اخبار داغ

تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی سرگرم‌کننده در کرونا در دستور کار قرارگرفت

تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی سرگرم‌کننده در کرونا در دستور کار قرارگرفت
معاون امور استان‌های صداوسیما می‌گوید در دوران محدودیت‌های جدید کرونایی، تولید و پخش برنامه‌های سرگرم‌کننده و آموزشی در اولویت شبکه‌های استانی قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست شورای مدیران معاونت امور استان‌های صداوسیما با حضور علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما، مدیران کل و شورای معاونان و مدیران مراکز صداوسیما به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما در این نشست با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در خردادماه سال آینده و اهمیت این رویداد مهم برای کشور اظهار کرد: مدیریت اجرایی کشور برای چهار سال آینده در این حضور مردمی تعیین می‌شود. ضمن اینکه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان مجالس محلی هم با رای مردم مشخص می‌شوند، شوراهایی که نقش تعیین‌کننده‌ای در اداره شهرها و روستاها داشته و نمادی از مردم‌سالاری به شمار می‌روند.

,

وی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا در آبادانی و توسعه شهرها و روستا نقش‌آفرین هستند بنابراین باید با تولید برنامه‌های مناسب و نیز اطلاع‌رسانی صحیح و بی واسطه، هم در تقویت آن‌ها بکوشیم و هم مردم را برای شرکت در انتخابات آتی آماده کنیم. به عبارتی رسالت اصلی صداوسیما در این بُرهه، تلاش برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات است.

,

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: در آستانه سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی هستیم به همین دلیل یادواره شهید سلیمانی که اختصاص به تولیدات صداوسیماى مراکز کشور دارد با مشارکت استاندارى و صداوسیماى خوزستان، حمایت و پشتیبانى معاونت امور استان‌هاى سازمان صداوسیما تدارک دیده شده است، یادواره‌ای برای گرامیداشت یاد و خاطره این سردار رشید اسلام و بازخوانی اندیشه‌ها و سیره سردار سلیمانی که با اتکا به برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی محقق خواهد شد.

,

دارابی ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های اجرایی صداوسیما مراکز، توجه به اهمیت واحدهای «پخش» و ضوابط مربوط به آن ضروری است، پخش شبکه‌های استانی صداوسیما باید با استفاده از نیروهای متعهد و متخصص اداره شود و در عین حال تربیت نیروی متخصص، جوان و تازه‌نفس هم در اولویت قرار گیرد.

,

وی همچنین به شیوع کرونا و وضعیت حساس کنونی اشاره و خاطرنشان کرد: محدودیت‌های جدیدی از سوی دولت وضع شده که به زودی اجرایی خواهد شد. در این شرایط کسب و کارها، روابط اجتماعی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همینطور تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی هم دستخوش تغییرات و محدودیت‌هایی می‌شوند. در این شرایط وظیفه شبکه‌های استانی این است که با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع، از تبعات اجتماعی این محدودیت‌ها بکاهند و از سوی دیگر با تولید برنامه‌ها مخاطبانی را که این روزها فرصت بیشتری برای نشستن پای رادیو یا تلویزیون دارند، راضی نگاه دارد.

,

معاون امور استان‌های صداوسیما تصریح کرد: علاوه بر این تولید و پخش برنامه‌های آموزشی به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها امری ضروری است، اقدامی که از سوی شبکه‌های سراسری در دستور کار قرار گرفته و شبکه‌های استانی هم در سال جاری نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند.

,

وی در پایان گفت: لازم است این برنامه‌ها با جدیت و زمان‌بندی دقیق‌تری دنبال شود. همچنین بخش‌های آموزشی برنامه‌های خانواده‌محور هم ارتقای کمی و کیفی مناسبی داشته باشد چراکه این بخش‌ها در توسعه کسب و کارهای خانگی هم مفید هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه