اخبار داغ

هشدار آیت الله دری نجف آبادی به دولت؛

قیمت های اسفبار مسکن، خودرو و کالاهای اساسی اصلا قابل قبول نیست

قیمت های اسفبار مسکن، خودرو و کالاهای اساسی اصلا قابل قبول نیست
آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، خطاب به اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید، گفت: شما که معاون رئیس جمهور هستید این صحبت را به ایشان انتقال دهید که این قیمت ها قابل قبول نیست، مخصوصا قیمت کالاهای اساسی که با ارز ۴۲۰۰تومانی تهیه می شود نباید با این قیمت ها در بازار بدست مردم برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ روز گذشته آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، خطاب به اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید، گفت: شما که معاون رئیس جمهور هستید این صحبت را به ایشان انتقال دهید که این قیمت ها قابل قبول نیست، مخصوصا قیمت کالاهای اساسی که با ارز ۴۲۰۰تومانی تهیه می شود نباید با این قیمت ها در بازار بدست مردم برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: چرا نهاده هایی که با ارز دولتی وارد کشور می شود، وقتی می خواهد بدست مرغدار یا دامدار برسد با ارز ۳۰ هزار تومانی تحویل می شود؟ اصلا نمی خواهد با ارز دولتی توزیع کنید ولی حداقل با ارز نیمایی بفروش برسانید و ما به التفاوت آن را به تولیدکننده های داخلی بدهید نه به واسطه ها و دلال ها! این را که دیگر هر کسی در دنیا می داند!

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: هزینه مسکن مردم حداکثر باید ۲۰درصد از حقوق ماهیانه آنان را شامل شود و هزینه مسکن با وضعیت اسفبار فعلی اصلا قابل قبول نیست. اگر در همین دولت به من می گفتند این کار را انجام بده، آن را انجام می دادم تا اینقدر بار بر روی دوش مردم نباشد. همچنین دستگاه هایی که تولید کننده مواد اولیه مسکن هستند، باید در قیمت گذاری ها انضباط داشته باشند. به عنوان مثال شرکت های فولادسازی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم زیر نظر دولت هستند با دلارهای حدودا ۷هزار تومانی محصول نهایی خود را تولید کرده اند و معنی ندارد در این زمان که قیمت دلار بالا رفته، این شرکت ها تجارت‌خانه برای خود درست کنند و هزینه های تولید مسکن را ۱۰برابر کنند. این موضوع برای سیمان و آجر و سایر اقلام تشکیل دهنده ساختمان ها هم مصداق دارد. متاسفانه حمایتی هم نمی شود.

,

وی خاطرنشان کرد: ما که دسترسی به بزرگان نداریم ولی شما به آقای جهانگیری بگویید این قیمت ها را -خودرو، کالاهای اساسی- مدیریت و کنترل کنند چرا که افزایش قیمت این اقلام روی قیمت سایر اجناس تاثیر می گذارد. افزایش قیمت واقعی را حرفی نداریم ولی قیمت های ساختگی را باید کنترل کرد. باید جلوی سوء استفاده را گرفت. مبنا هم قیمت های خارجی نیست. نباید آن را ملاک قرار داد، اقتصاد ما داخلی است و نباید قیمت انرژی یا قیمت سایر اجناس در خارج از کشور را بر سر ما بزنند.

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه