. گرچه کوته ذهن ها و نادان ها تفسیر می کنند که این ارتباط عاشقانه برای امورات خاصی است. من که برای تکه تکه شدن همه حیثیت و وجود خود به این صحنه آمدم تنها چیزی که به ذهن من نمی رسد همین چیزهاست.

,

متولی امر سلامت کشور تصریح کرد: روزی با حاج قاسم برای مسائل برون مرزی حرف می زدیم گریه می کرد و میگفت برخی می گویند حاج قاسم می رود که رئیس جمهور شود ولی هر بار که می روم شاید برنگردم، من کجا و حاج قاسم کجا ولی من ممکن است برنگردم، حیثیت خود را آورده ام، و هر که می خواهد هر حرفی بزند؛ ما مامور به انجام تکلیف هستیم..

,

نمکی گفت: مانند جنگ اُحُد فکر کردیم بازی را بردیم، کرونا بی کرونا و خداحافظ، بارها عرض کردم که از گوشه های این زمین در دقایق ۹۰ گل می خوریم و خوردیم. هم مردم باور کردند که تمام شد و بدتر از آن خوش باوری من به عنوان مدیر بود.

,

وزیر بهداشت معتقد بود: البته ویروس هم متفاوت شد، با یک موجود بسیار پیچیده ای در تماس هستیم. یکی از پیچیده ترین مخلوقات آفرینش پا به عرصه حیات گذاشت و نمی دانیم تا کی و با چه تاوانی باید با آن کنار بیاییم. ویروس امروز با ویروس ووهان فرق دارد. از طرفی هم با کمبود منابع هم روبرو شدیم. ۲۵ هزار تست یعنی روزی بیش از ۶ میلیارد باید پول تست می دادیم.

,

وی ضمن بیان این که دغدغه مالی مردم را درک می کنم گفت: من پدرم راننده کامیون بود مادرم قالیباف، نازپرور نیستم. در خانه ای نیستم ته پدرم با کمی درد باری را به منزل نمی‌رساند و مادرم قالیباف نبود کمیت زندگی ما لنگ بود از طرفی ۵ سال بودجه کشور را رعایت کردم. پس می فهمم نان سر سفره نبردن یعنی چه؛ ما اولین کشوری که برای مقابله با کرونا در حالی که می خواستیم مشاغل را باز کنیم پروتکل نوشتیم.

,

وزیر گفت: روز شصتم بیماری چند وزیر بهداشت با من تماس گرفتند و گفتند هم بازگشایی کردید هم آمار را کاهش دادید.

,

* جلسه ای که در تاریخ نظام سلامت ثبت شد

, * جلسه ای که در تاریخ نظام سلامت ثبت شد, * جلسه ای که در تاریخ نظام سلامت ثبت شد,

وی بیان کرد: نامه ای به رئیس جمهور نوشتم و رونوشت آن را به رهبری تقدیم کردم که آن نامه در تاریخ کشور ثبت خواهد شد. آن نامه باعث شد جلسه ستاد کرونا در محضر رهبری تشکل شود. این جلسه سرفصلی در تاریخ نظام سلامت بود و اتفاقات عجیبی در آن افتاد.

,

نمکی ادامه داد: رهبری چند تکلیف فرمودند: اول گفتند مصادیق تعیین محدودیت ها بر عهده وزارت بهداشت است. همچنین گفتند برای بیماریابی طرح محله محور بدهید. سوم هم گفتند که چون مصوبات ستاد ملی بلاعمل می ماند، قرارگاهی برای این کار تشکیل شود.

,

وی گفت: من معتقد هستم هیج آفتی برای اقتصاد از طولانی شدن اپیدمی بدتر نیست. رهبری با همه غصه ای که برای معیشت می خورند فرمودند بین مقوله سلامتی اقتصاد و حتی امنیت، مقوله سلامت است. این فرمایش مدبرانه از ایشان که مملکت اداره کردند و الان رهبر هستند، برخواسته از یک خرد کلی است. حرف یک انسان معمولی نیست.

,

مقام عالی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: به جرئت می گویم نگذاشتیم تا این لحظه یک بیمار پشت در هیچ بیمارستانی سرگردان باشد، این افتخار جمهوری اسلامی است. نگذاشتیم یک بیمار بدون پول معطل بماند، یا به خاطر نبود ونتیلاتور فرد جوان را به مسن ترجیح دهیم.

,

وزیر بهداشت در رابطه با اهمیت محدودیت ها گفت: گفتیم شهرهای قرمز و نارنجی و زرد باید تابع محدودیت باشند تا به قطع زنجیره و تاب آوری نظام سلامت کمک کنیم. دوستان فکر کردند تابستان راحتی داریم و پاییز سخت و این دو به هم وصل شد. در اصفهان روزی ۱۵ پرستار آلوده شدند یعنی در ماه ۴۵۰ پرستار را ما از چرخه خدمت رسانی باید خارج می کردیم.

,

نمکی روی صحبت های خود را عوض کرد و از محدودیت های جدید سخن به میان آورد: از استاندار و رؤسای دانشگاه و دادستان خواهش می کنم به شدت روی این محدودیت های جدید بایستند. این آخرین فرصت برای تاب آوری روی کروناست. این تاریخ که از شنبه شروع شود یکی از حیاتی ترین تاریخ های کرونا محسوب می شود. من روزی گفتم مرگ های سه رقمی در پیش است و کسی باور نکردند الان می گویم اگر این محدودیت اغفال شود می شود ۴ رقمی و این یعنی دیگر نمی توانیم از این ورطه در بیاییم.

,

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: 30 سال پیش در کشور مالاریا کنترل می کردم. من در سیستان و بلوچستان شبانه روز تردد داشتم. من میفهمم اپیدمی یعنی چه. غفلت از سوی مردم و مسئولان یعنی پرتاب کردن اخ ین تیر ترکش مدیریت کرونا. به کسی که رعایت نمی کند رحم نکنید؛ او بمب ویروس تلقی می شود. مانند یک بمب که برای نیروهای امنیتی مهم است. امروز قدرت ویروس ۱۰ برابر و خانوادگی شده است.

,

*برخی حرف هایم را می نویسم

, *برخی حرف هایم را می نویسم, *برخی حرف هایم را می نویسم,

نمکی در پایان گفت: همیشه سعی می کنم از زبانم جمله ای جاری نشود تا وقتی در تاریخ قضاوت می کنند غلو شده باشد یا بی انصافی در آن مشاهده شود. سعی کردم از دایره انصاف خارج نشوم و برخی از حرف ها را می گویم در این روزها و برخی‌ها برای آیندگان می نویسم، همه را برای نسل های های آینده منعکس می کنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه