اخبار داغ

اوباما:

اینترنت بزرگ‌ترین تهدید علیه دموکراسی ماست

اینترنت بزرگ‌ترین تهدید علیه دموکراسی ماست
رئیس‌جمهور سابق آمریکا که برای رسیدن به کاخ سفید از اینترنت بهره زیادی برد، در چهار سال گذشته به طور مرتب از تهدید اینترنت و شبکه‌های اجتماعی سخن گفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در سال ۲۰۰۸ «باراک اوباما» بخوبی از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برای ورود خود به کاخ سفید استفاده کرد و بعد از آن هم همچنان از اینترنت برای پیشبرد اهدافش بهره برد؛ اما حالا می‌گوید اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به ایجاد بزرگترین تهدید علیه آنچه دموکراسی آمریکا می‌خواند، کمک کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
به گزارش پایگاه خبری «وکس» او این نظر را در چهار سال گذشته بعد از خروجش از کاخ سفید تکرار کرده اما سخنانش به طور مداوم تندتر می‌شود. بنا بر این گزارش، اوباما به وضوح زنگ خطر را به صدا درآورده اما مشخص نیست چه برنامه‌ای برای مقابله با آن دارد.
,
 
,
او در جدیدترین انتقاد خود در مصاحبه با «جفری گلدبرگ»، سردبیر آتلانتیک درباره فضایی رسانه‌ای گفت که تحت سلطه نه تنها فیس‌بوک بلکه فاکس نیوز قرار دارد و واقعیت تحریف شده را در مقابل مردم آمریکا قرار می‌دهد. رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌گوید مردم این کشور دیگر مجموعه‌ای از واقعیت‌های مشترک ندارند. بنا بر این گزارش، این ارزیابی بین بسیاری از منتقدان اکوسیستم تلویزیون و اینترنت رایج است اما استدلال عملی و سازنده‌ای درباره نحوه پاسخگویی به آن وجود ندارد. اوباما هم در این مصاحبه راهکاری معرفی نمی‌کند.
,
 
,
او در ابتدا به تئوری توطئه راست تندرو موسوم به «کیواِنان» اشاره می‌کند و می‌گوید بسیاری از مردم آمریکا حزب دموکرات را در خط مقدم حلقه پیدوفیل می‌دانند.
,
 
,
گلدبرگ از او می‌پرسد که آیا معتقد است این معماری جدید و بدخواهانه اطلاعات، قوس اخلاقی را از عدالت دور می‌کند، او در پاسخ می‌گوید: «فکر می‌کنم این بزرگ‌ترین تهدید برای دموکراسی ماست». اوباما در ادامه توضیح می‌دهد که بیشتر نگرانی او بخصوص درباره اینترنت است (که به وضوح می‌گوید که معتقد است از بین رفتنی نیست) و پلتفرم‌های بزرگی که بیشتر اینترنت را برای اکثر افراد طبقه‌بندی و توزیع می‌کنند.
,
 
,
اوباما در ادامه می‌گوید: من شرکت‌های فناوری را کاملاً مسئول نمی‌دانم زیرا آن‌ها قبل از شبکه‌های اجتماعی بودند. آن (اینترنت) از قبل بود اما شبکه‌های اجتماعی آن را توربوشارژ کردند. من بیشتر این افراد را می‌شناسم. با آن‌ها درباره آن (اینترنت) صحبت کرده‌ام. بیشتر اصرار دارند که مثل یک شرکت تلفن عمل می‌کنند، فکر نمی‌کنم این (ادعا) قابل دفاع باشد.
,
 
,
او در ادامه درباره نواقص قانونی در ارتباط با نحوه کار این شرکت‌ها و چیزهایی که به مخاطبان خود ارائه می‌کنند، می‌گوید و معتقد است قبل از بدتر شدن شرایط باید دیر یا زود به این نواقص قانونی پرداخته شود. به گفته او وقتی با استفاده از متن می‌شود به دروغ‌گویی و انتشار تئوری توطئه پرداخت با استفاده از ابزارهای دیگر مثل صدا و تصویر این تاثیر چند برابر می‌شود.
,
 
,
وی می‌افزاید اگر توانایی تشخیص چیزهای درست از غلط وجود نداشته باشد، آن زمان دموکراسی عمل نخواهد کرد و بحران معرفتی ایجاد خواهد شد.
,
 
,
گرچه انتقاد اوباما از فاکس نیوز و «روپرت مرداک» غول رسانه‌ای و مالک این شبکه به دوران قبل از حضورش در کاخ سفید بازمی‌گردد و زمانی که آنجا بود هم ادامه پیدا کرد، او در هشت سال ریاست‌جمهوری خود رابطه خوبی با صنعت فناوری داشت. مدیران گوگل در دوره او با کارکنان کاخ سفید جلسات مکرر داشتند و زمان نزدیک به پایان ریاست‌جمهوری او وال استریت ژورنال گزارش داد که منصوبان سیاسی اتهامات درباره نقض مقررات از سوی این شرکت را نادیده گرفتند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه