اخبار داغ

آیا قوانین سخت گیرانه غرب برای نگهداری سگ ها در ایران هم اجرا می شود؟

پینگیلیسمی که سلبریتی‌ها به ارمغان آوردند

پینگیلیسمی که سلبریتی‌ها به ارمغان آوردند
سگ بازی و سگ گردانی که در سال‌های اخیر در کنار دیگر فرهنگ‌های غلط توسط سلبریتی‌ها در کشور گسترش یافت در سایه عدم اجرای صحیح قوانین در این رابطه امنیت جسمی و روحی افراد و مردم جامعه را نشانه رفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ کسی تصورش را هم نمی‌کرد که روزی تعداد زیادی از جمعیت کشور مسلمان و شیعه ایران با افتخار عکس سگ در آغوش گرفته خود را به نمایش بگذارند و نه تنها قبح این مسأله در جامعه شکسته شده و جسارت انجام این کار را پیدا کنند بلکه به آن افتخار نیز بکنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

شکسته شدن خطوط قرمز و قبح زدایی از گناهان و رفتارهای ناهنجار در این کشور قدم به قدم و با شیب کند پیش رفت تا سبک زندگی غیربومی در خیلی از مواضع به پیروزی دست یافت.البته هیچ گاه اهداف نهایی این سبک زندگی محقق نشده است. و برگزاری باشکوه تر مراسمات معنوی در هر سال گواه این مدعا است.

,

*پینگیلیسمی که سلبریتی‌ها به ارمغان آوردند

, *پینگیلیسمی که سلبریتی‌ها به ارمغان آوردند, *پینگیلیسمی که سلبریتی‌ها به ارمغان آوردند,

این روزها «پینگیل» به یکی از تراژدی‌های مضحک کشور تبدیل شده است. یکی از بازیگران سینما فیلمی از خود منتشر می‌کند که بابت گم شدن سگش دلش شکسته و از همه مردم که در داخل و خارج کشور با گذاشتن پست و استوری کمک کرده بودند تا سگش را پیدا کند تشکر می‌کند. در همین فیلم همسر خانم بازیگر خطاب به مردم، سگ را عضوی از خانواده خود بیان می‌کند.

,

از این دست ماجراها زیاد توسط سلبریتی‌ها مطرح شده است. بازیگرانی که به دور از ارزش‌های والای انسانی با برتری‌های فیزیکی، مالی و این چنینی و به کمک «سیستم مشهورکننده غرب» همچون اینستاگرام در صدر اخبار و مطالب روز قرار می‌گیرند و نان و شهرت و همه چیز خود را در تمسک جستن به این دستگاه می‌یابند و سطح دغدغه شان در حد پیدا کردن پینگیل و گذاشتن تصاویر روزانه از خود با پوشش‌های عجیب و غریب و آرایش‌های مختلف است.

,

این افراد زمانی مورد عنایت دستگاه قرار می‌گیرند که دست به یک سری افعال غیرمتعارف بزنند. افعالی مانند لاکچری بازی، سگ گردانی، کشف حجاب و غیره و خلاصه در پازل قبح زدایی که این دستگاه مشهور کننده به ایفای نقش بپردازند و جامعه را با ابزار شهرت و بعضاً محبوبیت خود و همچنین ابزار مد به سمت قهقرا ببرند و نتایجی نظیر این قبح زدایی‌ها را به وجود بیاورند.

,

 

,

, ,

*تهدید نهاد خانواده

, *تهدید نهاد خانواده, *تهدید نهاد خانواده,

دکتر تاجیک اسماعیلی، روان شناس اجتماعی، در این رابطه در گفتگو با صاحب نیوز با بیان این که مقدسات آن چیزی است که استحکام جامعه را حفظ کرده است، اظهار کرد: تقدس زدایی و قبح شکنی که توسط بیگانگان دنبال می‌شود موجب از بین رفتن نهاد خانواده شده و رفته رفته استحکام جامعه را ضعیف می‌کند.

,

به فرزندی گرفتن سگ و گربه در بین سلبریتی‌ها رایج شده است و مسأله‌ای که زمانی فحش محسوب شده و الان هم فحش محسوب می‌شود یعنی نسبت دادن فردی با سگ، امروزه به صورت علنی توسط سلبریتی‌ها اظهار می‌شود و در اینستاگرام به کرات توسط ایشان دیده می‌شود که زیر عکس سگشان نوشته‌اند پسرم... یا دخترم.... و یا در همین مورد اخیر که همسر خانم بازیگر فینگیل که در خود نیز در حال تبدیل شدن به سلبریتی است را عضوی از خانواده خود حساب می‌کنند.

,

بررسی خانواده‌هایی که سگ و گربه نگهداری می‌کنند نشان می‌دهد اکثر این خانواده‌ها بعد از نگهداری از سگ تمایل خود برای فرزندآوری را از دست داده‌اند و حتی بسیاری از افراد با سگ و گربه خود خو گرفته و قید ازدواج را هم زده‌اند.

,

پژوهش‌های علمی و ژنتیکی بارها نشان داده‌اند محیط اطراف بر روحیات آدمی اثرگذار است. چه محیط اطراف محل زندگی فرد باشد، چه انسانی که با او زندگی می‌کند و چه سایر موجودات زنده‌ای که در اطراف انسان وجود داشته و با او هم زیستی پیدا کرده باشند. اکنون همنشینی با حیوان درنده‌ای چون سگ از این لحاظ چگونه می‌تواند باشد؟

,

*چرا سگ بازی تر جامعه رایج شد؟

, *چرا سگ بازی تر جامعه رایج شد؟, *چرا سگ بازی تر جامعه رایج شد؟,

در روزگاری که همه مباحث و مسائل هدف دار پمپاژ می‌شود و در جامعه گسترش پیدا می‌کند و کنکاش در هر موضوعی به راحتی می‌تواند این مسأله را ثابت کند، باید این سؤال را پرسید که از سگ باز کردن مردم و از گسترش فرهنگ نگهداری سگ در خانه چه سودی نسیب چه کسی می‌شود؟

,

قطعاً در درجه اول ذهن آدم به سمت مباحث مادی گسیل می‌شود. بازار گران قیمت سگ در ایران که پیش از این وجود نداشته اکنون گردش مالی روزانه چند ده میلیاردی را رقم می‌زند. سگ‌های چهل – پنجاه میلیون تومانی طبقه ثروتمند جامعه و سگ‌های ده – بیست میلیون تومانی طبقه متوسط تر، غذایی که لازم دارند مصرف کنند، مرکز ارائه خدمات به این حیوانات و غیره، همه و همه تجارت جدیدی است که برای هر بیزینس من می‌تواند جذاب باشد، بازار هدفی که جزء ضروریات زندگی نیست و غالباً به طبقه متوسط به بالا تعلق دارد لذا با به خطر افتادن سفره‌های سبک مردم نیز خطری آن را تهدید نمی‌کند.

,

ناگفته نماند بسیاری از سلبریتی‌ها برای این که زندگی خود را به سبک زندگی غربی نزدیک کنند، تلاش دارند فرهنگ آن‌ها را کپی کنند چرا که زندگی در آن طرف آرزو و آمال ایشان است.

,

 

,

, ,

*ناامن کردن جامعه

, *ناامن کردن جامعه, *ناامن کردن جامعه,

سگ یک حیوان درنده است که با تأمین به موقع غذا و تلاش برای رام کردن او، آرام خواهد بود اما در موارد متعدد که با یک جستجو در اینترنت قابل مشاهده است ولی به دلیل رقت بار بودن صحنه‌های آن، آوردن حتی تصاویرش در این گزارش امکان پذیر نیست، مشاهده شده است همین حیوان آرام به خوی درندگی خود درآمده و به انسان‌ها حمله کرده است.

,

چه این که این انسان کودکی بوده که با همین سگ بزرگ شده است یا همسایه و یا رهگذری. ماجرای حمله دو سال قبل سگ وحشی در پارک لواسان تهران به یک دختربچه رسانه‌ای شد اما جز آن موارد متعد‌د دیگری وجود دارد که سگ‌هایی که به همراه صاحب خود به گردش آمده‌اند به یک باره درنده شده و به مردم حمله کرده‌اند.

,

چه کسی ترجیح می‌دهد هنگام راه رفتن در پیاد رو به جای انسان، یک سگ از کنار او عبور کرده و حتی با وی تماس داشته باشد. سگی که هر لحظه ممکن است به قول معروف به تنظیمات کارخانه بازگشته و به رهگذران حمله ور شود مانند هزاران موردی که رخ داده است.

,

سوای این احساس چندش آور بودن و احساس ناامنی، مزاحمت و صدای پارس سگ چه برای همسایه‌های محل سکونت این حیوان و چه در خیابان برای رهگذران رنج آور است.

,

*قانون نگهداری از سگ

, *قانون نگهداری از سگ, *قانون نگهداری از سگ,

فرهنگ نگهداری و گرداندن سگ در حالی در کشورهای غربی رواج پیدا کرده است که قوانین مربوط به آن نیز در آن کشورها را تصویب و با شدت اجرا می‌شود. قوانینی همچون لزوم گرداندن سگ با قلاده، اطمینان حاصل کردن صاحب سگ از آرام بودن حیوان، بیرون آوردن سگ‌های وحشی و مضطرب با پوز بند، جمع آوری فضولات سگ و غیره.

,

اما در کشور ما مراقبت زیادی بر اجرای این قوانین نمی‌شود. این که سوار بر آسانسور می‌شوی و یک باره فردی وارد آسانسور می‌شود که سگ بزرگی به دست دارد و بدون توجه به حریم تو مدام اجازه می‌دهد این سگ خود را به تو بمالد، این که شب‌ها صدای پارس سگ همسایه آرامش را از تو می‌رباید، این که به یکباره در خیابان پا بر فضولات یک سگ می‌گذاری و غیره نشان دهنده عدم توجه به قوانین نگهداری از سگ است.

,

عدم رعایت این قوانین علاوه براین که سلامت جسمی مردم جامعه را به خطر می‌اندازد، تأثیر روحی بسیار منفی بر مردم به ویژه بر روی کودکان می‌گذارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه