اخبار داغ

وقتی درس خواندن با گرانی همراه است؛

ماهیگیری کتاب‌های کمک آموزشی از آب گرانی کاغذ!

ماهیگیری کتاب‌های کمک آموزشی از آب گرانی کاغذ!
درباره گرانی کتاب باید مسئولان آن در وزارت ارشاد توضیح دهند یا باید بسیج عمومی در این زمینه شکل گیرد که آن هم احتیاج به فرهنگ سازی دارد بی‌توجهی آموزش و پرورش، بی‌اهمیتی خانواده‌ها نسبت به این امر و مهم‌تر از همه نقش بسزای رسانه که حق کتاب را ادا نکردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ بهانه وقت نداشتن قابل قبول نیست، زیرا چرخیدن در فضای مجازی و مطالعه‌های پراکنده در آن نمی‌تواند مانند یک مطالعه منسجم با یک کتاب جمع و جور و قابل حمل باشدحالا اما به قیمت‌ بالای کتاب می پردازیم، گرانی کتاب همیشه از آن دست مشکلاتی بوده است که دست به گریبان همه اقشار به جز مرفهین بوده است اما خود این بهانه هم منطقی نیست زیرا هزینه کتاب به مراتب حتی از یک پیتزا نیز کمتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در زمینه میزان مطالعه کتاب در کشور یک تحقیق علمی وجود ندارد، پژوهش های مختلفی انجام می شود اما به دلیل اینکه دقت کافی در روش تحقیق وجود ندارد، دقیق نیست، گفتن اینکه مردم ایران کتابخوان نیستند، مردم را کتابخوان نمی کند بلکه باید رفع نیاز، فایده اضافی و غیره برای فرد داشته باشد تا افراد کتابخوان شوند.

,

درباره گرانی کتاب باید مسئولان آن در وزارت ارشاد توضیح دهند باید بسیج عمومی در این زمینه شکل گیرد که آن هم احتیاج به فرهنگ سازی دارد، رهبران تشکل هایی که وظیفه ذاتی شان فرهنگی است کتابخوان نیستند، بی‌توجهی آموزش و پرورش، بی‌اهمیتی خانواده‌ها نسبت به این امر و مهم‌تر از همه نقش بسزای رسانه که حق کتاب را ادا نکردند.

,

در موضوعات مختلف نیاز به همکاری آموزش و پرورش داریم و برنامه هایی را برای نوجوانان و جوانان در مدارس تعیین شده اما در اجرای آن مشکل داریم، اگر وزیر فرهنگ، وزیر آموزش و پرورش کتاب هایی را که خوانده‌اند معرفی کنند برای دانشجویان نیز کتابخوانی جای هیچ چیز دیگر را نخواهد گرفت و با توجه به به روز بودنشان هرگز مرعوب جذابیت‌های فضای مجازی نمی‌شوند و بهانه‌ای برای خرید و خواندن کتاب از لا به لای دغدغه‌های روزانه‌شان جور نمی‌کنند.

,

شاید بتوان گفت دانشجویان در این زمینه بی‌گناهند و مشکل اصلی به ریشه این مسأله یعنی گنجاندن ضروری بودن مطالعه در ذهن آن‌ها از زمان کودکی بر می‌گردد، حفظ این میراث تنها به دست همین نسل خواهد بود، نسلی که باید آن را از منجلاب فضای مجازی و اتلاف وقت در آن بیرون کشید و به دنیای حقیقی کشاند.

,

در همین رابطه ریحانه سالارزاده کتابدار هرمزگانی در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: در سال جاری قیمت کتاب افزایش چشم گیری داشته است کتابی که ۹۵ هزار تومان بود ۱۱۵ و کتابی که ۸۰ هزار تومان بوده است اکنون به قیمت ۱۱۰ هزار تومان به فروش می رسد.

,

این کارشناس فروش افزود: کتاب های پایه دوازدهم که از یک انتشارات خاصی است از ۱۰۰ هزارتومان به ۱۶۰هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده است و دانش آموزی که برای خرید کتاب مراجعه می کند چاپ جدید را می خواهد با وجود اینکه محتوای کتاب  و حتی جلد روی کتاب نیز نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است و فقط برخی از کتاب های پایه ها تغییر جزئی داشته است، خانواده نیزمجبور است که تهیه کند.

,

سالارزاده ادامه داد: شاید دلیل اصلی آن گرانی کاغذ باشد به دلیل اینکه کرونا نیز دانش آموزان را از کیفیت آموزشی جدا کرده است به همبن دلیل محتوا تغییری نکرده است فقط یکی از کتاب های درسی است که کمی تغییر جزئی دارد.

,

وی با بیان اینکه استقبال از کلاس های کنکور خوب است اضافه کرد: خانواده ها دانش آموزان را مجبور به درس خواندن می کنند حتی اگر فرزند آن رشته را دوست نداشته باشد، باید تفکر و نوع فرهنگ خانواده ها تغییر کند اینکه پدری خود شغلی داشته است و از آن راضی بوده است دلیل بر موفقیت فرزند نمی شود زیرا اگر مورد علاقه فرزند نباشد افسردگی را به همراه دارد.

,

این کارشناس فروش تصریح کرد: اکثر افرادی که کلاس های کنکور را شرکت می کنند از اقشار مرفه و ثروتمند جامعه هستند و قیمت بالای کتاب برای آنها اهمیتی ندارد و در صورت قبول نشدن فرزند را به دانشگاه هایی می فرستند که بدون آزمون ورودی است.

,

سالارزاده خاطرنشان کرد: افرادی هستند که وضع مالی خوبی ندارند اما علاقه به درس و کتاب خوانی دارند آنهایی که توانایی پرداخت هزینه های کلاس های کنکور را دارند می توانند اینگونه افراد را با هزینه خود ثبت نام کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه