اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان:

۱۴۰ هکتار؛ زیر کشت گیاهان دارویی در کوهبنان/ فقدان ثبات بازار فروش دلیل عدم استقبال کشاورزان از این نوع کشت است

۱۴۰ هکتار؛ زیر کشت گیاهان دارویی در کوهبنان/ فقدان ثبات بازار فروش دلیل عدم استقبال کشاورزان از این نوع کشت است
مجیدی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان کوهبنان ۱۴۰ هکتار است، گفت: عدم ثبات بازار فروش این محصولات، یکی از دلایل اصلی عدم استقبال کشاورزان از کشت گیاهان دارویی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ مجیدی گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان کوهبنان ۱۴۰ هکتار است که بیشتر شامل زیره سبز، گاوزبان، بابونه، نعناع فلفلی، گشنیز، آویشن، ختمی، گلرنگ،  خاکشیر، پونه و… است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان ادامه داد: نیاز آبی این گیاهان بسیار کم بوده به گونه ای که در کشت گیاهان دارویی، میزان مصرف آب بر حسب متر مکعب در ر هکتار حدود ۳۰۰۰  و در کشت گیاهان زراعی این مقدار حدود ۱۰۰۰۰-۵۰۰۰ می باشد. بنابراین به نظر می رسد با کشت یک گیاه دارویی با مصرف آب کمتر ، می توان به درآمد زایی بالاتری رسید.

,

مجیدی خاطر نشان کرد: برگزاری کلاسهای آموزشی، پرداخت یارانه  کشت گیاهان دارویی، تهیه نشاء و بذر استاندارد برای متقاضیان کشت، معرفی گونه های جدید از قبیل بابونه آلمانی، نعناع فلفلی و آویش شیرازی و ایجاد مزارع الگویی نمایشی از جمله اقداماتی است که جهت ترویج کشت گیاهان دارویی در شهرستان کوهبنان صورت گرفته است.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان با ابراز تاسف در رابطه با عدم ثبات بازار فروش این محصولات گفت: این عامل، یکی از دلایل اصلی عدم استقبال کشاورزان از کشت گیاهان دارویی می باشد.

,

وی خاطر نشان کرد جهت رونق کشت گیاهان دارویی در شهرستان، برنامه هایی از جمله تهیه بذر و نشاء استاندارد برای زارعین کشت گیاهان دارویی، احداث مزارع الگویی و نمایشی، کمک در بازاریابی و فروش محصولات تولیدی، تغییر الگوی کشت و جایگزینی کشت گیاهان با نیاز آبی کمتر به جای محصولات با نیاز آبی بالا، برنامه ریزی جهت تولید نشاء گیاهان دارویی در شهرستان، برگزاری کلاسهای آموزشی تغذیه و داشت و فراوری گیاهان دارویی،تولید محصول ارگانیک با عدم استفاده از کود و سموم شیمیایی و برنامه ریزی جهت صارات و فروش این محصول مد نظر است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه