اخبار داغ

نجف‌زاده مطرح کرد:

توجه به آمایش سرزمینی در بودجه ۱۴۰۰

توجه به آمایش سرزمینی در بودجه ۱۴۰۰
نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به آمایش سرزمینی توجه جدی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، عادل نجف‌زاده، نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکل بودجه‌ریزی در کشور ما، مشکل زیرساختی است و لازمه حل این مشکل این است که یک سری اصلاحات جدی و اساسی در نحوه بودجه‌ریزی کشور و در ساختار برنامه و بودجه داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, عادل نجف‌زاده,

وی افزود: همچنین علت کمبود ریزبودجه و کم آوردن بودجه به عدم توجه به مقوله آمایش سرزمین‌های استانی بازمی‌گردد. تا زمانی‌که اولویت‌ها و مزیت‌های نسبی استان‌ها و شهرستان‎‌ها به شکل یک مأموریت بودجه‌ای مورد توجه قرار نگیرد و در کنار آن به اسناد بالادستی مبنی بر ایجاد اشتغال اهمیت داده نشود، قطعاً مسیر بودجه‌ریزی در کشور به سرانجام معین نخواهد رسید.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم اصلاح ساختار بودجه‌ریزی را دنبال می‌کند و از روز گذشته در صحن علنی مجلس بحث در این خصوص شروع شده است.

,

نجف‌زاده یادآور شد: بودجه ۱۴۰۰ باید واقع‌بینانه باشد و ضروری است که پروژه‌های کشور براساس اولویت‌بندی برخط شوند و در نهایت طبق اولویت آمایش سرزمینی به بودجه‌ها نقش عملیاتی داده شود و نیز پروژه‌ها را براساس اولویت‌های ملی و منطقه‌ای و استانی تقسیم‌بندی کنیم.

,

وی تأکید کرد: آنچه که امروز به آن نیاز داریم، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعال‌سازی ظرفیت‌های کشور است؛ لذا هرچقدر بودجه‌ریزی به سمت تقویت زیرساخت‌ها و ارتقای کشور حرکت کند، قطعاً بودجه‌ریزی در جهت و معیار معین تعریف‌شده پیش خواهد رفت.

,

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان این مطلب که متأسفانه بسیاری از پروژه‌های ملی با ضعف بودجه روبه‌رو هست، گفت: پروژه‌های وجود دارند که از اهمیت بالایی برخوردار نیستند، اما از طریق لابی‌گری به این پروژ‌ها منابع مالی تخصیص داده می‌شود؛ بنابراین هم مجلس و هم دولت باید واقع‌بینانه پروژه‌هایی را تعریف کنند که مفاهیم اقتصادی، معیشت مردم و فضای کسب و کار در آن لحاظ شده باشد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه