اخبار داغ

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان خبر داد؛

احداث گلخانه ۱۷ هکتاری در همدان

احداث گلخانه ۱۷ هکتاری در همدان
حجت‌الله شهبازی از احداث گلخانه ۱۷ هکتاری با سرمایه گذاری شهروند بهاری در محوطه پشت فرمانداری بهار و در اراضی همدان خبر داد و احداث چنین گلخانه ای با این وسعت را در کشور بی نظیر دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ به تازگی شاهد ایجاد سازه‌های فلزی در جنب میدان آزادگان شهر بهار و پشت ساختمان فرمانداری بهار هستیم که از وسعت بسیاری برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در گفتگویی که با اعضای شورای شهر بهار داشتیم متوجه شدیم که در این زمین قرار است گلخانه عظیمی توسط با سرمایه‌گذاری یکی از شهروندان بهاری به نام توکل قربانی ساخته شود.

,

در این باره گفتگویی با حجت‌الله شهبازی، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان داشتیم.

,

وی با بیان توضیح کوتاهی در مورد این گلخانه در این محوطه اظهار داشت: این گلخانه به طور کامل با اعتبار شخصی و بدون استفاده از تسهیلات بانکی ساخته می شود که از این حیث در نوع خود بی نظیر است.

,

شهبازی افزود: از طرفی از نظر مساحت هم تاکنون چنین گلخانه ای را در کشور نداشتیم؛ چرا که ساخت این گلخانه در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار برنامه ریزی شده و عملیات اجرایی بیش از ۶ هکتار آن در حال انجام است.

,

وی با تاکید بر اینکه این اراضی در شهرستان همدان، در روستای یکن آباد و همجوار شهر بهار واقع شده گفت: پیش‌بینی ما این است که سه هکتار آن به زودی آماده شود و مابقی آن هم سه ماه اول سال آینده آماده کشت خواهد شد.

,

شهبازی اعتبار مورد نیاز برای ساخت این گلخانه را ۲۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: پیش‌بینی ما این است که ۵ هزار تن ظرفیت تولید گوجه فرنگی این گلخانه با اشتغال مستقیم بیش از ۱۴۰ نفر باشد.

,

وی در ادامه با بیان این مطلب که این گلخانه با هدف صادرات ایجاد شده اظهار داشت: قربانی به دلیل ارتباطات صادراتی زیادی که دارد و در کار صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حوزه خلیج فارس است، پیگیری‌های لازم را صورت داده و قرارداد فروش محصول این گلخانه را انجام داده است و به محض اینکه به تولید برسد تمام محصولاتش را صادر خواهد کرد.

,

در ادامه با حسین فیض الهی رئیس شورای شهر بهار گفتگویی داشتیم.

,

وی از احداث این گلخانه ابراز خوشحالی کرد و آن را موجب اشتغال جوانان بهاری دانست و گفت: بخشی از این گلخانه در حریم سیاسی همدان و جزء زمین های روستای یکن آباد است و از طرفی در طرح جامع شهری بخشی از آن جزء شهر بهار است؛ اما از آنجا که پلاکهای ثبتی آن به نام همدان است، پیگیری های اداری آن توسط همدان انجام شده است.

,

وی یکی از اختلافات موجود در حریم سیاسی و طرح جامع شهری را در این اراضی برشمرد و گفت: امیدواریم امسال بتوانیم، این اختلاف را حل کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه