اخبار داغ

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان:

48 درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

48 درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: 48 درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یعقوب شیویاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: یکی از اهداف سازمان بیمه سلامت، افزایش خدمات پوشش بیمه‌ای است و حتی تلاش بر این است که شنوایی‌سنجی هم تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه برخی مردم از ما انتظار دارند که تمام خدمات مثل عمل زیبایی را نیز تحت پوشش قرار دهیم، تصریح کرد: واقعاً منابع مالی، محدود بوده و نمی‌توانیم هزینه کنیم اما می‌توان با دریافت حق سرانه اضافه، بخش‌هایی را تحت پوشش قرار داد.

,

شیویاری با بیان اینکه هم‌اکنون 48 درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، خاطرنشان کرد: نهایت تلاش بر این است که تمام خدمات به صورت الکترونیکی به مراجعان ارائه شود.

,

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: از زمان آغاز نسخه‌نویسی الکترونیکی تا 20 آبان‌ماه امسال 183 هزار و 763 نسخه الکترونیکی به بیمه سلامت استان واصل شده است.

,

وی اظهار داشت: هم‌اکنون خدمات در 85 درصد داروخانه‌ها، 100 درصد آزمایشگاه‌ها و 95 درصد مطب‌ها به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

,

شیویاری با بیان اینکه بیش از 97 درصد مراکز و موسسات درمانی استان طرف قراداد بیمه سلامت هستند، خاطرنشان کرد: هدف از بیمه این است که زمانی که سالم هستیم، مبالغی را به حساب صندوق بیمه واریز کنیم تا وقتی که بیمار شدیم بتوانیم از خدمات آن استفاده کنیم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیماران غیر از درد و رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشند.

,

وی با بیان اینکه قسمتی از منابع مالی سازمان از دریافت حق بیمه، تامین می‌شود، افزود: هرچند حق بیمه بر اساس قانون وسع بوده و از دهک‌های یک تا 3 دریافت نمی شود اما دهک‌های بالاتر این مبلغ را پرداخت می‌کنند.

,

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه قانون وسع، قانون مترقی بوده و در هر صورت قابل اجرا است، گفت: بر اساس برنامه پنج ساله ششم توسعه، اجرای قانون وسع از سال 96 اجباری شده و تمام آحاد جامعه باید تحت پوشش صندوق‌های بیمه قرار گیرند.

,

وی ابراز کرد: همانگونه که زمانی، بیمه شخص ثالث خودرو اختیاری بود و تمام مردم، خودروی خود را بیمه نمی‌کردند و بعدها اجباری شد، بیمه درمانی نیز بر اساس برنامه پنج ساله ششم توسعه، اجباری شده و فقط بیمه تکمیلی، احتیاری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه