اخبار داغ

همه مدیران مدارس موظفند که اطلس آموزش مدرسه را تهیه کنند

همه مدیران مدارس موظفند که اطلس آموزش مدرسه را تهیه کنند
وزیر آموزش و پرورش گفت: همه مدیران مدارس موظفند که اطلس آموزش مدرسه را تهیه کنند، یعنی هر دانش آموز در چه وضعیتی است و از چه آموزشی می تواند استفاده کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه مدرسه ایران اظهار کرد: کرونا یک پدیده کاملا غیرمنتظره بود که همه دنیا را غافلگیر کرد و اینکه هر کشور چگونه در برابر یک پدیده غیرمنتظره واکنش نشان می‌دهد، فوق العاده مهم است؛ یکی از هدف هایی که آسیب جدی بود، نظام تعلیم و تربیت بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: ما با یک مسأله جدی مواجه هستیم که باید راه حل جدی پیدا کنیم؛ دنیا به سمت آموزش مجازی رفت و آموزش مجازی هم پدیده مأنوسی نبود؛ بر اساس آمارها، 67 درصد معلمان جهان برای اولین بار آموزش مجازی را تجربه می کنند و این موضوع می توانست بخشی از مسأله را حل کند یعنی 65 تا 70 درصد مشکل ما با آموزش آنلاین و برخط حل می شد اما استراتژی ما، آموزش حضوری بود.
,
 
,
حاجی میرزایی اضافه کرد: ما در آموزش مجازی برخی از رسالت آموزش را می توانیم اجرا کنیم اما با توجه به مجوز ستاد کرونا با محدودیت مواجه بودیم. حتی به این سمت رفتیم که تعداد کلاس های درس یک سوم یا نصف کنیم تا بتوانیم کلاس را برگزار کنیم. بررسی های جهانی نشان می دهد بازگشایی مدارس تأثیر چندانی در شیوع کرونا نداشته است. 
,
 
,
وی با بیان اینکه برای 30 درصد دانش آموزان دیگر آموزش تلویزیونی را پیش بینی کردیم، گفت: همان برنامه برخط و مجازی از تلویزیون ارائه می شود؛ البته اشکالی که در تلویزیون وجود دارد، دوطرفه نیست اما پیش بینی کردیم که هر 10 روز یا دو هفته، دانش آموزان در آموزش تلویزیونی  به مدرسه بروند و رفع اشکال کنند. 
,
 
,
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: همه مدیران مدارس موظفند که اطلس آموزش مدرسه را تهیه کنند، یعنی هر دانش آموز در چه وضعیتی است و از چه آموزشی می تواند استفاده کند.
,
 
,
وی با بیان اینکه درهای مدرسه باید باز باشد و مدیر و کادر اجرایی باید حضور داشته باشد و حلقه اتصال بین مدرسه و خانواده و دانش آموز برقرار باشد، اظهار کرد: در کنار همه مسائل کرونا، فرصت طلایی ایجاد شده است و همه خانواده ها درگیر آموزش فرزندان هستند. فکر می کنم کنترل والدین در آموزش می‌تواند کیفیت کار را بالا ببرد. 
,
 
,
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه تدریس معلمان در تمام دروس روی شاد است، گفت:  یک کانال برای والدین در شاد داریم که  3 میلیون و 600 هزار عضو دارد که هر هفته راجع به یک پدیده که مرتبط به تربیت دانش آموزان است، بارگذاری می شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه عملکرد کشور در آموزش در شرایط کرونا قابل مقایسه با دنیاست، عنوان کرد: یک هفته بعد از ورود کرونا به کشور، آموزش تلویزیونی شروع شد و بعد از آن، اپلیکیشن «شاد» ایجاد شد؛ البته در ابتدا مشکلاتی داشت اما به تدریج در حال حل شدن است و شاد بزرگترین اپلیکیشن کشور است.
,
 
,
وزیر آموزش و پرورش، یکی از تلخ ترین بی عدالتی ها را در نابرابری فرصت های آموزشی ذکر کرد و ادامه داد: 1.2 درصد دلیل عدم تحصیل دانش آموزان بازمانده از تحصیل به دلیل عدم دسترسی به مدرسه است؛ باید تلاش کنیم همه دانش آموزان از آموزش باکیفیت بهره مند شوند؛ امسال به دلیل کرونا، این فرصت فراهم شد که بهترین تدریس معلمان در اختیار همه دانش آموزان قرار گیرد. 
,
 
,
انتهای پیام؛
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه